• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Cherryay

Jo smärtlindring måste sättas tidigare, därför fick jag köra helt utan smärtlindring när jag väl blev inlagd på förlossningen. Det var långa 18 timmar med värkarbete, men väl på förlossningen gick de sista 3 cm relativt fort, och behövde bara krysta i 13 min :) förstår fortfarande inte hur jag ens orkade krysta efter 22 timmar med värkar :P

• eelliinnaa

Har läst tråden men aldrig kommenterat då jag glömt inloggning osv. Väntar barn 16 Maj och har en dotter innan född Maj 2011. Tänkte bara tillägga att det med smärtlindring är väldigt inv, jag använde tens och var öppen 7 när jag kom in, och fick ryggbedövning vid 9 cm vilket jag tyckte vart konstigt i 3 år tills jag nu fråga min bm om varför. Hon sa att man inte bara kollar hur mycket man är öppen utan även hur långt ner barnet är o kanalen vilket mitt barn inte var långt ner, därav varför jag fick bedövning sent för att kunna slappna av och låta barnet sjunka ner. Hade jag inte fått den hade det tagit minst 6 timmar mer än det gjorde trodde hon så skönt att nu få ett svar:) Så självklart kan man få bedövning även om mankommer in senare till förlossningen:), sen är det väl inte jättevanlogt att få ryggbedövning så pass sent som jag men bedövning finns om man vill och hinner, kan ju gå väldigt fort oxå:) spännande med så mycket bebisar i maj<3

• MammaMia91
    eelliinnaa skrev 2015-02-27 19:21:15 följande:

Har läst tråden men aldrig kommenterat då jag glömt inloggning osv. Väntar barn 16 Maj och har en dotter innan född Maj 2011. Tänkte bara tillägga att det med smärtlindring är väldigt inv, jag använde tens och var öppen 7 när jag kom in, och fick ryggbedövning vid 9 cm vilket jag tyckte vart konstigt i 3 år tills jag nu fråga min bm om varför. Hon sa att man inte bara kollar hur mycket man är öppen utan även hur långt ner barnet är o kanalen vilket mitt barn inte var långt ner, därav varför jag fick bedövning sent för att kunna slappna av och låta barnet sjunka ner. Hade jag inte fått den hade det tagit minst 6 timmar mer än det gjorde trodde hon så skönt att nu få ett svar:) Så självklart kan man få bedövning även om mankommer in senare till förlossningen:), sen är det väl inte jättevanlogt att få ryggbedövning så pass sent som jag men bedövning finns om man vill och hinner, kan ju gå väldigt fort oxå:) spännande med så mycket bebisar i maj<3

Hej jag är också beräknad den 16 maj och jag har en dotter född juni-11 :).
  • MorCaa

Vad roligt det är att läsa förlossningssnack.. Tänk att det inte var längesen som vi diskuterade första spakar, RUL, kub och missfallsoron.. Och nu är det inte långt kvar till de första av oss visar upp sina ärtor.. ????.

V 30+5

• Blicka
    MorCaa skrev 2015-02-27 20:55:48 följande:

Vad roligt det är att läsa förlossningssnack.. Tänk att det inte var längesen som vi diskuterade första spakar, RUL, kub och missfallsoron.. Och nu är det inte långt kvar till de första av oss visar upp sina ärtor.. ????.

V 30+5

Inte alls så lång tid kvar men känner ändå att denna graviditet går ganska långsamt... Vet inte varför det känns så men det gör det. Tre månader till BF för egen del.
  • Bebben84
    Blicka skrev 2015-02-27 21:49:22 följande:
    Inte alls så lång tid kvar men känner ändå att denna graviditet går ganska långsamt... Vet inte varför det känns så men det gör det. Tre månader till BF för egen del.
    Jag tycker det är jättelååååååäng tid kvar :/
  • frida-li

Hur har ni det med sammandragningar? Jag har BF 25 maj så är i v28 nu.
    Måste haft minst tio sammandragningar ikväll när jag bara legat ner och vilat i sängen. Ska livmodern öva sig så ofta redan? Borde jag kolla UVI? Eller vad säger ni som har lite erfarenhet?

• Bebben84
    frida-li skrev 2015-02-27 23:40:26 följande:

Måste haft minst tio sammandragningar ikväll när jag bara legat ner och vilat i sängen. Ska livmodern öva sig så ofta redan? Borde jag kolla UVI? Eller vad säger ni som har lite erfarenhet?

Under hur lång tid? Alltid bra att kolla UVI. Jag har sammandragningar konstant, även när jag vilar. Har kollat tappen flera ggr och ingen påverkan än så länge. Har bf 21 maj. Så länge dom inte gör ont är det ganska lugnt. Jag har fått ringa in till förlossningen en gång när jag fick var 5e minut i ca 8 timmar, även med vila.
  • Bebben84

Känner du dig orolig ska du självklart kontakta din bm :)
  • Blicka

Om de gör ont eller du är orolig kolla med bm. Urinprov är inte heller dumt lämna.