En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Någon som kan tyda hur min bebis ligger i magen? Tycker det är jättesvårt att veta själv. När den hickar brukar det kännas på höger sida, till höger snett ned om naveln (någon gång har det även varit till vänster om naveln). När jag ligger på vänster sida brukar jag känna smårörelser på den sidan ovanför höften liksom. Känner något tydligt hårt precis vid naveln nu. Sparkar känns mest mot sidorna, någon gång mot blåsan. Låter inte som om den har vänt sig än va?
Jag gjorde tul för 1 v sedan och då sa hon att han ligger med huvudet neråt och sedan med ryggen lite på vänster sida och med benen till höger. När han sparkar känns det mest på höger sida. Det känns som buffar mitt på magen vid naveln ungefär och jag tror att det är armbågen eller kanske ett knä som han stoppar upp där ibland.
Vill att han ska fixera sig nu så jag slipper oroa mig för det.
Hur går ett vändningsförsök till? Grejar de utanpå magen eller vaginalt eller hur gör de?
Jag har sedan igår varit sjuk. Förkyld och feber som ökade under dagen igår och natten. Ligger nu på 38.7 dock är den lite lägre nu då jag tagit alvedon.
inatt började jag hosta lite lätt och få ont i ryggen, ganska högt upp. Jag vet inte om det är ryggen, revbena, lungorna eller musklerna. Nu har även det blivit värre. Gör ont att andas och tar jag lite djupare andetag så är de som att luften tar slut direkt och jag hostar till. Är smått andfådd även fast jag inte rör på mig. Nu är jag rädd att det kan vara lunginflammation, aldrig haft det så vet inte hur de känns.
Vad tror ni, kan det vara lunginflammation eller att det är bebis som trycker på? Är i v32 så är ju inte så super skönt att ligga eller sitta ner längre stunder. Men är man sjuk med feber så orkar man inte vara uppe och röra på sig så mycket.
Jag har sedan igår varit sjuk. Förkyld och feber som ökade under dagen igår och natten. Ligger nu på 38.7 dock är den lite lägre nu då jag tagit alvedon.
inatt började jag hosta lite lätt och få ont i ryggen, ganska högt upp. Jag vet inte om det är ryggen, revbena, lungorna eller musklerna. Nu har även det blivit värre. Gör ont att andas och tar jag lite djupare andetag så är de som att luften tar slut direkt och jag hostar till. Är smått andfådd även fast jag inte rör på mig. Nu är jag rädd att det kan vara lunginflammation, aldrig haft det så vet inte hur de känns.
Vad tror ni, kan det vara lunginflammation eller att det är bebis som trycker på? Är i v32 så är ju inte så super skönt att ligga eller sitta ner längre stunder. Men är man sjuk med feber så orkar man inte vara uppe och röra på sig så mycket.
Jag skulle ringa min VC om jag var du. Om det skulle vara influensa så är det viktigt att man sätter in antiviral behandling tidigt när man är gravid, inom 48 timmar från sjukdomsutbrottet helst.
Har du ingen jourcentral du kan gå till då? Ring 1177 annars så kanske de kan lotsa dig till rätt ställe. Tycker att du ska stå på dig - du är gravid och då tillhör du en riskgrupp.