• Anonym (Nyblivenmamma)

    Sambon kräver sex 2 veckor efter att jag fött barn..

    Fick mitt/vårt andra barn för 2 veckor sen. Har en på 4 år också. Min sambo som är ganska så kravfull i sex kräver nu att jag har sex med honom för annars kommer han vara med någon annan!? Iofs så sa han det när han var kåt och frustrerad men jag tror faktiskt att han menar det!! Han har varit otrogen förr, flera gånger ( vi har varit tillsammans i 8 år). Innan jag blev gravid med barn nr 2 så lämnade han mig och flyttade in hos en annan kvinna i typ 4 månader men sen när han tröttnade på henne så kom han hem igen och friade till mig och vi förlovade oss och jag var gravid med nr 2 väldigt snabbt. Han är översexuell och vill ha sex varje dag i stort sett och jag har ställt upp t o m under hela denna graviditet också men nu känner jag att jag varken kan, vill eller orkar att tillfredställa honom. Han gillar även lite hardcore så ibland gör det ont och jag har försökt att förklara för honom att han får vänta några veckor men då hotar han med att han är med nån annan kvinna. Funderar på att ta barnen och åka hem till min mamma. Orkar inte med detta tjat, igår kväll gick jag med på en bj men han var inte nöjd iaf, börjar känna mig äcklad av honom. Han är så stolt utåt över vår nyfödda, lägger ut bilder på fb m.m men i verkligheten så bryr han sig knappt varken om vår 4 åring lr minsta :( 

  • Svar på tråden Sambon kräver sex 2 veckor efter att jag fött barn..
  • EnAnonumius
    HannaS86 skrev 2014-09-02 00:45:07 följande:

    Jag tycker att du ska läsa om psykopater ts och se om det stämmer in på ditt ex.


    Här finns bra info


    www.psykopati.se/16914075

    En vän till mig visade sig vara psykopat och hon kunde gråta på beställning, var extremt manipulativ och ljög hur enkelt som helst om vad som helst, ungefär för att hon kunde och för att vi andra gick på det så lätt. Psykopater känner inte känslor som vi gör utan är mer avtrubbade/känslolösa och har ingen empati.


    HannaS86 skrev 2014-09-02 00:48:26 följande:

    Här är psykopatichecklistan, får backa och tipsa dig om att kika på denna sidan först (det är mycket kortare o mer sammanfattad text). Bara utbildade kan såklart ställa en diagnos men det kan vara intressant att höra om du tycker att ditt ex(?) stämmer in på det här:


    manoredo.blogspot.se/2009/09/de-tjugo-frageom...


    Mycket dumt att sitta och ge rådet att kolla om han är psykopat.

    Varför uppmuntra du folk till att sitta och leka amatörpsykologer? Det är dumt oavsett i sådan här fall som i TS fall och/eller om man bara sitter och diskuterar i allmänhet.  

    Hur hade du förväntat dig att TS skall kunna sitta och tänka objektivt när hon svara på frågorna när hon är emotionellt upprörd (läs ledsen och förbannad)?

    Nej dina inlägg är knappast genomtänkta alls eller ens vettiga att lägga in.



    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Tjoohoo skrev 2014-09-01 22:48:04 följande:

    Taskigt att säga men du har nog dig själv att skylla..


    Av vilken anledning då,menar du?
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Anonym (Nyblivenmamma) skrev 2014-09-01 23:52:41 följande:
    Nej men skämtar du lr!? Jag är 28, vart fick du siffrorna 44 ifrån!?
    Omg! Ska JAG vara glad att han vill ha mig!? Han ska vara jävligt glad att jag ens taigt i honom efter allt skit han låtit mig gå igenom.

    Jag har nu praktiskt taget slängt ut honom och det känns sjukt jävla skönt! Han kom hem vid 19 och trodde han skulle bli serverad middag och sen få ta ett bad men oj oj så fel han hade. Han blev totalt paff, föröskte med: Men älskling jag ska ....... Jag stod på mig på mig och tillslut packade han lite kläder och drog. Han åkte vid 21 typ och har sen han åkte skickat ca 40 sms. Hade jag vetat hur skönt denna känsla är att ha tagit tibax mitt liv igen kändes så hade jag gjort det här för länge sen. Men wtf bättre sent än aldrig.
    Skönt att höra! Du förtjänar bättre än så!
    Mattias och Hannah.
  • molly50
    Tjofaderittan hambo skrev 2014-09-02 09:56:57 följande:

    Jag läste bara TS. Ursäkta men är du så desperat efter att leva med någon att du står ut med vad skit som helst! Den här killen är BARA skit. Vad han än gör som är 'bra' så överväger hans skit det med råge.

    Förstår du inte det kan jag bara beklaga att era barn ska växa upp och tro att ett förhållande ska vara så här och upprepa mönstret själva. Har du inte självkänsla nog så är du skyldig dina barn att skaffa dig det! Ring VC och tala om att du behöver hjälp.


    Fast nu har TS redan dumpat honom...
    Mattias och Hannah.
  • HannaS86
    EnAnonumius skrev 2014-09-02 10:41:06 följande:
    HannaS86 skrev 2014-09-02 00:48:26 följande:

    Här är psykopatichecklistan, får backa och tipsa dig om att kika på denna sidan först (det är mycket kortare o mer sammanfattad text). Bara utbildade kan såklart ställa en diagnos men det kan vara intressant att höra om du tycker att ditt ex(?) stämmer in på det här:


    manoredo.blogspot.se/2009/09/de-tjugo-frageom...


    Mycket dumt att sitta och ge rådet att kolla om han är psykopat.

    Varför uppmuntra du folk till att sitta och leka amatörpsykologer? Det är dumt oavsett i sådan här fall som i TS fall och/eller om man bara sitter och diskuterar i allmänhet.  

    Hur hade du förväntat dig att TS skall kunna sitta och tänka objektivt när hon svara på frågorna när hon är emotionellt upprörd (läs ledsen och förbannad)?

    Nej dina inlägg är knappast genomtänkta alls eller ens vettiga att lägga in.



    Men hur kan de störa dig så mycket att du ändå tar dig tiden och energin att citera och bemöta det? Vanligtvis brukar man ignorera inlägg som man inte tycker tillför något. Jag har läst mycket om psykopater i sommar, dels av eget intresse eftersom en "nära vän" till mig har visat sig vara psykopat och dels för att jag läst en kurs som behandlar bl.a. psykopati/psykopater. 

    Av det ts skrivit i sina inlägg tycker jag att det låter som att ts man visar många av psykopatdragen men ts vet ju bättre än mig hur han beter sig och därför föreslog jag att hon kunde jämföra och se om hon tycker att han stämmer in på en sådan personlighetsstörning. Jag har inte lekt amatörpsykolog, jag har inte påstått någonting. Att inse att någon är psykopat kan hjälpa en att komma över sveket den utsatt en för. Det har hjälpt mig i att bearbeta att en person jag trodde var min bästa vän och hade kontakt med varje dag ljög för mig om allt möjligt hela tiden, bl.a. att hon hade cancer i 9 mån innan jag kom på att hon ljög, 

    Oavsett om man är upprörd eller ej är man vanligtvis kapabel att se en lista med egenskaper och avgöra om man tycker att en person passar in på dem eller inte.
  • annika52

    Usch vad arg jag blir.Han verkar inte direkt bry sig om dig utan sätter sina egna intressen i första hand. Du är ju inte ens läkt och kan få infektioner eller bristningar.Ingen respekt för dig alls.Släng ut honom.

  • Anonym (Nyblivenmamma)

    Min sambo har hållit sig relativt lugn, messen har fortsatt komma idag och han vill komma hem så vi får prata igenom allt. Jag svarade med att vi ska ses ute, fixat barnvakt en stund men eftersom att jag ammar så kan jag inte vara borta så länge. Jag är verkligen bestämd den här gången, jag har försökt flera gånger under åren men alltid vacklat och tyckt synd om honom men det gör jag inte längre faktiskt. Jag är t o m osäker på om jag ens älskar honom längre! Jag har under dagen packat alla hans kläder, sen har han 1 tv, dator, hygienartiklar och lite småplock. Allt förutom tv:n står i hallen färdiga att hämta, känns som att jag kan andas igen men samtidigt vet jag att det kommer bli bråk och tjafs. Jag kanske är dum som gör det här nu med en nyfödd med allt vad det innebär (sömnbrist, ammning som inte riktigt fungerar, svartsjukt syskon, avslag m.m men jag MÅSTE, jag vill inte vara i närheten av honom. 

    Vill bara tillägga att han har en diagnos, ADHD som han äter medicin för. Visst visar han drag av sociopat men inget jag kommer att gräva i, det är mkt möjligt att han är det. Flera i vår närhet har sagt det till mig flera gånger och speciellt i början när jag träffade honom så var det många som "varnade" mig för honom och tyckte att jag skulle backa. När vi träffades så hade han fotboja och hängde med i nåt fotbolls supporternätverk som är lite våldsamma ibland och jag tyckte att han var så spännande och farlig. Får väl skylla på att jag bara var 19 år då och inte visste bättre :( Han var grymt charmig och svepte med mig hur lätt som helst, vi åkte på solresor, jag fick presenter och han överöste mig kärlek och fina ord. Han är inte längre kriminell utan nu har han faktiskt ett vanligt "svenssonjobb" och sköter sig väl lite bättre än vad han gjorde då iaf.

  • Renessan

    Bra gjort TS!!!! 


    Glöm inte nu att det kommer komma små dipper, man är inte alltid 100% inställd på att forcera framåt i det beslut man tagit. Man får fundera och ifrågasätta men kom ihåg VARFÖR du flyttade och håll stenhårt i det så kommer bli så bra för dig!

    Hittade en låt igår och tänkte lite på dig, du skrev förut han såg väldigt bra ut osv. Jag har haft en liknande situation med mitt ex (Fast vi hade inga barn ihop) och jag tyckte låten Ugly heart - G.R.L. var passande för mig. Sjunger om att killen ser bra ut men att han har ett "ugly" hjärta, den är ganska poppig, jag får i alla fall massa engeri och kraft av den :) Lycka till med allt! Tänker på dig! 

  • Anonym (Bläää)

    Usch fy fan, jag skulle hellre dö än att ligga med en sån snubbe!!! Bra val av dig TS!! Lovar att livet blir bättre utan ett sänt äckel

  • Mymla

    Jag tror visst du kommer "ångra" dig flera gånger i början, speciellt när han lägger på stora charmen för att få sitt bekväma liv tillbaka. Han kommer säkert vara hur gullig och puttinuttig som helst. Men om du står på dig och inte lyssnar på hans skitsnack kommer du i längden få det så mycket bättre. Ett år senare kommer du inte fatta hur du kunde vara tillsammans med en sån skitstövel.

  • Daisydoll
    Anonym (Nyblivenmamma) skrev 2014-09-02 14:22:24 följande:

    Min sambo har hållit sig relativt lugn, messen har fortsatt komma idag och han vill komma hem så vi får prata igenom allt. Jag svarade med att vi ska ses ute, fixat barnvakt en stund men eftersom att jag ammar så kan jag inte vara borta så länge. Jag är verkligen bestämd den här gången, jag har försökt flera gånger under åren men alltid vacklat och tyckt synd om honom men det gör jag inte längre faktiskt. Jag är t o m osäker på om jag ens älskar honom längre! Jag har under dagen packat alla hans kläder, sen har han 1 tv, dator, hygienartiklar och lite småplock. Allt förutom tv:n står i hallen färdiga att hämta, känns som att jag kan andas igen men samtidigt vet jag att det kommer bli bråk och tjafs. Jag kanske är dum som gör det här nu med en nyfödd med allt vad det innebär (sömnbrist, ammning som inte riktigt fungerar, svartsjukt syskon, avslag m.m men jag MÅSTE, jag vill inte vara i närheten av honom. 

    Vill bara tillägga att han har en diagnos, ADHD som han äter medicin för. Visst visar han drag av sociopat men inget jag kommer att gräva i, det är mkt möjligt att han är det. Flera i vår närhet har sagt det till mig flera gånger och speciellt i början när jag träffade honom så var det många som "varnade" mig för honom och tyckte att jag skulle backa. När vi träffades så hade han fotboja och hängde med i nåt fotbolls supporternätverk som är lite våldsamma ibland och jag tyckte att han var så spännande och farlig. Får väl skylla på att jag bara var 19 år då och inte visste bättre :( Han var grymt charmig och svepte med mig hur lätt som helst, vi åkte på solresor, jag fick presenter och han överöste mig kärlek och fina ord. Han är inte längre kriminell utan nu har han faktiskt ett vanligt "svenssonjobb" och sköter sig väl lite bättre än vad han gjorde då iaf.


    Jättebra gjort! Ut med honom och stå fast vid ditt beslut!

    Min exman gråt sig ständigt tillbaka när jag försökte dumpa honom, jag tyckte synd om honom då trots all skit han usatte mig för!

    Bra träffa honom ute, tala igenom det lugnt. Och låt sig inte påverkas. Låt honom inte komma in i din hjärna och bryta ner dig igen. Så fort han försöker få dig att tycka synd om honom, och gör sig själv till ett offer - tacka och gå. Tänk på dig själv. Det är precis vad du förtjänar.
  • SexyMann

    anonym nyblivenmamma) du får kanske dumpa honom eller du ha sex med andra..

Svar på tråden Sambon kräver sex 2 veckor efter att jag fött barn..