• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Hanna 681
    S1528 skrev 2015-02-07 10:40:48 följande:

Update: nu har jag överklagat..

Frågade vem de pratat med över telefon för att få kompletteringar, och det visade sig vara precis som jag trodde. Fel person.

Jag visade på faktafel i beslutet och påpekade att något som känns "lite trögt" för en 190cm lång man är "väldigt trögt" för en 155cm lång gravid kvinna!

Handläggaren jag fick prata med sa iallafall att de nya uppgifterna gjorde stor skillnad och att jag borde få GP beviljad utifrån dem. Nu ska dom bara prata med "rätt" person också, så jag kan bara hålla tummarna.

Känna lite positivare nu, kanske inte hela helgen är förstörd..

Skönt, hoppas du får rätt! Ska hålla tummarna!
  • Freje

Håller tummarna att ni som ansökt om GP får som ni önskar. Förstår inte varför FK ska bråka om en sån sak.

Själv börjar jag fundera över mitt beslut att jobba fram till två veckor innan BF. Det gick jättebra med första barnet, men har insett att det är skillnad att vara gravid med första och att vara gravid och redan ha en fyra åring. Det blir inte mycket vila denna gång.

Har varit sjuk några dagar och har haft tid att pyssla lite med att ta fram vagn och babyskydd som vi sparat sen sonen. Skönt att få tvätta allt. Måste bara köpa en ny skötväska.

• ullin

Är det någon av er som också blir hes när halsbrännan är som jävligast? Skumt nog blir jag det och så sitter det i i flera timmar.

• Bell13
    Öholm skrev 2015-02-07 09:44:15 följande:
    Jag tog mått i v. 32 och hade 26 cm då. Det är ju bra mycket mindre än ditt men min bm sa ingenting om saken. Jag ligger långt ned på normalkurvan men ändå inom den. Jag verkar hålla min egen kurva där måttet går upp ca 1 cm på två veckor. Kanske ser din bm att din kurva planar ut?
    Hon sa att bara han följer sin kurva är det ok. Har bytt bm precis och det var första gången hon mätte. Alla mäter ju olika och hon ville kolla upp det. Imorgon vet vi ju förmodligen om det är avvikande eller inte.
  • Mars12

Jag har stort SF istället... Låg på 34idag i 32.. Fick göra TUL för att kolla så inte bebis är för stor.

Men BM sa att följer jag bara min kurva så är det ingen fara....

Jisses +15kg idag, vart ska detta sluta

• BigMami
    Mars12 skrev 2015-02-09 10:59:14 följande:

Jag har stort SF istället... Låg på 34idag i 32.. Fick göra TUL för att kolla så inte bebis är för stor.

Men BM sa att följer jag bara min kurva så är det ingen fara....

Jisses +15kg idag, vart ska detta sluta

Jag hade 33 cm i vecka 30 men min BM tyckte inte jag behövde något tul.. Vill liksom inte klämma ut någon jättebebis när jag under min senaste förlossning fick en ruptur.. Men ut ska den ju i alla fall på något vis
  • Fr1da

Var hos både bm idag på rutinbesök, och efter det på ultraljud på sjukhuset, för att få bekräftat att moderkakan flyttat på sig. Mini sköter sig exemplariskt och följer kurvan perfekt. SF 31 cm (v 32+4 idag) och 2093 gram vägde hon. Mycket nöjd

• Bell13
    Fr1da skrev 2015-02-09 13:17:46 följande:

Var hos både bm idag på rutinbesök, och efter det på ultraljud på sjukhuset, för att få bekräftat att moderkakan flyttat på sig. Mini sköter sig exemplariskt och följer kurvan perfekt. SF 31 cm (v 32+4 idag) och 2093 gram vägde hon. Mycket nöjd smile1.gif

Jag ska på tul imorgon och är då precis samma vecka som du 32+4. Då kan jag jämföra med din viktuppskattning. Är det ett "normalstort" barn för den här tiden?
  • Bell13
    BigMami skrev 2015-02-09 11:39:17 följande:
    Jag hade 33 cm i vecka 30 men min BM tyckte inte jag behövde något tul.. Vill liksom inte klämma ut någon jättebebis när jag under min senaste förlossning fick en ruptur.. Men ut ska den ju i alla fall på något vis smile1.gif
    Vad vägde din förra bebis?
  • BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-09 14:31:48 följande:

Vad vägde din förra bebis?

Ettan var störst och vägde 3990

Tvåan 3160

Och trean 3840 men det måste ha berott på en snabb men ändå lugn förlossning. Den tog bara 30 minuter.. Jag hade ganska mycket fostervatten med henne och hade mindre mage än vad jag har nu..
Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)