Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Ja det stämmer idag har jag tagit 3 etabletten !
Har vi tagit samtidigt? ?
Jag har inte köpt ägglossningstester utan sskaköra på sex varje dag i 3 veckor hahahaha
Bara för att testa allt!
Jag med!! :D Vi valde att ta tester då när vi var på VUL förra månaden på dag 11 och hon såg inget och trodde inte alls på att det skulle bli någon ägglossning men de hade jag visst enligt proverna. Så jag gissar att jag har en sen ÄL.
Hur går du med proverna som ska tas dag 21-23? Det kommer ju bli 3-5 april och det är ju påskhelgen! :s
Så du har inte behövt gå på VUL när du tagit Pergotime?
Men vad konstigt! Tittade den första läkaren på dig med VUL och såg då PCO eller hur kom hon fram till det den läkaren då? Mig trodde hon direkt när jag berättade om min otroliga oregelbundna mens jag haft sen jag slutade med mina p-piller och då gått upp i vikt. Men det bekräftades sen när hon kollade mig med VUL, där såg man klart och tydligt och även på proverna...
Jag ska inte göra någon VUL denna månad då jag äter samma dos som förra månaden (då var det första gången) utan bara lämna in blodprovet. Men nu vet jag inte hur jag ska göra det då det är påskhelgen då :/ Och jag är osäker om de har öppet då på min hälsocentral. Men ska försöka få tag i dem nu till veckan och höra, sen hoppas jag på att barnmorskan eller gynläkaren ringer upp mig..lämnade ett meddelande till dem i torsdags för att höra med dem vad jag ska göra om det är stängt.
Hur länge har ni försökt? Då du fått Pergotime kan de ju inte bara skita i dig sen! Det är så löjligt nu inom vården så ojoj.. Vi har försökt i 4.5 år och det tog oss 4 år innan vi fick höra att man kunde skicka en egen remiss in till sjukhuset och få hjälp. På hälsocentralen sa de bara att jag nog tänkte för mycket på det. Så försöka slappna av, jag är ju så ung än, gå ut och promenera och motionera.. Kände redan efter ett halvår efter vi valde att försöka bli gravid att något inte stämde. Så tillslut gav vi upp med att försöka få hjälp när de bara sa så när vi var in till en barnmorska eller gynläkare..
Så du har inte behövt gå på VUL när du tagit Pergotime?
Men vad konstigt! Tittade den första läkaren på dig med VUL och såg då PCO eller hur kom hon fram till det den läkaren då? Mig trodde hon direkt när jag berättade om min otroliga oregelbundna mens jag haft sen jag slutade med mina p-piller och då gått upp i vikt. Men det bekräftades sen när hon kollade mig med VUL, där såg man klart och tydligt och även på proverna...
Jag ska inte göra någon VUL denna månad då jag äter samma dos som förra månaden (då var det första gången) utan bara lämna in blodprovet. Men nu vet jag inte hur jag ska göra det då det är påskhelgen då :/ Och jag är osäker om de har öppet då på min hälsocentral. Men ska försöka få tag i dem nu till veckan och höra, sen hoppas jag på att barnmorskan eller gynläkaren ringer upp mig..lämnade ett meddelande till dem i torsdags för att höra med dem vad jag ska göra om det är stängt.
Hur länge har ni försökt? Då du fått Pergotime kan de ju inte bara skita i dig sen! Det är så löjligt nu inom vården så ojoj.. Vi har försökt i 4.5 år och det tog oss 4 år innan vi fick höra att man kunde skicka en egen remiss in till sjukhuset och få hjälp. På hälsocentralen sa de bara att jag nog tänkte för mycket på det. Så försöka slappna av, jag är ju så ung än, gå ut och promenera och motionera.. Kände redan efter ett halvår efter vi valde att försöka bli gravid att något inte stämde. Så tillslut gav vi upp med att försöka få hjälp när de bara sa så när vi var in till en barnmorska eller gynläkare..
Jo den första gyn läkaren som jag hade kollade med vul och enligt henne va jag en person som har PCO.
Då skrev hon ut pergotime till mig, men efter 3 kurer ringde jag själv och bokade en tid till samma vårdcentral där jag fick en ny läkare efterso den innan hade slutat!
Vid vul då sa hon att jag INTE hade pco (helt sjukt)
Och att det inte fanns någonting mer dom kunde göra för mig... Hongav mig en adress och sa att jag skulle skriva lite saker om mig själv och våran väg till nu!
Närjag frågade om dom kunde kolla med vul till nästa kur , så sa hon bara att nej det gör vi inte...
så nu har jag bestämt mig för attsöka ny vårdcentral., är det bäst att söka privat eeller inte?
Jag har försökt i snart 4 år men på RIKTIGT försökt sen i början på 2014 :((
Men då ska du ju få hjälp när nu försökt över 1 år! Jag går till infertilitetsmottagning på sjukhuset.
Oh tog ett ägglossningstest nu på morgonen och såg två streck. De var inte lika starka men man såg den tydligt så jag kanske har ägglossning om några dagar!!
Jag litar inte på testerna till hundra men jag ska prova och se i lite mer än 1 vecka och mysa på ordentligt denna månad och hålla tummarna!!
Jag ska se vad jag kan föra! Tänkte byta vårdcentral till och bbörja med iallafall :) men gud va roligt när man ser en fförändring, kanske lika bra och sexa på så du sätter dagarna innan med! Jag har hört3 dagar innan och 3 dagar efter är pperfekt. .. ?
Jag håller mina tummar och tår ;)
Nu på morgonen var det svagare streck på stickan och jag är på dag 11 nu. Börjar undra om man ens kan ha så tidig ägglossning med pergotime. Eller om det är tabletterna som ger lite effekt?
Vilken cd har ni som kollat med ägglossningtest börjat? Kan Pergotimetabletterna ge ett litet utslag på testen eller kan man få så tidig ägglossning?
Nu på morgonen var det svagare streck på stickan och jag är på dag 11 nu. Börjar undra om man ens kan ha så tidig ägglossning med pergotime. Eller om det är tabletterna som ger lite effekt?
Vilken cd har ni som kollat med ägglossningtest börjat? Kan Pergotimetabletterna ge ett litet utslag på testen eller kan man få så tidig ägglossning?