En POSITIV tråd för BF April 2015 =)

Vad har ni köpt för ytterkläder? Räcker det med typ en fleecedress som bebisen kan ha kalla dagar i vår/sommar eller behöver man jacka och så också? Vantar?
Jag tänkte mer på typ en liten ulljacka. Men det kanske räcker med en omgång ytterkläder?
Nejnej, utan vid andra tillfällen. Lite svårt att veta om en fleecedress alltid är bra när det är lite kallare eller om man behöver lite andra varma plagg också (bomullskofta och så har jag tänkt att köpa i vilket fall)?
Är eran erfarenhet att man behöver skötväska eller är det mest ytterligare en sak som affärerna försöker pracka på en att man behöver? Så svårt att veta när man är förstagångsförälder
Vi har aldrig haft skötväska i alla fall. Funkar jättebra med vilken väska/ryggsäck som helst
Är eran erfarenhet att man behöver skötväska eller är det mest ytterligare en sak som affärerna försöker pracka på en att man behöver? Så svårt att veta när man är förstagångsförälder
Det där med ilningar neråt urinröret och konstant kissnödig känner jag absolut igen. Mini har varit fixerad ett tag nu så hon ligger väl och boxar på blåsan
För övrigt, har i veckan varit på Profylaxkurs. En oerhört bra barnmorska som ledde den, med både humor och allvar. Killarna fick simulera värkar på sina tjejer (t ex nypa hårt hårt i underarmen under en längre tid) och så skulle vi andas oss igenom det. Blev förvånad över hur bra andningen fungerade! Gjorde mycket ondare när vi testade att hålla andan, som man vanligtvis gör när något gör ont. Dock fortfarande ont i armen idag, men det får det vara värt