• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Åh svårt! Kan du inte fråga på gyn?

Lilltrollet skrev 2014-10-22 08:44:28 följande:

Det var bara första Lillyros så än finns hoppet kvar :) Förra gången, för tre är sen, blev jag gravid på andra kuren så hoppas på samma lycka denna gången.

Men nu uppstår det lilla problemet att mensen inte riktigt kommer igång så känner mig osäker på vilken dag jag ska räkna som första (igen...)

• Lillyros

Hej! Då är väl ivf bra för er? Då sätter de ju ihop d braiga:) har en kund med samma som er typ...hon fick en son i aug förra åter genom ivf...3månader efter förlossningen skulle dom bara "prov åka" lite första gången....och de resulterade i en dotter i aug i år:):) tummen upp på de!

Mysan10 skrev 2014-10-22 14:26:44 följande:

Hej tjejer!

Jag har följt tråden ett tag, och jag känner igen mig så mycket i det ni skriver. Jag och sambon har försökt få barn i 1.5 år och började på utredning nu i september. Första året efter jag slutade med preventivmedel var min mens jätteoregelbunden så jag hade nog inte äl så ofta. Jag fick pergotime förra månaden, blev äl men inget plus. Vi fick veta att sambon har låg spermiekoncentration också så det känns som ännu ett hinder för oss. Vet inte än hur vi ska gå vidare. Känns så jobbigt allt det här, är orolig att vi aldrig kan få några barn.

Roligt att se att många plussat i tråden! Hoppas vi andra som längtar också lyckas!

• Lillyros

BIM torsdag!

Armin15 skrev 2014-10-23 19:23:23 följande:

BIM på måndag. Testar inte fören på Onsdag. Trött på negativa grav test o besvikelser. Har inte tagit grav test på 6,5mnd nu och har haft mens som har varit upp till 8dgr "försenat" Har ju oregelmässig menstruation; men sedan jag starta med pergotime så har jag haft regelmässigt. Jag är inte skengravid denna gången och tänker heller inte bli det :-/

Några andra med BIM snart ?

• Lillyros

Hejja tjejer! Man pendlar mellan hopp o förtvivlan ständigt! Ena dagen är jag mest positiv och tänker att detta nog kommer gå vägen...är sjukt rädd om jag blir gravid att de ska bli missfall som sist...och då behöva göra om allt detta IGEN! Hoppas de blir bra för alla!

• Lillyros

Fick tillbaka positiv blodprov idag!!!! Hoppas nu mensen håller sig undan! Känns dock som om den är på G...

• Lillyros

Tack! Har lite molvärk idag...:( känns som mensen är på G. Är på dag 28 idag..har snitt på 32 dagar! Kanske blir kortare cykel på pergo?

Gweny skrev 2014-10-27 16:59:26 följande:

Håller tummarna!!

• Lillyros

Okay! Blir intressant detta...även om vi inte lyckats denna gången vet man ju att kuren har fungerat:)

Gweny skrev 2014-10-27 18:51:19 följande:

Min cykel har blivit kortare(ner till normaltid) dem gånger jag nu tagit pergotime.

• Lillyros

Jo precis! Känner mig inte så hoppfull idag...molar i både magen å ryggen...antar att tanten är på G! Bare å "börja om från början":) haha suck!

Gweny skrev 2014-10-27 19:42:23 följande:

Jo jag har sett det så också, har ändå gett äl och kortare cykler. alltid nåt, men vill ju ha det bästa också.

• Lillyros

Japp! Så nu hoppas jag mensen håller sig borta...är på dag 29 idag! Vet ej när jag ska testa då min cykel är snitt 32 dagar...vågar typ inte:) rädd varje toabesök!!!!

monn skrev 2014-10-28 05:57:23 följande:

Positivt på att du haft ägglossning? :)

• Lillyros

Japp! Så nu hoppas jag mensen håller sig borta...är på dag 29 idag! Vet ej när jag ska testa då min cykel är snitt 32 dagar...vågar typ inte:) rädd varje toabesök!!!!

monn skrev 2014-10-28 05:57:23 följande:

Positivt på att du haft ägglossning? :)

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?