• trolls

En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

En fortsättning på tråden ?Vi med bf i april 2015?.
    Här kan vi börja om från början och lämna påhopp osv. bakom oss och fokusera på att vi faktiskt väntar barn =)
    Självklart får man skriva om oro osv., men det behöver inte blir en tråd som bara handlar om negativa saker =)
    ?VI VÄNTAR BARN I APRIL INTE MISSFALL NU?
  • Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)
  • Sommarsnö
    lais skrev 2015-02-12 20:50:40 följande:
    Vet du hur bebis ligger? Jag har så också; tryck, ilningar och ibland ont. Min bebbe ligger på tvären långt ner så jag tror att det är h*n som trycker på urinblåsan. Tänk att det nu finns så gott om plats i livmodern och så ska h*n prompt klämma ner sig i botten mellan höftkammarna, slå på urinblåsan och kittla mig i ljumskarna...Längtar tills h*n kickar mig i revbenen istället
    Jag pratade med en BM på telefon idag och hon trodde som du säger att det är bebisen som ligger på ett sånt sätt och roterar ned så att det trycker på och ilar.
  • BigMami
    Sommarsnö skrev 2015-02-13 09:27:02 följande:

Vad har ni köpt för ytterkläder? Räcker det med typ en fleecedress som bebisen kan ha kalla dagar i vår/sommar eller behöver man jacka och så också? Vantar?

Tunna vantar kan vara bra. Jacka blir nog knöligt. Lättare med en fleeceoverall eller så
  • Sommarsnö
    BigMami skrev 2015-02-13 09:46:41 följande:
    Tunna vantar kan vara bra. Jacka blir nog knöligt. Lättare med en fleeceoverall eller så
    Jag tänkte mer på typ en liten ulljacka. Men det kanske räcker med en omgång ytterkläder?
  • BigMami
    Sommarsnö skrev 2015-02-13 09:50:52 följande:

Jag tänkte mer på typ en liten ulljacka. Men det kanske räcker med en omgång ytterkläder?

Tänkte du ha jacka utanpå overallen? Bättre att ha lager med filtar istället som man kan ta av eftersom
  • Sommarsnö
    BigMami skrev 2015-02-13 10:08:09 följande:
    Tänkte du ha jacka utanpå overallen? Bättre att ha lager med filtar istället som man kan ta av eftersom
    Nejnej, utan vid andra tillfällen. Lite svårt att veta om en fleecedress alltid är bra när det är lite kallare eller om man behöver lite andra varma plagg också (bomullskofta och så har jag tänkt att köpa i vilket fall)?
  • BigMami
    Sommarsnö skrev 2015-02-13 10:16:17 följande:

Nejnej, utan vid andra tillfällen. Lite svårt att veta om en fleecedress alltid är bra när det är lite kallare eller om man behöver lite andra varma plagg också (bomullskofta och så har jag tänkt att köpa i vilket fall)?

Kan vara bra med ombyte i alla fall Man kan ju handla eftersom så märker man vad man behöver.
  • Sommarsnö

Är eran erfarenhet att man behöver skötväska eller är det mest ytterligare en sak som affärerna försöker pracka på en att man behöver? Så svårt att veta när man är förstagångsförälder

• BigMami

Vi har aldrig haft skötväska i alla fall. Funkar jättebra med vilken väska/ryggsäck som helst

• Tussenn
    Sommarsnö skrev 2015-02-13 10:38:25 följande:

Är eran erfarenhet att man behöver skötväska eller är det mest ytterligare en sak som affärerna försöker pracka på en att man behöver? Så svårt att veta när man är förstagångsförälder smile1.gif

Absolut inte ett måste men det underlättar ju med alla bra fack som en skötväska har. Lätt att komma åt allt :)
  • Fr1da

Det där med ilningar neråt urinröret och konstant kissnödig känner jag absolut igen. Mini har varit fixerad ett tag nu så hon ligger väl och boxar på blåsan

För övrigt, har i veckan varit på Profylaxkurs. En oerhört bra barnmorska som ledde den, med både humor och allvar. Killarna fick simulera värkar på sina tjejer (t ex nypa hårt hårt i underarmen under en längre tid) och så skulle vi andas oss igenom det. Blev förvånad över hur bra andningen fungerade! Gjorde mycket ondare när vi testade att hålla andan, som man vanligtvis gör när något gör ont. Dock fortfarande ont i armen idag, men det får det vara värt

Svar på tråden En POSITIV tråd för BF April 2015 =)