• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Hej!
    Ska börja på första pergotime kur nu i sep, finns det fler som vill följas åt?
    Har en flicka på 4 år...har försökt nu i två år snart att bli gravid, med ett missfall i maj 2013!

• Svar på tråden Pergotime start sep 2014?
  • Juliii86
    Elin87 skrev 2015-03-15 20:32:26 följande:

Yeey jag har fått mens av mig själv!! Dag 34, dagen efter var det tänkt att jag skulle ta grav.test som jag köpt och sen provera. Men nu behöver jag inte det!! :D Nu får jag vänta på att kliniken ringer och meddelar resultatet från blodprovet, vad de bestämmer att det blir för dos denna gång och sedan tiden för VUL.

Varit och letat upp och köpt på mig 3 förpackningar pergotime så jag har. Det blir ju dubbel eller trippel, börjar ta på onsdag och jag vill inte riskera att inte få tag i några!

åh vad roligt att höra =) lycka till med pergotime!
  • Elin87

En liten uppdatering;

Fick mitt telefonsamtal från infertilitetskliniken om vilken dos jag skulle ta denna månad och provsvaren. Och dra på trissor!!!! Vid vårt VUL sa läkaren att hon inte alls trodde på någon ägglossning. Var ingen förändring. Men tydligen så ska jag ha haft det!
    Äntligen lite positiva nyheter! Vi som var så ledsna förra månaden och sexlusten fanns verkligen inte då. Men så då hade jag visst det och vi gick förlorad den månaden med att försöka vid rätt tid. Men men, nu provar vi enkeldosen igen och kollar med stickor för att vi tror att ÄL kommer senare iom att hon inte såg nått alls på dag 11. Ooooh spännande :D

• Juliii86
    Elin87 skrev 2015-03-16 17:57:22 följande:

En liten uppdatering;

Fick mitt telefonsamtal från infertilitetskliniken om vilken dos jag skulle ta denna månad och provsvaren. Och dra på trissor!!!! Vid vårt VUL sa läkaren att hon inte alls trodde på någon ägglossning. Var ingen förändring. Men tydligen så ska jag ha haft det!
    Äntligen lite positiva nyheter! Vi som var så ledsna förra månaden och sexlusten fanns verkligen inte då. Men så då hade jag visst det och vi gick förlorad den månaden med att försöka vid rätt tid. Men men, nu provar vi enkeldosen igen och kollar med stickor för att vi tror att ÄL kommer senare iom att hon inte såg nått alls på dag 11. Ooooh spännande :D

vilken solsken! man blir såg glad att veta man har haft ägglossning, att pergotime fungerat. hoppas att det tar sig för er!
  • Elin87
    Juliii86 skrev 2015-03-16 18:22:05 följande:
    vilken solsken! man blir såg glad att veta man har haft ägglossning, att pergotime fungerat. hoppas att det tar sig för er!
    Tack så mycket! Ja äntligen får man höra något positivt. Tråkigt bara att vi inte visste det och kunde göra ett riktigt försök, så nu missade vi den månaden men men.. Nu vet vi ju så nu kan vi försöka för första gången om lite mindre än två veckor. Längtar! :D
  • Juliii86
    Elin87 skrev 2015-03-16 18:55:03 följande:
    Tack så mycket! Ja äntligen får man höra något positivt. Tråkigt bara att vi inte visste det och kunde göra ett riktigt försök, så nu missade vi den månaden men men.. Nu vet vi ju så nu kan vi försöka för första gången om lite mindre än två veckor. Längtar! :D
    Ja precis, det viktigaste är ju att pergotime ska fungera så kan ni till nästa omgång få till det :) Spännande! 

Själv fick jag också veta via VUL att äntligen pergotime fungerat för mig. Har ju inte lyckats få äl vid enkel och dubbel dos. Jag var lite skeptiskt över trippel kuren men det gick bra ändå =)
  • pergotimestina

Det verkar som att det har blivit en knuff mot det positiva i denna tråd :)

själv tog jag första tabletten pergotime för denna månaden.

Fick också mens av mig själv denna gången dock vid dag 39... men den kom iallafall!!!

Hoppas på denna gången nu! Ska åka in till stan och köpa cb digital ÄL Test om några dagar :)

Det kändes faktiskt skönt med ett uuppehåll förra månaden... utan tabletter och tester.

Men nu är det nya tag :))

• Elin87
    pergotimestina skrev 2015-03-18 09:55:18 följande:

Fick också mens av mig själv denna gången dock vid dag 39... men den kom iallafall!!!

Hoppas på denna gången nu! Ska åka in till stan och köpa cb digital ÄL Test om några dagar :)

Det kändes faktiskt skönt med ett uuppehåll förra månaden... utan tabletter och tester.

Jaså började du också med den första tabletten med Pergotime för denna månad idag?! :D Beställde hem Ägglossningstester igår som borde komma på posten om några dagar. Får ju inte göra VUL nu då jag ska fortsätta med samma dos.
    Om jag räknade rätt igår så ska jag lämna proverna mellan den 3-5 april och det är ju röd dag på fredagen den 3e och sen helg ju, hur gör man då!? :S
  • Lillyros

Jag hade lämnat på måndagen!:) lycka till!

Elin87 skrev 2015-03-18 16:39:20 följande:

Jaså började du också med den första tabletten med Pergotime för denna månad idag?! :D Beställde hem Ägglossningstester igår som borde komma på posten om några dagar. Får ju inte göra VUL nu då jag ska fortsätta med samma dos.

Om jag räknade rätt igår så ska jag lämna proverna mellan den 3-5 april och det är ju röd dag på fredagen den 3e och sen helg ju, hur gör man då!? :S

• Lillyros

Ja håller med! Såg mörkt ut ett tag! Men nu jäklar;)

Skulle vilja starta en gravid grupp med alla er här inne! Så skön å peppande stämning som jag inte upplever i andra grupper!

Så kör så de ryker nu!! Haha! Har en good feeling:)

pergotimestina skrev 2015-03-18 09:55:18 följande:

• pergotimestina
    Elin87 skrev 2015-03-18 16:39:20 följande:

Ja det stämmer idag har jag tagit 3 etabletten !

Har vi tagit samtidigt? ?

Jag har inte köpt ägglossningstester utan sskaköra på sex varje dag i 3 veckor hahahaha

Bara för att testa allt!
Svar på tråden Pergotime start sep 2014?