• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Bell13
    alhi skrev 2014-08-30 08:54:19 följande:

Hoppar in här jag också! Har illamåendet från helvetet. Nytt UL på Tisdag för att se om tvilling 2 har fungerande hjärta. För er nya så gjorde jag VUL för en vecka sedan och läkaren såg två foster men en låg så illa till att vi inte kunde se hjärta.

Mycket oro inför tisdag.

såkandetgå
    Jag håller tummarna för tvilling nr 2
  • Anonym
    emmasdag skrev 2014-08-30 12:30:20 följande:
    Vilken vecka är du i? Med min första mådde jag jättedåligt till vecka 20 ungefär, lättade dock lite när veckorna ticka på. Under förra grav slutade jag må illa i v 12. Innan dess åt jag minimalt o var sängliggandes många h per dygn. Det brukar ju oftast vända vid v 12. Känner du att du inte fixar det så länge, hade jag ringt mim bm, det är ju hon som har hand om DIG, och ska stötta dig när det behövs. Inte gyn! Va envis o stå på dig :)
    Vecka 9. Och jag känner väl egentligen att jag inte står ut en enda dag till såhär. Får ringa bm på måndag igen :( 
  • Ice

Attans.. Glömde ändra anonym signatur till mitt användarnamn igen.. Fjärde gången gilt nästa gång..? 

• emmasdag
    Anonym skrev 2014-08-30 15:01:35 följande:

Vecka 9. Och jag känner väl egentligen att jag inte står ut en enda dag till såhär. Får ringa bm på måndag igen :( 

Det tycker jag att du gör rätt i! Om det finns något mer o testa borde ju bm kunna ordna/ skriva ut recept på det åt dig. Tycker det låter galet att du blev hänvisad till gyn för en sådan sak! Men lycka till :)
  • Anonym
    Anonym (Binan) skrev 2014-08-30 12:01:56 följande:

Hej!

Hoppar in här jag med

Gick in i vecka 8 idag. Mår konstant illa, brösten är riktigt ömma, har ofta hjärtklappning och är i stunder extremt trött.

Men då har man höga hormonhalter eller? ?? Är 24 år och väntar första barnet beräknad till 18 April.

Hej.. jag är med beräknad till den 18/4

Dock mår jag inte spec illa men prob med mage o ont i brösten.

Har du vatt hos bm inu?

Första barnet för mig med o är 28.
  • Sommarsnö

Någon mer som har dålig matlust? Jag mår inte direkt illa men ibland när jag äter får jag bara ner några tuggor och sedan är det stopp. Någon mer som har det så utan att må direkt illa?

• Bell13
    Sommarsnö skrev 2014-08-30 21:09:10 följande:

Någon mer som har dålig matlust? Jag mår inte direkt illa men ibland när jag äter får jag bara ner några tuggor och sedan är det stopp. Någon mer som har det så utan att må direkt illa?

Jag kan äta små portioner Max tio tuggor sedan är jag proppmätt, får vänta 10 min och sedan äta tio tuggor till. Blir så obehagligt mätt. Har inte direkt nån matlust men mår så illa om jag inte äter.
  • Josephine92

Hoppar också gärna på!

I vecka 9 med första barnet. Har haft fruktansvärt illamående, nu kommer det mest när jag kör bil..

Är allmänt nojig då övriga symptom är som bortblåsta.. I Sörmland ingår det tydligen inte i några rutiner att göra vul, känns lite hopplöst att inte kunna få några svar om på allt är ok förän det nästan är dags för ul i v 18-21, är det inget så har jag väl märkt det innan isåfall såklart men om ni förstår vad jag menar..

• Öholm
    Sommarsnö skrev 2014-08-30 21:09:10 följande:

Jag har också jättesvårt att få i mig mat. Får tvinga i mig några tuggor åt gången. Ingenting smakar riktigt bra och jag blir proppmätt fort. Sen blir jag superhungrig igen efter typ två timmar. Har alltid äpplen (som jag aldrig orkar äta upp helt) eller morötter med mig.

Mår inte illa alls från att jag vaknar till ca kl 14-15 då det kommer helt plötsligt. Värst är illamåendet när jag går i trappor eller åker bil/buss. Har sluppit att kräkas i alla fall även om det varit nära ett par gånger. Det är jag väldigt glad för!
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)