• cameleon

IVF Västerås 2014

Har letat men hittar ingen aktuell tråd..
    Idag var jag och min man på vårt första besök på ferten i Västerås om ofrivillig barnlöshet. Fick träffa en supergullig barnmorska, Åsa och när vi pratat igenom vår situation så kunde hon med säkerhet säga att det skulle bli tal om IVF på direkten! Efter ett utomkveds år 2008 har det inte hänt något och eftersom det gått så pass lång tid så trodde hon inte att läkaren (Johan Hemlin) skulle tycka annorlunda.

Den 15 september är det dags att träffa läkaren, längtar så himla mycket :)

Är det fler som är i starten med IVF i Västeråstrakten? Eller vet ni någon aktuell tråd så tipsa mig gärna :)

• Svar på tråden IVF Västerås 2014
  • Bergamott83

Jag går på långa protokollet och sprayar för fullt. Mensen brukar komma den 10 men månaden innan spraystart kom den inte fören den 20 e.

Jag började spraya den 10e och idag är det den 25 e och fortfarande ingen mens. Ska jag ringa till kliniken och berätta det för dem? Tänk om inte mensen kommer vad gör man då?

• Anonym (C)
    Bergamott83 skrev 2015-02-25 08:36:44 följande:

Jag går på långa protokollet och sprayar för fullt. Mensen brukar komma den 10 men månaden innan spraystart kom den inte fören den 20 e.

Jag började spraya den 10e och idag är det den 25 e och fortfarande ingen mens. Ska jag ringa till kliniken och berätta det för dem? Tänk om inte mensen kommer vad gör man då?

Om den inte kommer innan det är tänkt att du ska börja med sprutorna så är det så att du får spraya ännu 1 veckan och sedan börja med sprutorna. 
  • cameleon
    ivf2014 skrev 2015-02-24 19:12:52 följande:

Å herregud. Nu blev jag livrädd. 
    Krya på dig snabbt Cameleon!

Äh, var inte rädd! Som någon annan skrev så är det så olika hur man upplever äggplocket. Jag är chockad att det gjorde så ont eftersom jag har en väldigt hög smärttröskel men tydligen inte i muttan, haha!

I morse började jag med Lutinus och imorgon är det återföring. Än så länge har jag inte fått något samtal från Uppsala så befruktningen går nog som en dans :)

Jag blöder fortfarande ganska mycket efter äggplocket och det känns som om det är för tidigt för återföring imorgon eftersom jag fortfarande känner mig så pass sargad där nere. Inte kul att fortfarande blöda efter äggplocket när jag har fått tillbaka embryot. Då kommer jag ju vara orolig hela tiden..

Bergamott83: Hur går det, är mensen på gång?
  • Bergamott83

Det är No-show på mensen än så länge. No show! Min spray är ju ändå förskjuten en vecka redan skulle ha äggplocket vecka 11 men det blev 12. Så då hoppas jag att det går bra ändå.

Jag har bara lite kvar i sprayen och det känns som att det inte sprutar in lika mycket i näsan ska jag byta då även om den räcker ett litet tag til?

• Anonym (C)
    Bergamott83 skrev 2015-02-26 09:21:46 följande:

Det är No-show på mensen än så länge. No show! Min spray är ju ändå förskjuten en vecka redan skulle ha äggplocket vecka 11 men det blev 12. Så då hoppas jag att det går bra ändå.

Jag har bara lite kvar i sprayen och det känns som att det inte sprutar in lika mycket i näsan ska jag byta då även om den räcker ett litet tag til?

Byt om du känner att du inte får in så mycket som du ska. Du bör få in dosen som du ska ha för att äggstockarna ska vila. 
  • ivf2014
    cameleon skrev 2015-02-27 16:23:26 följande:

Nu är jag äntligen ruvare.

En till mig och 8 till frysen :)

Härligt! Hur känns det? Håller tummarna för er nu :)
  • cameleon
    ivf2014 skrev 2015-02-27 19:59:29 följande:
    Härligt! Hur känns det? Håller tummarna för er nu :)
    Det känns konstigt. Jag känner mig upprymd hela tiden, likaså min man. Detta är så spännande :)

Hur långt har du kommit ivf2014?
  • ivf2014
    cameleon skrev 2015-02-27 20:16:20 följande:

Det känns konstigt. Jag känner mig upprymd hela tiden, likaså min man. Detta är så spännande :)

Hur långt har du kommit ivf2014?

Förstår det! :)

just nu går det inte så bra. Var hos Johan idag igen, varit där varannan dag hela veckan, äggen är för små. Han har höjd dosen från 116 till 150 till 225 nu.

Är inne på sprut dag 7 idag. Ska tillbaka på måndag morgon men de kommer inte vara klara då heller.
  • Bergamott83
    cameleon skrev 2015-02-27 16:23:26 följande:

Nu är jag äntligen ruvare.

En till mig och 8 till frysen :)

Du är gravid till motsatsen är bevisad!
Svar på tråden IVF Västerås 2014