Inlägg från: Starshaped |Visa alla inlägg
  • Starshaped

Första barnet, BF maj 2015.

mamma26/5 skrev 2014-11-01 05:53:02 följande:

Hej och grattis till alla blivande mammor :).

Ny i gruppen, 27år, V11 (10+3), BF 26/5.

Välkommen och grattis! :)
  • Starshaped

Numera (för er som missat) finns det en Facebookgrupp tillägnad denna tråd..

Den är dock sk. "hemlig", så mejla gärna mig så berättar jag hur ni kommer åt gruppen..

Vore kul om så många som möjligt härifrån vill vara med i Facebookgruppen med!

Kram på er!

• Starshaped
    Nrk79 skrev 2014-11-01 21:20:38 följande:

Hej!

Det är en jättekul idé men jag väntar 3-4 veckor med att bli med. Har inte berättat för alla släktingar, medarbetare på jobbet osv och litar inte riktigt på Facebook. Ifall någon ser blir det lite tokigt. Kommer sen! :)

Du är välkommen med i gruppen senare med :)

Gör det som känns bäst för dig!
  • Starshaped
    Mamma20/5 skrev 2014-11-03 21:22:25 följande:

Nee, överraskad är det ingen som är här heller har tydligen inte dolt de så bra :P de som tar hårdast är nog en av mina närmsta vänner, hon sa knappt grattis och sen dess får jag ingen vidare kontakt med henne :/ jag vet inte vad som har hänt. Men jag är min man är lyckliga och det är väl egentligen det viktigaste!! Dags för besök 2 hos bm imån och 1 1/2 månad kvar till rul :) nu längtar jag verkligen till att detta inte är någon hemlighet längre!! Jag är så lycklig över våran lilla älskling <3

H@llon skrev 2014-11-04 08:19:17 följande:

Det är liknande med en av mina närmaste vänner. Hon är väldigt barnkär men har knappt sagt något om min graviditet när hon fick reda på det. Var lite bättre då vi träffades i lördags dock. Jag tror hon och hennes kille har försökt få barn över ett år och det har inte gått vägen så jag tror det är en reaktion på det, men tråkigt helt klart.

Vet inte om det är så för era vänner, men av egen erfarenhet kan jag berätta att försöker man själv bli gravid, och har gjort det en längre tid. Och ändå inte lyckas. Så är man så full av ångest, oro och rädsla för att det aldrig kanske kommer bli ett barn för egen del. Att man automatiskt drar sig undan de som lyckas. Inte för att man på något sätt missunnar de sitt barn, eller inte är glada för deras skull. Utan för att vännernas lyckade befruktning gör det så extra påtagligt att man själv inte lyckas. Och det gör ont så in i helvete. Man känner sig helt värdelös som kvinna och man, och enda sättet att skydda sig mot det smärtan, är att dra sig undan. Det är inte heller alla som så lätt pratar om sin ofrivilliga barnlöshet, det sitter djupt hos många. Då barn är nåt som tillhör livet, nåt de flesta vill ha och ser som meningen med livet. Och blir det då inget barn, så hamnar många i en livskris.

Så snälla döm inte era vänner för deras visade "ointresse" det handlar med största sannolikhet om att det är livrädda för att de själva aldrig kommer få några barn.

Försök istället möta de halvvägs, fråga hur de mår och låt de berätta själva hur de känner.

Enda sättet att må bättre i en sådan situation är att prata om det. Vädra sina tankar och sätta ord på sina känslor och oro. För det finns ingen läkare i hela världen som kan garantera någon ett barn. Det finns många vägar att gå, men det är en lång smärtsam process. Och långt ifrån alla lyckas! Så stötta era vänner oavsett vad de säger, de behöver er mer än nånsin.
  • Starshaped
    H@llon skrev 2014-11-05 09:02:32 följande:

Självklart stöttar jag henne och håller alla tummar och tår för att hon ska bli gravid. Det svåra är att hon aldrig pratat med mig om deras problem. Men jag ska fråga hur hon mår och visa att jag finns om hon vill prata.

Det tvivlar jag inte det minsta på :)

Försökte bara berätta hur det kan kännas för de som har svårigheter att få barn.
  • Starshaped

Var det någon mer som ville vara med i Facebook gruppen? :D

Skicka ett mejl till mig isof, så fixar vi det.

:)

• Starshaped
    Sessan 83 K skrev 2014-11-08 14:23:14 följande:

Hoppar in i denna tråden... känns dock lite skrämmande att ta steget in i en gravid tråd....

är i vecka 12+0 ( v 13 ) bor i Älmhult :) 31 år gift och såååå lycklig

ser att även VMS är från samma lilla håla va kul hoppas vi ses i tråden och på byn ;)

Grattis och välkommen! :)
  • Starshaped

Hur mår ni allihopa? Och vilken vecka är ni i nu? :)

Här är det v.15 (14+3) det rullar på med andra ord!

Vill påminna om att det finns en hemlig Facebook grupp med för er som skriver i denna tråd. Alla inlägg man gör där syns ej för vänner. Bara de som är med kan se vad som skrivs! Skicka ett meddelande till mig här på FL om ni vill vara med! :D

• Starshaped
    Sessan 83 K skrev 2014-11-12 19:32:40 följande:

Lägger till mig själv på listan :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-02 12:16

H@llon

30 år, Eskilstuna, BF 5 maj

Starshaped

35 år, Stockholm, BF 10 maj

Ljusfat

31 år, Skåne, BF 12 maj

Hellolove

23 år, Göteborg, BF 15 maj

Minismurf86

27 år, Stockholm/Enköping, BF 15 maj

Elinh89

25 år, Hofors, BF 16 maj

Elliema

26 år, Jönköping, BF 21 maj

Sessan 83 K

31 år, Älmhult, BF 22 maj

Hemlig78

36 år, Stockholm, BF 24 maj

Elsa83

30 år, Malmö, BF 27 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-03 09:45

Copyme

24 år, Halmstad, BF 21 maj

Idaros

28 år, Göteborg, BF 21 maj

VMS

22 år, Älmhult, BF 25 maj

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-06 11:03

Nrk79,

35 år, Norrköping, BF 28/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-16 09:51

Menlotta

21 år, Örebro, BF 2 maj

Fräulein

32 år, Stockholm, BF 25 maj

Sina86

28 år, Gävle, BF 28 maj

Haha!

Har jag missat dig? :)
  • Starshaped
    missc81 skrev 2014-11-12 20:43:15 följande:

Hej :) har bara varit inne lite här.. Har inte varit aktiv på länge.

Hoppas det är okej att jag hoppar in igen??

Kort om mig:

Bor i Stockholm och jobbar på fsk,

Är nu i v15, bf 10 maj. Är 33 år och kallas Ia.

Är det fler som bor i Stockholm? :)

Klart det är!

Välkommen igen :)

Jag är också från Sthlm, i V.15, BF 10 maj, och 35 år... :D

Vart i Sthlm bor du?
  • Starshaped
    Wikki5 skrev 2014-11-14 20:48:53 följande:

Någon annans som nästan ser hög gravid ut haha? :)

Vilken vecka är du i? :)
  • Starshaped
    MiWe skrev 2014-11-21 10:30:05 följande:

Jag gillar denna tråden och en par andra liknande, men känner mig lite "gammal".

Därför startade jag en till tråd igår som heter "35+ första barnet, BF vår/sommar 2015". 

Inte skapat tråden för att för att konkurrera med denna, utan som komplement. 

Skulle gärna skapa eller vara med i en FB-grupp för blivande mammor 35+ också. Finns det redan eller är det fler som är intresserade annars? 

Du är inte ensam! Jag är själv 35 och kommer hinna fylla 36 innan barnet kommer :)

Går gärna med i FB gruppen om du startar en :)
  • Starshaped
    Liiiina skrev 2014-11-27 23:54:33 följande:

Hej allihopa!

Jag har precis gått in i v.15 men från igår har ja inga symtom!! Inte ett enda!!

Innan mådde ja dåligt,brösten var tunga och ömma, klarade inte lukten av cigaretter... och inget av det är kvar..

Är så rädd att det lilla livet inte lever där inne :(

Någon mer som känt som jag eller varit med om det tidigare och hur slutade det då??

Väldigt tacksam för svar :S

Du behöver inte oroa dig, runt v.15 kan man komma in i nåt som kallas spökveckor, man känner sig inte gravid längre. Jag är i v.17 och det är samma för mig, såg bebben för bara några dagar sen. Och allt såg ok ut. Det är nästan värre om du har jätteont eller nåt istället. Så försök slappna av :)!
  • Starshaped

GOD JUL till er allihopa <3

Njut och ha en riktigt skön helg

Nästa jul som kommer har vi våra guldklimpar hos oss.

:)

Kram till er alla

• Starshaped
    MHOS skrev 2015-01-09 20:21:49 följande:

Hej! Vi är gärna med här också. :)

BF 26 maj

Västerås

Jag 28 min tjej som väntar barnet 30

Såååå spännande :)

LisaT skrev 2015-01-11 18:27:57 följande:

Hej på er alla!

Jag hoppar gärna in på den här tråden, väntar mitt första barn, bf 23 maj. 28 år och är ganska nyinflyttad i Stockholm, är det många andra stockholmare här?

Hej och välkomna! :) kul med fler som ska få första barnet..

Hur känns det för er?

Här bollas det hejvilt, och ingen fråga är dum att ställa.

Så hugg in, ta för er och dela med er av denna fantastiska resa.. :)

LisaT; Jag/vi bor också i Sthlm, vart i stan håller du till? :)
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.