Pergotime start sep 2014?
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Hej!
Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!
Nej vad jobbigt! Men det känns skönt att få höra din historia med Pergotime. Jag trodde liksom att det var vanligast att man reagerar på enkeldos, att det var mer ovanligt med dubbel och trippel. Sen att om man inte lyckas reagera med Pergotime är det kört helt. Att man inte kommer kunna göra IVF heller då. Men de har kanske andra mediciner för att få till det?
Förbaskade pco!
Men att få skriva av sig här lite och läsa om er andra som gjort detta hjälper verkligen!
Usch då tråkigt. Men det kommer säkert på andra kuren! Tänk att du ändå är i trygga händer, och fungerar inte pergotime då kanske du får pröva något annat som ger bättre effekt på dig :)
Jag har PCOS, och vet inte om det är så stor skillnad men jag fick en äggblåsa på 17 mm när jag kollade med VUL på dag 11. Den lossnade precis 4 dagar efter vulet, som läkaren trodde. (Iaf enligt ÄL-test). Idag var jag och gjorde blodprov, så väntar på att få höra hur det såg ut. Jag känner några som blivit gravida på 1 pergotimekuren, så man har ju sjukt mycket förhoppningar. Men jag försöker att inte glädjas eller hoppas på något i förtid, för jag vet att jag bara kommer bli besviken. Det får ta den tid det tar helt enkelt! Men jag har stora förhoppningar om att jag någon gång iaf kommer få känna lyckan igen :)
Vi är inne på vårt 9:e försök med Puregon + Ovitrelle. Alla mina prover är bra och likaså mannens sperma. Men har jätte mycket ägg, så ingen egen ägglossning alls. Blev gravid i oktober, men fick missfall i vecka 7.
Så läkaren tyckte vi kunde prova insemination denna gången, för chansen var liiite större. Men jag tror inte själva befruktningen är problemet, utan att ägget inte vill fastna.
Remissen skickades i måndags för IVF, och i eftermiddags hade jag ett missat samtal från RMC i Linköping. Hoppas dem ringer imorgon igen! Så nyfiken på vad dem ska säga, och när vi får komma dit.
Skönt att alla prover är bra, då kommer det säkert gå bra för er! Spännande att vänta på både resultatet av inseminationen och ivf-tid! Då känns det som man verkligen försöker också. Tråkigt med missfallet men ni vet i alla fall att ni kan bli gravida.
För oss känns chansen väldigt liten att det ska bli nåt barn på egen hand så det är bara att vänts på ivfen. Och just det senaste året har i princip alla vi känner fått barn...
Tack! Det värmer! Ja, det är skönt att alla värden är bra och idag vid inseminationen fick jag se mannens spermier simma omkring. Alerta och pigga sa doktorn:)
Ja nu blir det två veckors väntan på BIM. Ringde IVF kliniken men de kunde inte se att dem hade ringt, skit skumt. Hon som jobbade igår, gick på semester idag.
När skickade ni remissen? Och vad har ni gjort för behandlingar innan? Har du PCO?
Jag är 30år och vi har försökt i 2år, 13 försök med pergotime och Puregon.
(...) Sen att om man inte lyckas reagera med Pergotime är det kört helt. Att man inte kommer kunna göra IVF heller då. Men de har kanske andra mediciner för att få till det?
Vill ge lite hopp till er som kämpar med Pergotime. Min sambos syster har pco och har blivit gravid två gånger med hjälp av provera och pergotime. Hon har en liten dotter och den andra är i magen nu. Så kämpa på och lycka till alla!