• Lilla räven

Bf Maj 2015

Äntligen blev det två streck på gravtestet!

Vore kul att bolla lite med andra nyplussade om graviditeten och allt där i kring.

Jag är 27 år, bor i Göteborg och detta är vårt första barn. Jag är i gravidvecka 6 (5+1) säger appen.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-06 14:56
    Sådär ja! Nu kommer en liten lista över vilka som hoppat in i tråden fram till sida 8. Vill ni stå med här eller kompletterar uppgifter skicka då ett privat meddelande :)

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Nathal­ieg91
    24 år, Göteborg BF 15 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-09 13:49
    Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-10 20:33
    MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-11 18:18
    Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-12 15:23
    famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-15 11:43
    Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall Bf 16 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-09-18 12:34
    Uppdaterad lista!

Lilla Räven,
    27 år, Göteborg, BF 4 Maj

Ciconi­idae
    29 år, Göteborg, BF 15 Maj

Hising­enftw
    Göteborg, BF 2 Maj

Flugsv­ampis
    Uddevalla, BF 11 Maj

Mamma­Mu
    28 år, Norrland BF 6 Maj

Den och den
    33 år, Skåne, BF 10 Maj

Anneli­R
    BF 12 Maj

SJLN
    BF 12 Maj

Fantasifull
    26, Örebro

Maripoas
    32 år, Malmö

Jordgubb
    25 år, Karlstad

Kathen
    30 år, Göteborg, BF 1 Maj

Trippelm
    28 år

UmeåMamman
    33 år, Umeå, BF 16 Maj

Eldopal
    36 år, Borlänge, BF 6 Maj

Nea12
    26 år, Halland, BF 20 Maj

Katten15
    35 år, Partille, BF 11 Maj

MammaMia91, 23 år, Bromölla, bf 11 maj

Bullen11, 28 år, Sollentuna, Bf 16 maj

famannorlunda
    31, Stockholm, Bf 20 Maj

Erikali, södermanland, Bf 15 Maj

Bebben84, 30 år, Bf 21 maj

Sara787
    29 år, Örebro, Bf 17 Maj

MorCaa
    33 år, Örebro, Bf 3 Maj

Macrona, Östergötland, Bf 6 Maj

Babyfeber, 25 år, Sundsvall, Bf 16 maj

Frida-li
    33 år, Stockholm, Bf 27 Maj

Mamma Evve
    30 år, Lilla Edet, Bf 12 Maj

Menlotta
    21 år, Örebro. Bf 2 Maj

Niinnass
    19 år, Göteborg, Bf 1 Maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-20 11:36
    Icee
    26 år, Stockholm, Bf 18 Maj

mrssol
    Bf 27 Maj

Pearl10
    Bf 22 Maj

a j 91
    Göteborg, bf den 4 Maj!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-22 22:53
    Här kommer en Ny facebookgrupp där alla är välkomna! www.facebook.com/groups/300894546767680/

Den är skapad av "a j 91" och det är hon som godkänner er in i gruppen. Innehållet är hemligt och syns inte för era vänner på fb. :)

• Svar på tråden Bf Maj 2015
  • Sabine
    kanien skrev 2015-03-02 11:33:54 följande:

Var nyss hos bm och lyssnade hjärtljud och mätte livmodern. Hjärtljuden låg mellan 154-163 och mitt sf mått var hela 29!!!!cm i vecka 27+0.. Jag är livrädd att få en stor bebis!

Hur stora sf-mått har ni och i vilken vecka?

Oj lika stort sf-mått som jag hade i fredags var då i vecka 30+6. Är dåligt påläst kring sf-mått men om jag inte missminner mig så om man har stort mått så betyder det inte att man får en stor bebis utan man kan få en liten också :)
  • Cherryay

Var nyss hos bm och lyssnade hjärtljud och mätte livmodern. Hjärtljuden låg mellan 154-163 och mitt sf mått var hela 29!!!!cm i vecka 27+0.. Jag är livrädd att få en stor bebis!

Stort sf-mått är inte = stor bebis så du kan vara lugn :) alla är vi olika, sf-mått baseras ju utefter den "vanligast förekommande" kurvan, ingen är den andra lik ;)

Jag ligger också lite över, följer min egen kurva, samma mått som förra graviditeten, och den dottern var normalstor :)

Mitt senaste sf-mått var 28cm, det i v. 28+6 :) är nu i v. 29+4 :)
  • marriew
    Anonym (mullig) skrev 2015-03-02 02:55:53 följande:

Nu är det dags för mig att gå på barnvangsjakt!

Vad har ni köpt för några? Något ni rekommenderar?

Tipsa gärna på bra butiker (stockholm) dit jag kan gå och kika. jag är inte är så kunnig inom detta :o

Vi köpte en ny Brio Happy kombivagn. Vi valde den för att vi kommer gå mycket i snö och terräng. Vi bor på 3e våningen utan hiss och hårdliften känns väldigt lätt och behändig att bära. Den väger litegrann och tar en del plats i bilen. Men det är inga problem att få in den i någon av bilarna, har en ford focus och en Mazda6.

Är än så länge väldigt nöjd :)
  • Titt ut

Vi har en Teutonia Fun, smidig vagn som är smal men ändå rymlig. Perfekt om man bor i lägenhet, då den tar lite plats men den fungerar också på landet då det går att köpa terräng hjul till. Bara att klicka av de svängbara hjulen och klicka på de fasta. Våran är sedan 2009 och har inte haft ett enda fel på den. Så den kommer vi använda till tredje barnet nu också :) Vi har köpt till en liggdel denna gång, innan hade vi en mjuklift. Men ville förnya oss lite

• Ia85

Hej!

Hoppas att det är okej att jag hoppar in här :) Nybliven 30-åring som gifte sig i fredags och är bosatt i Bro i Stockholm. Mitt bf-datum är 1/5. Helt otroligt att det faktiskt börjar närma sig :D Har haft lite blödningar under graviditeten vilket gjort mig orolig men försöker hålla mig så lugn jag kan nu. Längtar tills hon är ute och man har lite mer kontroll över situationen :) Eller ja, kontroll kanske är fel ord när vi pratar om en liten bebis :P

Jag skulle gärna gå med i er fb grupp oxå om det går bra? Fick felmeddelande när jag klickade på länken men kanske går att gå med på något annat vis.

• pco
    kanien skrev 2015-03-02 08:40:34 följande:
    Vi har köpt en brio sing som vi är jätte nöjda med! svängbara framhjul var viktigt för mig och att vagnen inte är på tok för stor då jag själv bara är 1.58 kort.. Vi köpte våran begagnad och fick med både liggdel, sittdel och babyskydd som går att fästa på chassit smile1.gifphpVOoGzb15141.jpg
    Jätte fin vagn :) min syster hade den och hon var super nöjd.

Själv köpte vi Emmaljunga edgen :)
  • pco

Var oxå hos bm idag. Är i 29+5 idag och hade sf mått 29cm. Som föregående skrev så betyder det inte att man får en stor bebis :) alla ligger vi olika :)
  • Cherryay
    Ia85 skrev 2015-03-02 19:07:44 följande:

Hej!

Hoppas att det är okej att jag hoppar in här :) Nybliven 30-åring som gifte sig i fredags och är bosatt i Bro i Stockholm. Mitt bf-datum är 1/5. Helt otroligt att det faktiskt börjar närma sig :D Har haft lite blödningar under graviditeten vilket gjort mig orolig men försöker hålla mig så lugn jag kan nu. Längtar tills hon är ute och man har lite mer kontroll över situationen :) Eller ja, kontroll kanske är fel ord när vi pratar om en liten bebis :P

Jag skulle gärna gå med i er fb grupp oxå om det går bra? Fick felmeddelande när jag klickade på länken men kanske går att gå med på något annat vis.

Hej och välkommen!

För att komma med i fb gruppen måste du skicka PM med din e-mailadress till MammaMia91 här på FL så lägger hon till dig! Gruppen är hemlig därför måste man bjudas in via sin e-mail man använder på fb :)
  • Cherryay
    Anonym (mullig) skrev 2015-03-02 02:55:53 följande:

Nu är det dags för mig att gå på barnvangsjakt!

Vad har ni köpt för några? Något ni rekommenderar?

Tipsa gärna på bra butiker (stockholm) dit jag kan gå och kika. jag är inte är så kunnig inom detta :o

Vi har köpt Teutonia Mistral S v3, var inte den vagn vi fastnat för under "fönstershoppandet" på internet men väl i butiken för provkörning så blev det den :) känns väldigt smidig och lätt att få tag på reservdelar samt lång produktgaranti som täcker alla fel. Mycket nöjda so far :)
  • pco
    Ia85 skrev 2015-03-02 19:07:44 följande:

Hej!

Välkommen hit :) ja det börjar verkligen närma sig nu. Är det första barnet?

Förstår din oro med blödningar osv då jag hade oxå det i början av grav :/ men nu hoppas vi på det bästa :)

Och grattis till giftermålet oxå :)