Inlägg från: Starshaped |Visa alla inlägg
  • Starshaped

Första barnet, BF maj 2015.

H@llon skrev 2014-10-09 20:11:28 följande:

Myyys!! Jag har typ bestämt att jag ska vänta till efter RUL innan jag börjar handla, om jag inte skulle ramla över något till riktigt bra pris. ;)

Så tänkte jag med, först :) men sen gick det inte att motstå..
  • Starshaped
    minismurf86 skrev 2014-10-10 08:20:59 följande:

Oh vad mysigt!! Jag och en kompis var förbi Åhlens och HM! Vilka söta saker!!! Fattar inte hur jag kunde hålla mig

Men en filt är redan inköpt hihi den köptes in veckan efter +

Thihi.. Man måste unna sig lite för att göra det hela lite mer verkligt :)

Shoppade en till body och pyjamas idag, kunde inte låta bli helt enkelt <3
  • Starshaped
    Ljusfat skrev 2014-10-10 22:58:43 följande:

Vad är en bra strl att börja med om man får för sig att köpa något? Hur tänker ni när det gäller det?

Jag köpte Stl 56 för att sen se när jag kom hem att det är för 1-2 månaders :)

Man lär sig av sina misstag?

Köpte därför några i Stl 50 med som är "new born", men sen hänger allt ändå på hur stor klump man får ändå ;)
  • Starshaped
    Nrk79 skrev 2014-10-13 05:56:45 följande:

Ni som kommit till tvåsiffrigt... Hade ni mycket växtvärk som kom tillbaka typ i vecka 8 (ev tidigare)? Sedan i fredags tror jag, efter mina två frossardagar, så har jag haft växtvärk som kommit och gått nästan konstant, men det är precis på den nivå innan mens då man klarar sig utan tablett men skönt är det ju inte riktigt... Igår hade jag en riktig knäppdag också - var pigg! Städade, hade folk på besök, åkte till mamma och berättade, lagade mat, jobbade osv. + varit rätt pigg i natt. Var kom den dopingen ifrån? :) jag som varit maniskt trött hela tiden sedan plusset! Någon som känner igen sig? Ha det bra!

Hade några såna dagar i slutet på förra veckan, hur pigg som helst! Nu är jag som en zombie igen.. Så du är inte ensam :)
  • Starshaped

V. 11 nu, jisses tiden går rätt fort ändå.. <3

Har inte många känningar alls, är mest trött.

Ni som är tvåsiffriga, känner ni nåt?

Kram

• Starshaped

Har ni börjat fundera på vad som behövs första tiden?

känner mig lite lost, då utbudet är enormt! Hur vet man vad man egentligen behöver?

Tittade på skötbord och spjälsäng, och jisses! Vad stora de är! Fattar inte hur vi ska få plats :)

• Starshaped
    hellolove skrev 2014-10-13 17:04:19 följande:

är i vecka 10, äntligen har växtvärken gett med sig, men jag är TRÖTT. Trött, trött, trött. Är helt färdig och vill ibland bara gråta på jobbet för att längtan efter pyjamasbyxor och täcke i soffan är för stor.

Har haft halsbränna hela dagen idag, vilket har gjort att jag har mått lite illa. Men annars ingen fara! :)

Skönt då är jag inte ensam :) halsbränna har jag än så länge sluppit :)
    Nrk79 skrev 2014-10-13 17:39:18 följande:

Skönt att höra! :) Man pendlar definitivt med alla symtom, typ idag kör vi tanken tom på energi o hungerkänslor, i morgon växtvärk osv. Alltid spännande! :) Ul på torsdag men försöker tänka på annat för att dagarna ska gå fortare.

Haha! Skönt som sagt att höra man inte är ensam :)

Spännande med UL! :)
  • Starshaped
    Ciconiidae skrev 2014-10-13 18:17:16 följande:

Går in i vecka 11 på lördag. Jag känner inget mer än den hemska tröttheten. Visst har jag andra som rikliga flytningar, växtvärk ngn gång ibland och lite större och känsligare bröst. Men dessa symptom är väldigt marginella. Jag har inte ens kännt av den ökade kissnödigheten.

Låter som mig.. :)

Vad glad du slipper kissnödigheten, den är hemsk! :)

Kram
  • Starshaped

Någon mer som vill vara med på "listan" för beräknat förlossning? :)

Mejla mig gärna då..

Användarnamn, ålder, stad och BF..

Allt är självklart frivilligt,men vore kul om listan bestod av dessa infon.

Kram till er alla!

Whoo-hoooo VIIIII ÄR GRAVIDA!!! :D

• Starshaped
    Fräulein skrev 2014-10-13 19:33:05 följande:

Hej alla!

Jag hoppar gärna in här om det går bra?

Jag är 32 år, bor i Stockholm. Blev gravid m.h.a. IVF på första frysförsöket. Är nu i vecka 7+6. Var på VUL förra veckan och fick se ett hjärta slå! Hjälpte såklart lite mot oron, men dagarna fram till vecka 12 går otrooligt långsamt...

Är det någon som har en bra gravidapp att rekommendera? Jag har "den lila" och 1177, men tar gärna emot era tips!

Hej

Här är till som är gravid via IVF (första försöket) .. är i vecka 11 nu.. :)

Vart gjorde ni er behandling?

Kan rekommendera: 1177 vårdguiden's "Gravid", Mammasidan.se "Gravid", Stora gravid guiden och Babyvärlden. Sök på gravid så borde flera av dessa poppa upp :)

Välkommen förresten :)
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.