• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Juliii86

Jag är så glad över att äntligen har pergotime fungerat! Jag var hos läkaren i torsdags och han kunde se en fin slemhinna. Två ägg som var 22 mm och en 23 mm. Den ena sa han att den skulle troligtvis släppa.. men jag tycke att den andra såg större ut att den skulle släppa men vad vet jag :) Är bara så underbart glad över att trippel kuren har fungerat perfekt!

Nu är jag på ÄL +2, om jag har räknat rätt, så BIM är den 27:e. Tyvärr så känns det som att det inte kommer ta sig den här gången då vi bara hade sex på söndag alltså på dag 10 och på dag 15. Det känns inte riktigt som vi har täckt dom dagarna som behövs Obestämd

Idag (dag 17) kändes som livmoder illade och gjorde fruktansvärt ont.. vet inte vad det där kom ifrån? Kunde inte hosta eller gå ordentligt för då gjorde det ont som om det var mensvärk.. kanske var ägget som spökade?

Hur går det annars för er här inne? Det har varit ganska tyst..Drömmer

• Lillyros

Men va roligt!!!! Hoppas det tatt sig nu då!

Juliii86 skrev 2015-03-15 13:48:25 följande:

Jag är så glad över att äntligen har pergotime fungerat! Jag var hos läkaren i torsdags och han kunde se en fin slemhinna. Två ägg som var 22 mm och en 23 mm. Den ena sa han att den skulle troligtvis släppa.. men jag tycke att den andra såg större ut att den skulle släppa men vad vet jag :) Är bara så underbart glad över att trippel kuren har fungerat perfekt!

Nu är jag på ÄL +2, om jag har räknat rätt, så BIM är den 27:e. Tyvärr så känns det som att det inte kommer ta sig den här gången då vi bara hade sex på söndag alltså på dag 10 och på dag 15. Det känns inte riktigt som vi har täckt dom dagarna som behövs

Idag (dag 17) kändes som livmoder illade och gjorde fruktansvärt ont.. vet inte vad det där kom ifrån? Kunde inte hosta eller gå ordentligt för då gjorde det ont som om det var mensvärk.. kanske var ägget som spökade?

Hur går det annars för er här inne? Det har varit ganska tyst..

• Dakine

Går på min andra enkelkur pergo. Första kuren kändes jätte bra & jag fick ägglossning. Denna kuren har jag inte känt någonting, varit lite öm vig äggstockarna men har inte fått pos på äl - testerna än... är på dag 16 nu. Fick äl på dag 14 förra gången. Så det känns rätt kört & tråkigt. Förstår inte varför jag inte fick dubbelkur denna gång.... suck.

• Juliii86
    Lillyros skrev 2015-03-15 15:34:53 följande:

Men va roligt!!!! Hoppas det tatt sig nu då!

ja det känns otroligt bra =) Tack det hoppas jag också fast än jag är lite tveksam.
  • Lillyros

När jag plussade denna månaden kände jag inte av äl alls var helt bomb säker på att jag inte hade någon:) ge inte upp i förväg;)

Dakine skrev 2015-03-15 16:56:23 följande:

Går på min andra enkelkur pergo. Första kuren kändes jätte bra & jag fick ägglossning. Denna kuren har jag inte känt någonting, varit lite öm vig äggstockarna men har inte fått pos på äl - testerna än... är på dag 16 nu. Fick äl på dag 14 förra gången. Så det känns rätt kört & tråkigt. Förstår inte varför jag inte fick dubbelkur denna gång.... suck.

• Dakine
    Lillyros skrev 2015-03-15 17:07:51 följande:

När jag plussade denna månaden kände jag inte av äl alls var helt bomb säker på att jag inte hade någon:) ge inte upp i förväg;)

När jag blev gravid med sonen kände jag heller aldrig av min äl. Däremot hade jag världens hav av äl flytningar så jag misstänkte ändå det. Efter sonen föddes har jag haft så himla ont vid varje äl och varje gång jag känt så har jag fått glad gubbe på CB. Denna gången känner jag värk, men inte lika mkt... dock ingen glad gubbe än och jag är ändå på dag 16... känns som att det är för sent ???? .. Men är väl bara vänta och se.
  • Lillyros

Ja ta inte ut något i förskott! Lycka till!

Dakine skrev 2015-03-15 17:14:38 följande:

När jag blev gravid med sonen kände jag heller aldrig av min äl. Däremot hade jag världens hav av äl flytningar så jag misstänkte ändå det. Efter sonen föddes har jag haft så himla ont vid varje äl och varje gång jag känt så har jag fått glad gubbe på CB. Denna gången känner jag värk, men inte lika mkt... dock ingen glad gubbe än och jag är ändå på dag 16... känns som att det är för sent ???? .. Men är väl bara vänta och se.

• Juliii86
    Lillyros skrev 2015-03-15 17:07:51 följande:

Tack för peppningen =) Man blir så nojig när man vet att man har haft  ägglossning och inte försökt i så många dagar. Ska försöka hålla mig lugn och inte tänka negativ.
  • Elin87

Yeey jag har fått mens av mig själv!! Dag 34, dagen efter var det tänkt att jag skulle ta grav.test som jag köpt och sen provera. Men nu behöver jag inte det!! :D Nu får jag vänta på att kliniken ringer och meddelar resultatet från blodprovet, vad de bestämmer att det blir för dos denna gång och sedan tiden för VUL.

Varit och letat upp och köpt på mig 3 förpackningar pergotime så jag har. Det blir ju dubbel eller trippel, börjar ta på onsdag och jag vill inte riskera att inte få tag i några!

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?