• stuk

Ni som är FÖR fortsatt invandring...

... är nyfiken på att få veta vilka det är som väljer att vara för fortsatt invandring i den utsträckning vi har nu i Sverige. Var i landet bor ni, vad har ni för erfarenheter av invandringen (jag menar, har ni vuxit upp i invandrartät förort eller inte, hur har det varit, har ni sett endast fördelar, fördelar och nackdelar, osv, osv)

Och nej. Detta är inte någon provokation. Detta är inte en sugen-på-tjafs-tråd. Jag är bara helt enkelt intresserad av svar på funderingar jag har i saken. 

• Svar på tråden Ni som är FÖR fortsatt invandring...
  • Sture/
    Oschlaka skrev 2014-09-04 23:32:57 följande:

Invandring kostar inte mkt

Det gör SD. SD fuskar tillsammans med riskkapitalisternas

www.aftonbladet.se/nyheter/article19475971.ab

Det ena har inget med det andra att göra. Det följande står klart:

1. Invandring kostar enormt mycket.

2. SD fuskar

3. Riskkapitalisterna fuskar.

4. Allt är fortfarande skit.
  • stuk
    johannessssss skrev 2014-09-04 15:43:39 följande:

vi har största flyktings vågen sedan andra världskriget...

om det så är 1 milj som vill in, så ska dom in....

öppna gränserna..

Låter ju fantastiskt , men varifrån ska ekonomin till 1 miljon människor tas? Till boende, uppehälle, utbildning, arbete, omsorg? 
  • johannessssss
    stuk skrev 2014-09-04 23:51:08 följande:
    Låter ju fantastiskt , men varifrån ska ekonomin till 1 miljon människor tas? Till boende, uppehälle, utbildning, arbete, omsorg? 
    bygg fort. frigör pengar. ta från företag o privatpersoner.

släpp in folk i era hus.

tillsammans klarar vi det - öppna era hjärtan - som våran stadsminister sa.
  • StackarsMia
    johannessssss skrev 2014-09-04 15:43:39 följande:

vi har största flyktings vågen sedan andra världskriget...

om det så är 1 milj som vill in, så ska dom in....

öppna gränserna..

Ja! Tältläger på Gärdet. Eller i Vitabergsparken! Öppna era parker för fan!
  • stuk
    johannessssss skrev 2014-09-05 00:02:47 följande:
    bygg fort. frigör pengar. ta från företag o privatpersoner.

släpp in folk i era hus.

tillsammans klarar vi det - öppna era hjärtan - som våran stadsminister sa.
    Bygg fort - pengar till detta  ?
    Frigör pengar - från... ? Vård? Skola? Omsorg? 
    Ta från företag och privatpersoner - "ta" i form av ... ? Högre skatter? 
    Släpp in folk i era hus - Nja.. vi bor som många andra redan trångt, kanske du har möjlighet att inhysa några stycken, eller det kanske du redan gör. Hur fungerar det? 
  • stuk
    NoName skrev 2014-09-04 10:27:57 följande:
    Jag är invandrare själv och har bott i södertälje och invandrartäta område i Sthlm. Nu bor jag i en annan ort där drygt 22% är utlandsfödda.

Det har mest vart fördelar, jag har vänner från världens alla hörn som har lärt mig mycket, många är väldigt driftiga och har inspirerat och motiverat mig. Det finns många stora hjärtan, människor som inte har mycket men ändå hjälper och delar med sig.

Men visst finns det nackdelar också, kriminalitet har alltid funnits nära och utanförskapet mot resten av samhället. Ett annat stort problem är avståndet generationer emellan.. jag tror glappet är större mellan yngre och äldre bland invandrare eftersom vi kommer hit i olika åldrar och får olika förutsättningar.
    Tack för ett bra svar, väldigt intressant att få ta del av erfarenheter från folk runt landet!
    Jag som inte är invandrare är också uppvuxen i ett invandrartätt område i södra Stockholm, och det har tyvärr mest varit nackdelar med det för egen del. 
    Som barn och senare tonårig tjej var det en väldigt tuff miljö att växa upp i vilket förstås har präglat mig i vuxen ålder. 
  • NoName
    stuk skrev 2014-09-05 08:43:45 följande:
    Tack för ett bra svar, väldigt intressant att få ta del av erfarenheter från folk runt landet!
    Jag som inte är invandrare är också uppvuxen i ett invandrartätt område i södra Stockholm, och det har tyvärr mest varit nackdelar med det för egen del. 
    Som barn och senare tonårig tjej var det en väldigt tuff miljö att växa upp i vilket förstås har präglat mig i vuxen ålder. 

Okey, ja du verkar ju inte va ensam om att mest haft negativt av förorten hehe. Varför är det så tror du, att vi har så olika erfarenheter?
    På vilket sätt var det en tuff miljö att växa upp i?

Svar på tråden Ni som är FÖR fortsatt invandring...