• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Freje
    Bell13 skrev 2015-01-16 03:00:07 följande:

Känner mig som ett barn på julafton - vår barnvagn är redo att levereras från Holland. Den skickas idag och jag hoppas att den kommer i slutet av nästa vecka smile1.gif som jag har längtat efter den.

Går in i v 30 idag, tänk att han är här om 2,5 månad. Jag har gjort 30 av 40 veckor. Känner att tiden går lite snabbare nu och jag längtar verkligen efter honom.

Åh va roligt! Grattis till både vagnen o 30 veckor!
  • Anonym (??)

Har en väldigt hemsk hosta. Hostar tills jag kräks ibland . Har ont i bröstbenet för jag har hostat så mycket och hårt.

Sömnen är redan katastrof men blir ju värre nu med hostan. Dessa huskurer, dricka varmt med och utan honung,sova med huvudet högt osv. Inget av det funkar.

Är det någon idé att ringa till vc nu när dom öppnar om en stund? Finns det någon hostmedicinn som man får ta som gravid eller är det bara onödigt att ringa?

• lais
    Anonym (??) skrev 2015-01-16 06:43:13 följande:

Har en väldigt hemsk hosta. Hostar tills jag kräks ibland . Har ont i bröstbenet för jag har hostat så mycket och hårt.

Sömnen är redan katastrof men blir ju värre nu med hostan. Dessa huskurer, dricka varmt med och utan honung,sova med huvudet högt osv. Inget av det funkar.

Är det någon idé att ringa till vc nu när dom öppnar om en stund? Finns det någon hostmedicinn som man får ta som gravid eller är det bara onödigt att ringa?

Jodå, det ska det finnas så ring!
  • Bell13
    Anonym (??) skrev 2015-01-16 06:43:13 följande:

Hoppas du ringt och fått hjälp, cocillana etyfin kan du få utskriven. Den hjälpte mig innan jul när jag trodde jag höll på att dö av hosta.
  • mandalii

Känner mig som ett barn på julafton - vår barnvagn är redo att levereras från Holland. Den skickas idag och jag hoppas att den kommer i slutet av nästa vecka som jag har längtat efter den.

Går in i v 30 idag, tänk att han är här om 2,5 månad. Jag har gjort 30 av 40 veckor. Känner att tiden går lite snabbare nu och jag längtar verkligen efter honom.

Åhh stort grattis! Går in i vecka 28 imorgon, och har hela tiden längtat lite extra mycket efter just vecka 30, känns så jämnt och fint och då bara tio veckor kvar. Ingenting ju!

• Anonym (??)
    Bell13 skrev 2015-01-16 09:39:34 följande:

Hoppas du ringt och fått hjälp, cocillana etyfin kan du få utskriven. Den hjälpte mig innan jul när jag trodde jag höll på att dö av hosta.

Jag ringde och fick prata med världens otrevligaste människa som mer eller mindre läxade upp mig för jag inte sa att jag var gravid och därför inte kan ta tex bisolvon. Men jag röt tillbaka att nu får hon ta och rensa örona för jag sa det.

Fick komma ner till lättakuten och sitta och vänta 2 timmar på min tur. Fick iaf Mollipect utskrivet.
  • emmasdag

Känner mig som ett barn på julafton - vår barnvagn är redo att levereras från Holland. Den skickas idag och jag hoppas att den kommer i slutet av nästa vecka som jag har längtat efter den.

Så kul o få hem vagnen!!! Har ni fixat det mesta inför bebis ankomst? Jag har fortfarande inte bestämt mig för vagn.. Såhär svårt va det inte med dottern ;) Själv går jag in i vecka 29 idag! Känns overkligt! Men som vi längtar efter lillebror nu!
  • Hanna 681
    Anonym (??) skrev 2015-01-15 19:11:23 följande:
    De jag varit hos, min BM och hon som gjorde ULena säger också han. Fast vi inte tagit reda på könet.

Jag frågade hon som gjorde mina ul varför hon sa han. Fick till svar att de oftast säger han ändå.

Har läst att det är vanligt att de säger han ändå även om människan först var en hon (sägs det). Så jag tror inte de har "avslöjat" något.

Men fråga din BM för säkerhetsskull.
    De borde ju säga "hen" eller barnet/bebisen kan jag tycka.
  • Hanna 681

Känner mig som ett barn på julafton - vår barnvagn är redo att levereras från Holland. Den skickas idag och jag hoppas att den kommer i slutet av nästa vecka smile1.gif som jag har längtat efter den.

Kul!
  • Madelen b
    S1528 skrev 2015-01-15 23:10:06 följande:
    Så länge man undviker mjölkprodukter, grönsaker, kaffe och the som (kan) minska upptaget av järnet så skall det inte vara några problem att ta tex niferex ihop med mat. Jag tar mina tabletter ihop med ett glas apelsinjuice och en skiva grovt solrosbröd. Funkar bra för mig, mitt HB håller sig uppe och jag slipper kräkas..

En annan sak att tänka på är att om man använder medicin emot halsbränna slår det ut järnupptaget om man har otur, kalcium, magnesium och aluminium har den effekten. De två sistnämnda finns i Gaviscon respektive Novalucol, kalcium finns i mjölkprodukterna..
    Jo det tar jag ju oxå ibland när jag går o lägger mig, men natte tabletter funkar för mig med;)
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)