• Lillyros

Pergotime start sep 2014?

Ja den känslan är inge vidare!

Jag minns när jag väl blev gravid med min dotter....att jag hade blivit glad om jag så födde ett får!!! Hahaha (förlåt) men man blir ju så tacksam:)

Varför ska vissa ha det så krångligt?

Lilltrollet skrev 2014-09-29 20:46:17 följande:

Åh, lillyros, minns den känslan så väl! Hoppas det är din tur snart

Tvillingar hade funkat här men trillingar, då hade jag fått panik. Det var en i min gamla pergo-tråd som fick trillingar.

• Lillyros

Om jag råkat säga nån gång hur jag känner...får man ofta till svar att "du har ju en" men längtan blir ju inte mindre! Efter snart 2 år!

Men vi får hoppas och tro de blir allas vår tur snart...oavsett om de är första andra eller tredje:)

Solros78 skrev 2014-09-29 21:19:02 följande:

Vet precis hur du känner! Jag har ett antal omkring mig som nu väntar den där trean jag så längtar efter.

• Lillyros

Idag kom min mens! På dag 33 så cykeln var kortare denna månad! Detta betyder ju iaf att NU kan jag äntligen börja på min första kur!!!!!

Min gynekolog sa att jag kunde börja på cykeldag 3-5...vilken dag började ni på?

• Lillyros

Jag missunnar ingen att få barn .... Absolut inte! Min kompis har försökt i 1 1/2 år så det är jätte roligt! Känner nog som du, att längtan blir starkare, har ju ett missfall i bagaget förra året i maj.....slutade med p-piller dec 2012.

Man känner nog olika, jag är iaf super taggad inför person nu:)

Solros78 skrev 2014-09-30 07:40:07 följande:

Alltså jag kan väl i och för sig känna att jag unnar barnlösa att lyckas före mig. Men jag har nu kämpat i 1.5 år och två missfall för en trea, då är längtan ganska stark och sorgen över att det inte blir starkare hela tiden.

• Lillyros

Kanske är olika, jag får väl gå på det som min gynekolog sa!

Så himla roligt att du är gravid! Väldigt peppande! Tummen upp!!:) känner mig super taggad inför min kur!

KnytetsMamma skrev 2014-09-30 07:25:38 följande:

Jag trodde att man alltid åt pergotime på dag 5-9 men jag har kanske fel?! Lycka till i alla fall och hoppas att du får fina äggblåsor :)

Jag kan fortfarande inte riktigt ta till mig att jag faktiskt är gravid, har ringt MVC och bokat in ett första möte där den 17/10, då ska vi även planera in det tidiga ultraljudet och kub-testet. 

• Lillyros

Ok jag börjar nog på 3e:) hoppas hoppas! De brukar ta några dagar innan bitterheten lägger sig och hoppet kommer tillbaka!extra när jag fick mensen idag...både ledsamt och positivt! Man blir ju alltid besviken när den kommer men nu betyder de ju att jag kan starta med pergo! Har beställ ältest i massor! Nu jädrar;) hehe

Gweny skrev 2014-09-30 09:57:37 följande:

Jag åt 5-9, verkar vara vanligast när jag läst runt, men vet vissa som börjat på 3.  skönt att du får komma igång med det nu, och hoppas det hjälper!

• Lillyros

Spännande! De är på dag 21-23?

rhoddan skrev 2014-09-30 14:13:01 följande:

Jag har börjat varje kur på dag 3.

Idag är jag på cd 17 längtar till blodprovet!

• Lillyros

Åh Gud jag håller med!!!! Ibland förundras jag över att man inte bryter ihop oftare!jag brukar deppa ihop på mens dagen sen bara gå vidare! Men som sagt nu betyder ju mens....pergotime!!:):) hade du barn sedan innan? (Blandar ihop alla här inne)

Gweny skrev 2014-09-30 14:32:26 följande:

Håller tummarna! Ät faktiskt liite bättre än annars, just att med mensen innebär pergo nu! Dock är det ju depp såklart och jobbigt att ladda om för 1000e gången känns det som.

• Lillyros

Ja nu håller vi alla tummar och tår!!:) men de är ju lång väntan!

rhoddan skrev 2014-09-30 15:18:05 följande:

Ja precis för mig blir det cd 23 :)

Va kul att du fått börja med pergo :)

Hoppas hoppas! :D

• Lillyros

Enligt kalendern som jag fört nu så är det 30 okt...min mens började ju idag! Du då?

Gweny skrev 2014-09-30 17:35:22 följande:

Lillyros>> jo jag har sen innan, men inte min sambo, vill ju så gärna dela detta med honom. När har du BIM?

kattungen>> vad bra att dem var borta, bara att vänta nu då....suck, det är man expert på. vi borde ha nära varandra, när har du BIM? 

Svar på tråden Pergotime start sep 2014?