• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Zorro

Är det förresten nån här som har mer än ett barn som provat på spinalbedövning med andra barnet?

• Kissemiss
    Bebben84 skrev 2015-02-27 10:20:17 följande:

Har ni börjat packa bb-väskan ännu?

Nä.. Vad ska man ha i den då? Ska man ha med plagg i både 50 och 56? Min mage indikerar ju stor bebis:P
  • Sabine

Har vart hos bm nu. Idag mätte vi blodtryck som var bra och normalt. Sf-måttet låg på 29cm och hjärtslag 132.

Är i vecka 32 imorgon.

• Bebben84
    Kissemiss skrev 2015-02-27 11:07:23 följande:
    Nä.. Vad ska man ha i den då? Ska man ha med plagg i både 50 och 56? Min mage indikerar ju stor bebis:P
    Jag har skrivit en lista jag kan dela med mig av :). Sen tycker alla olika om vad man ska ha med sig eller inte :)

Bb-väska

Bebisen:

Nagelsax

Fil

Våtservetter

Blöjor

Bodies

Strumpor

Sparkdräkt

Filt

Mössor

Nappar

Bilbarnstol

Kräkduk

Rumpkräm

Skötväska

Jag:

Tofflor

Myskläder

Amningströjor

Stora sköna trosor

Bindor

Mjukt toapapper

Lavemang

Mvc-pärm

Förlossningsbrev

Tandborste

Hårborste

Mobil

Laddare

Schampoo

Balsam

Tvål

Lins

Linsvätska

Deo

Hudkräm

Amningspads

Lypsyl

Nässpray

Dextrosol

Energidryck

Godis

Morgonrock

Toffs

Vattenflaska

Olja

Babynest

Vetekudde

Glasögon

Present Sessan

Sambo:

Tofflor

Myskläder

Glasögon

Deo

Tandborste

Bok

Dator

Laddare

Mobil

Laddare

Kamera

Underkläder

Kaffe

Högtalare

Jag tar med kläder i både storlek 50 och 56 eftersom det är omöjligt att veta storlek innan bebben kommer. Och jag vill inte att den ska bada i sina första kläder som min dotter fick göra :D
  • Cherryay
    Zorro skrev 2015-02-27 10:12:14 följande:

Jag hade starkt räknat med att vara hemma med värkar i flera timmar innan vi skulle åka in. För så är det alltid för förstföderskor sa min barnmorska. Jag hade tänkt ligga i soffan med värmekudde och tens. Hade tänkt duscha och ladda med massa godis och mat osv. Haha.

Men nä så blev det inte. Vaknade mitt i natten av etablerade värkar med 2-3 minuters mellanrum så det var bara att panikpacka det sista i väskan och åka in direkt. Var 3 cm öppen när jag kom in och fick epidural efter nån timme. Sen stannade det av lite av epiduralen och de kopplade in värkstimulerande. Sen blev det krystning i 4-5 timmar innan han kom ut. Totalt 13 timmar blev det från första värk tills han var ute.

Denna gång räknar jag med att få åka in rätt snabbt också. Fast det vore nog bra att stanna hemma ett tag iaf, även om det gör ont. Vi får se hur det blir med barnvakt och sådär, vill ju inte att 3-åringen ska se mig ha så ont.

Fick du vara kvar på förlossningen när du var öppen 3 cm? Jag blev ju hemskickad :/ 3 cm öppen och värkarna var intensiva med fem minuters mellanrum hela tiden, fick inte bli inlagd förrän jag var 7 cm öppen... Så olika det kan vara...
  • aleydis
    Zorro skrev 2015-02-27 10:12:14 följande:

Jag hade starkt räknat med att vara hemma med värkar i flera timmar innan vi skulle åka in. För så är det alltid för förstföderskor sa min barnmorska. Jag hade tänkt ligga i soffan med värmekudde och tens. Hade tänkt duscha och ladda med massa godis och mat osv. Haha.

Men nä så blev det inte. Vaknade mitt i natten av etablerade värkar med 2-3 minuters mellanrum så det var bara att panikpacka det sista i väskan och åka in direkt. Var 3 cm öppen när jag kom in och fick epidural efter nån timme. Sen stannade det av lite av epiduralen och de kopplade in värkstimulerande. Sen blev det krystning i 4-5 timmar innan han kom ut. Totalt 13 timmar blev det från första värk tills han var ute.

Denna gång räknar jag med att få åka in rätt snabbt också. Fast det vore nog bra att stanna hemma ett tag iaf, även om det gör ont. Vi får se hur det blir med barnvakt och sådär, vill ju inte att 3-åringen ska se mig ha så ont.

13 timmar från start till slut låter bra! Jag är lite nyfiken bara, är du säker på att du krystade 4-5 h eller menar du något annat? Krystningen brukar bara vara 1 eller Max 2 h, man låter nästan aldrig någon krysta mer än 3 h pga risk för skador utan då blir det sugklocka. Men du kanske menar 4-5 h från du var fullt öppen ?
  • Titt ut

Jag är lite orolig över när vi ska åka in den här gången, för nu bor vi 1 timme ifrån sjukhuset. Det gjorde vi inte med mina två tidigare barn, då bodde vi 3 min från sjukhuset. Det är svårt att veta hur och vart man är i förlossningen. Tänk om det går jätte snabbt mot slutet och så sitter man på motorvägen i bilen. :-/ Eller så åker man in och blir hemskickad igen, det går ju inte enligt mig i all fall att sitta och åka fram och tillbaka så lång strecka.

Vi kommer ta barnen till dagis om värkarna börjar så att jag kommer vara hemma på dagen. Så får barnvakten komma och hämta dem där senare på dagen. Att ha barnen hemma när man har ont och måste fokusera på att föda är inget jag vill göra. 

Cherryay skrev 2015-02-27 13:34:11 följande:
    Fick du vara kvar på förlossningen när du var öppen 3 cm? Jag blev ju hemskickad :/ 3 cm öppen och värkarna var intensiva med fem minuters mellanrum hela tiden, fick inte bli inlagd förrän jag var 7 cm öppen... Så olika det kan vara...
    Oj, 7 cm! Det är verkligen att vänta länge hemma utan smärtlindring. Är det inte så att man måste sätta epudral tidigare än så?
  • Kissemiss

Sökte föräldraledigt from den 6 april idag! Har BF 10 maj.

• Blicka
    Kissemiss skrev 2015-02-27 16:22:33 följande:

Sökte föräldraledigt from den 6 april idag! Har BF 10 maj. smile1.gif

Härligt jag har inte bestämt riktigt än när jag ska jobba sista dagen. Blir kanske 8/5.