• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • ivf2014

I natt började min mens, bestämde sig för att sega sig lite. Så imorgon börjat'r vi :) Hur går det för er som kört sprutorna ett par dagar? Hur mår ni?

• cameleon
    ivf2014 skrev 2015-02-19 07:43:23 följande:

I natt började min mens, bestämde sig för att sega sig lite. Så imorgon börjat'r vi :) Hur går det för er som kört sprutorna ett par dagar? Hur mår ni?

Jag mår precis som vanligt, igår var jag väldigt trött men kan ärligt säga att det beror inte på sprutorna.
    Jag känner ingenting överhuvudtaget i kroppen. Har sprutat med Puregon 5 dagar och Orgalutran i 2 dagar.

Blir det korta eller långa för din del?

Vad skönt att mensen kom och ni får sätta igång :)
  • Andje

Roligt att ni är igång ivf2014 och Cameleon! Ska hålla tummarna att det går vägen.

Men oj Mytime, vad ni har fått gå igenom! Förstår att det tärt på er. Hoppas ni har ork att se framåt och hålla hoppet uppe. Har ni tagit hjälp av kuratorn nånting och bearbetat det som hände? Det där med äggplock verkar ju lite obehagligt. Hoppas du kan få bli sövd om du är så pass rädd. Man får väl smärtstillande och lugnande vad jag har förstått. Man kanske inte är i skick att gå till jobbet efter ingreppet..

I morse var jag på VUL och av de 3 möjliga äggblåsorna hade 1 vuxit som den skulle. Nu är det bara att göra grav.försök och hålla alla tummar och tår.  

• Mytime
    Andje skrev 2015-02-19 14:32:19 följande:

Roligt att ni är igång ivf2014 och Cameleon! Ska hålla tummarna att det går vägen.

Men oj Mytime, vad ni har fått gå igenom! Förstår att det tärt på er. Hoppas ni har ork att se framåt och hålla hoppet uppe. Har ni tagit hjälp av kuratorn nånting och bearbetat det som hände? Det där med äggplock verkar ju lite obehagligt. Hoppas du kan få bli sövd om du är så pass rädd. Man får väl smärtstillande och lugnande vad jag har förstått. Man kanske inte är i skick att gå till jobbet efter ingreppet..

I morse var jag på VUL och av de 3 möjliga äggblåsorna hade 1 vuxit som den skulle. Nu är det bara att göra grav.försök och hålla alla tummar och tår.  

Nej vi har inte pratat me nån annan än me varandra så att säga.

Kul, då e de bara att hålla tummarna att de ägget som växt som de ska släpper när de ska oxå o att ni lyckas pricka :) Lycka till.
  • Andje

Tack! Det är mycket som ska klaffa så att det blir ett plus

• Kiyara

Man blev ju glad först att mensen kom men sen blev det ju akuten två ggr och inlagd med smärtstillande, jävla endo. Blev glad att träffa ivana då för att hon har ändå koll p läget. Inga cystor som tur så nu går jag på suprecur 1*3 och puregon sprutan. Har man haft tufft med suprecuren så blir d bättre när man börjar på sprutan. Suprecur va ett helvete för mig. Kul att d börjar gå framåt för alla, vilka veckor har ni beräknat att åka till Uppsala???

• cameleon

Nu har jag varit på mitt tredje vul. Aningens för många äggblåsor har jag. Väntar på samtal från Uppsala med förhoppningsvis goda nyheter om äggplock på måndag.
    Visar blodproverna dåliga/fel värden (vet inte vad det är för värden dom kollar) så blir det tillbaka till Johan i Västerås på måndag och endast Orgalutransprutor fram till dess.

Jag hoppas så klart på äggplock :)

• Mytime
    cameleon skrev 2015-02-20 11:38:58 följande:

Nu har jag varit på mitt tredje vul. Aningens för många äggblåsor har jag. Väntar på samtal från Uppsala med förhoppningsvis goda nyheter om äggplock på måndag.
    Visar blodproverna dåliga/fel värden (vet inte vad det är för värden dom kollar) så blir det tillbaka till Johan i Västerås på måndag och endast Orgalutransprutor fram till dess.

Jag hoppas så klart på äggplock :)

Vad innebär de om man får för många äggblåsor? Varför får man ibland avbryta behandlingen då? Måste man avbryta? Va händer om man inte gör de?

Om man avbryter, räknas de då ändå som ett försök? Tänkte om man tex får tre försök bekostade av landstinget, är ett avverkat då?
  • cameleon

Om det blir avbrutet räknas det inte som ett försök. Efter ett återförande räknas det som ett försök.

Jag antar att jag ligger i riskzonen för överstimulering, det är nog det blodprovet visar..
    Men om det inte blir äggplock på måndag så kommer vi inte avbryta försöket utan under helgen endast spruta med Orgalutran och tillbaka till ferten på måndag och kolla läget och fortsatt planering.

Resten av dina frågor kan jag tyvärr inte svara på..

• cameleon

Nu har jag pratat med Uppsala.
    Det blir äggplock på tisdag och återföring på fredag :)

Svar på tråden IVF Västerås 2014