• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Fr1da
    Bell13 skrev 2015-02-09 13:31:15 följande:
    Jag ska på tul imorgon och är då precis samma vecka som du 32+4. Då kan jag jämföra med din viktuppskattning. Är det ett "normalstort" barn för den här tiden?
    Ja jag ligger precis på kurvan, varken över eller under, så det är väldigt normalt

Lycka till på tul imorgon!
  • S1528

Precis varit på BM-besök :) V.30 idag och allt såg bra ut. SF-måttet var 28 cm, och vikten upp 1,1 kg sedan förra besöket i v.25. Totalt har jag gått upp 4,5 kilo så det är inte mycket att hänga i granen, men lilla damen verkar må bra iallafall :)

• Emmadee

Började också morgonen med BM - besök. Är i v 31 (30+3). Sf mått 30, och allt såg bra ut. Nästa besök om tre veckor och då ska vi (om det inte är för många som föder då) få gå och besöka förlossningen.

Har gått upp 10 kg hitintills.

• S1528
    Emmadee skrev 2015-02-10 09:57:21 följande:

Började också morgonen med BM - besök. Är i v 31 (30+3). Sf mått 30, och allt såg bra ut. Nästa besök om tre veckor och då ska vi (om det inte är för många som föder då) få gå och besöka förlossningen.

Har gått upp 10 kg hitintills.

Jag ska på besök den 25/2 på specialförlossningen där jag kommer att föda . Spännande! :)
  • Bell13

Oroade mig helt i onödan. Efter vårt tul konstaterades det att han väger 2107 g idag och beräknas väga 3500 till 3700 g vid bf

Sjukt nöjd med det och skönt att slippa tänka på att han skulle vara väldigt liten.

• BigMami
    Bell13 skrev 2015-02-10 10:21:56 följande:

Oroade mig helt i onödan. Efter vårt tul konstaterades det att han väger 2107 g idag och beräknas väga 3500 till 3700 g vid bf

Sjukt nöjd med det och skönt att slippa tänka på att han skulle vara väldigt liten.

Vad skönt!
  • naughtyn

Någon annan som har börjat uppleva väldigt mycket tryck nedåt? Den senaste veckan har jag haft plötsliga ilningar och huggande smärta "där nere" plus att jag känner mig konstant kissnödig, även fast jag nyss varit på toa. Bebisen ligger med huvudet nedåt fick jag veta hos BM förra veckan och det är just när han stökar runt som det gör ont som allra mest (är i v.31 nu).

Igår hade jag sådan molvärk ihop med känslan av ett tryck nedåt att jag hade svårt att sova men idag har det varit bättre. Nu är det bara dom där ilningarna igen som jag har börjat bli van med...

• Bell13
    naughtyn skrev 2015-02-10 12:47:17 följande:

Någon annan som har börjat uppleva väldigt mycket tryck nedåt? Den senaste veckan har jag haft plötsliga ilningar och huggande smärta "där nere" plus att jag känner mig konstant kissnödig, även fast jag nyss varit på toa. Bebisen ligger med huvudet nedåt fick jag veta hos BM förra veckan och det är just när han stökar runt som det gör ont som allra mest (är i v.31 nu).

Igår hade jag sådan molvärk ihop med känslan av ett tryck nedåt att jag hade svårt att sova men idag har det varit bättre. Nu är det bara dom där ilningarna igen som jag har börjat bli van med...

Har haft så i 2 v och senaste veckan har det blivit värre. Min bebis ligger med huvudet neråt och jag tror han borrar ner sig mer och mer. Han är ruckbar men inte fixerad. Ju mer jag kissar desto mer kissnödig blir jag.
  • Linaslus

Har oxå varit hos BM idag! V 30 och sf mått på 29, hjärtljud 138, järn 109, blodsocker 5,4 så allt var prima. Nästa besök om 4v sen blir det varannan efter det!

• S1528

Min har också vänt sig med huvudet nedåt sedan några veckor tillbaka. Hon ligger och trycker med rumpan mot revbenen på höger sida hela tiden, så min mage är sned ;)

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)