• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • pergotimestina
    Solros78 skrev 2015-03-24 16:28:03 följande:

Med pergo har jag fått äl ca dag 15-16, utan pergo typ dag 11-12.

Kör med clearblues digitala test så slipper du fundera.

Jag brukar få smiley dag 14 ca och sedan igen vid dag 18.... men det är nog säkrast att köra redan nu så täcker man alla dagarna !
  • Elin87
    pergotimestina skrev 2015-03-25 16:44:57 följande:

Åhhhhhh va roligt vi är ju på samma cykel dag typ hahahah!

Jag fick Näästan ppositivt idag ska kkluraupp hur man lägger upp en bild hahaha:)

Det började stegra på riktigt igår mmorse. ..

så kanske imorgon , men vi kör på ändå :)))

Haha Vad roligt!!! :D Mitt gick nerför efter dag 10. Men vi har sexat på så ;) Och om det var en reaktion från tabletterna eftersom jag slutade ta dem just då så ska jag fortsätta se med stickor och mysa på ;)

Tänkte jag med lägga in bild förut via mobilen men jag vet inte alls hur man får till det.. :(
  • Juliii86

Det blev inget den här gången heller Gråter Fick min mens i söndags med rejäl mensvärk. Har pratat med läkaren och han föreslog att jag ska köra utan pergo eftersom jag fick super bra ägglossning och man kan få en egen ägglossning efter kuren.

Nu har planen ändrats så ingen pergo denna gången, blir det ingen graviditet så kommer jag ta för sista gången trippel kur och efter det om jag inte blir gravid kommer han skicka remiss till Sahlgrenska IVF.

Han tyckte det kunde vara bra ha ett sperma prov förberett om det blir IVF och även passa på se om sperma ser bra ut då han tyckte vi borde ha blivit gravida.

Det känns bra att jag inte behöver ta pergo igen för det är inte heller bra ta för ofta och låta kroppen vila sig efter en bra blodprov resultat (progesteron).

• KnytetsMamma
    Elin87 skrev 2015-04-10 11:21:57 följande:
    Kan inte fatta det!!
    Jättegrattis!!! Hur många kurer hann du äta innan det tog sig?
  • Elin87
    KnytetsMamma skrev 2015-04-10 12:09:12 följande:

Jättegrattis!!! Hur många kurer hann du äta innan det tog sig?

Min andra kur var det med enkeldos. Den första sa de när vi var inne på VUL dag11 att det inte såg ut som att det skulle bli nått alls. Så vi var ju superledsna och det blev inte alls att kolla med stickor eller sexa till det.

Fick veta sen när vi ringde in och undrade vilken dos då mensen kommit att det blivit ÄL. Så vi körde med stickor och myste så mycket vi kunde.

Nästan 5 år sen vi började och nu äntligen!
  • Annasofia01
    Elin87 skrev 2015-04-11 07:03:24 följande:

Min andra kur var det med enkeldos. Den första sa de när vi var inne på VUL dag11 att det inte såg ut som att det skulle bli nått alls. Så vi var ju superledsna och det blev inte alls att kolla med stickor eller sexa till det.

Fick veta sen när vi ringde in och undrade vilken dos då mensen kommit att det blivit ÄL. Så vi körde med stickor och myste så mycket vi kunde.

Grattis vi försökte i nästan två år och sen tog de sig med andra kuren pergotime. På första kunde dom inte se någon ägglossning men på andra fungerade det . Vi körde också på enkelkur :)
  • Dakine
    Elin87 skrev 2015-04-11 07:03:24 följande:

Stort grattis!! Tog sig på andra kuren för oss med, även om blodprov inte visade på ngn ägglossning. Men de sa att det är svårt att mäta och att man lätt kan missa. Vi körde på varannan dag och kollade med cb äl tester :) Idag gick jag in i v 7.
  • Annasofia01
    Dakine skrev 2015-04-11 09:01:59 följande:

Stort grattis!! Tog sig på andra kuren för oss med, även om blodprov inte visade på ngn ägglossning. Men de sa att det är svårt att mäta och att man lätt kan missa. Vi körde på varannan dag och kollade med cb äl tester :) Idag gick jag in i v 7.

Grattis vi är i v 14+5 så tiden går verkligen fort snart ultraljud :)
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?