• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • amandanS

Gjorde även ultraljud för ca 3 veckor sedan (inte i syfte av tillväxt utan minskade fosterrörelser). Då var han med i storlek matchande gravidvecka och fint flöde i navelsträngen osv.. :) och jag har legat mellan mitten och övre sf kurvan fram till nu då jag planat ut och hamnat mitt på gröna linjen :)

• Sommarsnö
    Linaslus skrev 2015-02-06 10:00:00 följande:
    Jag väntar oxå på rabattkod från lekmer! Men det verkar inte finnas nån just nu. Men jag tänker ha lite is i magen och vänta ut. Jag ska köpa både vagn och babyskydd så det blir ju lite pengar!
    Tips - ni som ska köpa på Lekmer (eller andra ställen också för den delen). Om man blir medlem på Cashbacker så får man dubbel bonus de första 72 timmarna man är medlem. Cashbacker är som Refunder och är gratis vad jag förstår. Jag har tänkt göra det när det kommer någon bra rabatt på Lekmer. Lekmer har 5 % återbäring där så då blir det 10 % bara det. Ihop med rabattkod kan det ju bli rätt mkt pengar om man ska köpa dyra saker Kan inte gå i god för att Cashbacker är bra då jag ju inte blivit medlem än men jag tänkte testa iaf. Hoppas bara att de har erbjudandet kvar när det blir dags att köpa.
  • Bell13
    amandanS skrev 2015-02-06 10:49:40 följande:
    Jag är 6 dagar efter dig, mitt magmått var 30 igår och 28 för ca 2 veckor sedan. Och hon säger alltid att det växer på bra.. Hon kände och klämde lite igår, ruckade på honom och kände på hans huvud etc.. Allt Normalt..
    Allt var annars ok 126 i järnvärde och 4,2 på blodsockret. Har dessutom bytt barnmorska nu och det här var första besöket hos henne och hon sa att alla mäter ju lite olika. 

Det blir bra att kolla upp så allt är bra. Han ligger nedåt med huvudet och det är ruckbart.
  • Linaslus
    Sommarsnö skrev 2015-02-06 10:55:55 följande:
    Tips - ni som ska köpa på Lekmer (eller andra ställen också för den delen). Om man blir medlem på Cashbacker så får man dubbel bonus de första 72 timmarna man är medlem. Cashbacker är som Refunder och är gratis vad jag förstår. Jag har tänkt göra det när det kommer någon bra rabatt på Lekmer. Lekmer har 5 % återbäring där så då blir det 10 % bara det. Ihop med rabattkod kan det ju bli rätt mkt pengar om man ska köpa dyra saker smile1.gif Kan inte gå i god för att Cashbacker är bra då jag ju inte blivit medlem än men jag tänkte testa iaf. Hoppas bara att de har erbjudandet kvar när det blir dags att köpa.
    Refunder har jag och har tänkt använda det men vill gärna ha en rabatt oxå!

Kan man använda både refunder och cashback tillsammans? För att använda regunder måste man ju gå via seras sida för att det ska regestreras
  • Sommarsnö
    Linaslus skrev 2015-02-06 11:20:39 följande:
    Refunder har jag och har tänkt använda det men vill gärna ha en rabatt oxå!

Kan man använda både refunder och cashback tillsammans? För att använda regunder måste man ju gå via seras sida för att det ska regestreras
    Hm, det var en kluring - men det tror jag inte. De är ju konkurrenter liksom.....Spana in Cashbacker och se vad du tror. Däremot borde man ju kunna använda en vanlig rabattkod + Cashbacker, precis som på Refunder.
  • Sommarsnö

Hm, nu ser jag att det står på Refunder att man inte får återbäring om man använder rabattkod där......det var ju synd. Då måste man alltså vänta på någon kampanj som Lekmer har och som syns på Refunder. Det vete tusan om jag orkar vänta på, det kan ju ta lååång tid, eller?

• linnis83

Bell13: var hos bm i måndags på 32+0 och hade oxå 30 i sf-mått. Bm lät nöjd och jag låg precis mitt på kurvan. Förra gången hade jag 27 så den har ju växt ganska mycket sen dess.

Skönt att du får kolla upp det, men det är säkert ingen fara! Dom du säger då kan dom ju mäta lite olika.

• Sommarsnö
    linnis83 skrev 2015-02-06 13:05:06 följande:

Bell13: var hos bm i måndags på 32+0 och hade oxå 30 i sf-mått. Bm lät nöjd och jag låg precis mitt på kurvan. Förra gången hade jag 27 så den har ju växt ganska mycket sen dess.

Skönt att du får kolla upp det, men det är säkert ingen fara! Dom du säger då kan dom ju mäta lite olika.

Tycker jag har legat lågt på kurvan flera gånger nu men bm verkar inte vara orolig. Första gången var det då jag kom hem från Norge men då sa hon att eftersom det har varit olika som mätt så var hon inte orolig. Och andra gången låg bebisen på snedden så då var det därför. Hoppas ju att hon har rätt men nästa gång tänker jag nog säga till om hon fortfarande inte bryr sig......
  • Bell13
    linnis83 skrev 2015-02-06 13:05:06 följande:

Hur länge hade du mellan besöken? Har alltid varit rädd att få ett stort barn men det är nog det sista jag behöver oroa mig över
  • BigMami

När jag var hos BM sist vid 30 fulla veckor hade jag ett sf mått på 33. 2 veckor tidigare låg det på 29. Nu ska jag in nästa vecka igen få se om han har växt lika mycket..

Tror inte du ska vara orolig! De mäter så klart olika från gång till gång men det är ju bra att kolla en gång för mmycketnt

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)