• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Välkommen! Jätte roligt att så många skriver! Som tråd startare är de svårt stt svara alla! Vi har ju varann:)

Vet exakt den hopplösa känslan...efter snart 2 års väntan:( mitt första barn tog sig på 18e försöket...nr 2 efter 4 månader men slutade i missfall vecka 12 tyvärr det var i maj 2013.

Hoppas nu det slutar lyckligt för alla!

Kattungen skrev 2014-09-10 09:12:06 följande:

Följer gärna också! Ska börja min första kur Pergo på lördag efter 1 års försök till bebis. Har inte haft ägglossning alls som det verkar och sedan ett halvår tar jag Norprolac mot högt prolaktin. Har flera gånger varit på väg att skita i allt, sluta med alla försök...men jag har inga egna barn och det är liksom sista chansen nu eftersom jag bara har några år till 40. Ska bli spännande att se hur det går nu!

• Lillyros

Tack! Var så längesedan nu! Kommer ju över en ibland att man hade haft en snart 1åring:/

Hoppas du inte känner av för mycket biverkningar! Är ju redan mycket som det är!!! För OSS ALLA!:)

Snobi skrev 2014-09-10 13:03:23 följande:

Är mest orolig för nedstämdhet, ångest, oro m.m. för det kommer och går tillräckligt ofta ändå i form av jobbig pms. Illamående och i värsta fall kräkningar vore inte heller så kul när vi ska ut med jobbet.. Annat som blodvallningar, sömnsvårigheter och huvudvärk kan jag hellre stå ut med.

Beklagar ditt missfall förresten. Måste vara fruktansvärt :(

• Lillyros

Hej!

Konstigt när det strular med 2e och 3e barnet osv! Jag har ofta fått kommentarer som : men ni HAR ju en iaf!!!! Ja de har man ju men man blir ju lika besviken varje månad ändå! Längtan blir ju inte mindre!:)hoppas detta funkar för dig nu! Ska bli så spännande när alla inväntar resultat:)

Solros78 skrev 2014-09-10 20:03:21 följande:

Hej! Hoppar in här! Jag började med min första kur pergo någonsin igår.

Försöker bli gravid med tredje barnet sen snart 1.5 år tillbaka, två mf under det här här året men det senaste i jan och sen dess har min äl spökat väldigt och nu har jag inte haft äl på tre månader, trots att utredning i våras tydde på jättebra värden.

Ska på vul på tisdag på cd 12.

• Lillyros

Verkar som de flesta får vul...har inte något inbokat mer än att jag ska lämna blodprov på dag 21... Hoppas på bra resultat ändå:)

• Lillyros

Spännande! Hoppas det blir positiva resultat?

Denna väntan kan man ju bli knäpp på!

KnytetsMamma skrev 2014-09-15 10:39:40 följande:

Kul med fler i tråden. Jag har den lååååånga väntan framför mig, ska till vårdcentralen på onsdag och lämna blodprov för att se ifall progesteronet har ökat. Sen tänkte jag försöka hålla mig med att testa till torsdag/fredag nästa vecka, tror BIM är onsdag/torsdag nästa vecka.

• Lillyros

Välkommen! Jätte kul ju fler vi blir!

Mariiaa skrev 2014-09-14 19:43:40 följande:

Hej jag är gärna med i tråden. Vi h försökt skaffa barn kring 3 år men de går inte ha pcos. Inte överviktig eller så. Ska börja med pergotime imorgon ha pröva förr men då gick de inte. Men nuna jag om efter ett halvår igen. Hänger gärna med i tråden för att veta hur de gå. ????

• Lillyros

Förkylningstider!!!

Jag har ju inte hunnit börja på min första kur än, om jag har ägglossning ska det vara nu, men jag hoppas inte på något....är dessutom genom förkyld och har vart de de senaste 2veckorna! Hostar jätte mycket......å nej....det är väl så där att få jordens hostattack efter att man myst! Hahaha brukar ju ligga kvar efter....stor ide när jman hostar ut det;)

Känns bra dock att ej hunnit börja på kuren...så man inte spoilar den...inte super sexigt att mysa när man e förkyld heller!

Hoppas de går bra för er andra!

• Lillyros

Men va bra! Kanske är de som ska till:) haha....måste ju hålla hoppet uppe:)

KnytetsMamma skrev 2014-09-16 08:58:57 följande:

Krya på dig, hoppas att det tar sig i alla fall. När jag blev gravid med dottern 2011 var både jag och min man genomförkylda men det tog sig ändå :)

• Lillyros

Jisses vilken aktivitet:) jag hänger inte med;)

Tror jag kan ha äl nu...känns lite i brösten! Men som sagt har de ju inte resulterat i nån graviditet trots symptom de senaste 1 1/2 året...så har inga förhoppningar innan jag börjar min första kur nu i slutet på månaden!

Många skriver om vul och äggblåsor osv...har inget sånt inbokat! Får man be om det själv?

• Lillyros

Ok ok! Då e jag med! Har en 5 mil att åka för att göra vul med..(bor på landet) och är egenföretagare så inte så lätt att komma ifrån jobbet smidigt!:) är ju första kuren så den är ju enkel kur!

Hur går de för er? Vart i cykeln är du?

Gweny skrev 2014-09-18 21:57:53 följande:

Min gynekolog gör inte vul och kollar äggblåsor när man går på enkelkur, varken hos henne(privat) eller vårat landsting gör dem det. däremot fick jag ta blodprov efteråt för att se om jag haft äl.  först vid dubbelkur dem kollar. Är så liten chans för fler vid enkelkur sa hon, många behöver ofta få dubbelkur med. Men om jag var väldigt orolig för fler, så kunde hon kolla sa hon, men struntade i det.  så lite nervöst är det ju.

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?