Inlägg från: Starshaped |Visa alla inlägg
  • Starshaped

Första barnet, BF maj 2015.

Ljusfat skrev 2014-10-06 10:50:00 följande:

Oj ett foster, är det redan? Vilket framsteg hihi. Man blir ju helt lyrisk över allt som händer :)

Kommer ni att vilja veta kön på rul? :)

Har ni fått tid för det? :)

Jajamensan! Från v.10 är de foster :) skithäftigt!

Enda vi har inbokat är inskrivning på MVC, om två veckor.

Sen kunde vi boka ett UL när vi var där.

Vi har redan sett vårt lilla liv två ggr och sett ett hjärta picka fint.

Satsar på att få till ett nytt UL lite längre fram när man ser att det är ett barn :)

Vi pratade om det häromdan bara, och vi kan tänka oss ta reda på kön. Är inte så laddat här vad det blir... Kollar mest för att vi är nyfikna :)

Ni då? Hur tänker ni göra?
  • Starshaped
    H@llon skrev 2014-10-06 13:37:58 följande:

Jag har inte fått min kropp tillbaka, ser verkligen gravid ut. Kollegor frågar mig om jag är gravid och en av mina vänner som vet om det säger att det verkligen syns. Har verkligen en putande mage.

Jag är okej väldigt hungrig på morgonen och måste äta frukost på en gång.

Jag har varit på hälsosamtal men ska på inskrivning 21/10. Går in i v 11 på onsdag, shit va tiden går. :) Har du skrivit in dig?

Haha roligt! Är du smal så det syns extra mycket? Jag har bakåtlutad livmoder, och räknar inte med att det kommer synas nåt på lääänge. Ganska skönt, kommer bli tungt ändå såsmåningom :)

Då har vi inskrivning samma dag :) jag går in i v. 12 två dar innan inskrivningen. Ja tiden går galet fort! Hur mår du nu?

Kram
  • Starshaped
    Ljusfat skrev 2014-10-06 23:27:58 följande:

Ja, det första och är rent ut sagt rädd för vad det kommer att visa. Hoppas att det är en bebis som är normalt stor och inte flera veckor för liten.

Jag tycker också tiden går sakta, men hoppas att det blir lättare efter ultraljudet.

Med tanke på fina symtom, så är jag övertygad om att du inte behöver oroa dig! Kommer gå galant! Men förstår känslan, jag var också rädd. Även nu ibland kan jag tänka, hjälp! Jag är gravid!, eller är jag det?

Vaddå emotionell bergodalbana! ;)
  • Starshaped
    H@llon skrev 2014-10-07 10:18:08 följande:

Nej jag är ganska normalstor. Jag har för mig att en gynekolog sagt till mig nån gång att min livmoder också ligger bakåt så jag var beredd på att det inte skulle synas på länge, så blev det ju inte.

Och jag går in i v 13 dagen efter. :) Jag är sjuk med feber och skit så just nu mår jag inte så bra men det har ju inte med graviditeten att göra. Det enda symtomen jag har just nu är inget sug på varm mat. Hur mår du?

Kram

Säker det inte ligger två där inne? ;)

Jag mår också lite urkigt, vaknade med frossa i natt. Har tagit en alvedon nu så känns lite bättre just nu. Hade lite förhöjd temp. i morse.

Mina symtom har lugnat ner sig med, illamåendet framförallt. Skönt. Undrar ibland om jag fortfarande är gravid? Men brösten känns, jag blir snurrig ibland, kissar som en tok på nätterna. Och trött som få.

Kram
  • Starshaped
    H@llon skrev 2014-10-07 12:29:13 följande:

Herregud det hoppas jag inte det gör. Haha. Gjorde ju VUL i v 6 och då sa läkaren inget om att det skulle va två, om det nu syns så tidigt..

Usch då, hoppas vi kryar på oss snart.

Jag blir också yr då och då när jag reser mig upp, kissar på nätterna och sjukt trött. Brösten är inte lika ömma längre dock,

Kram

Vem vet ;) vet inte hur tidigt det syns, ses nog mest på hjärtslag kanske?

Ja! Krya på oss kramar till oss! :D
  • Starshaped
    Nrk79 skrev 2014-10-07 17:50:11 följande:

Hej på er.

Tyvärr blir det inte riktigt ett positivt besked... Vul'en visade på en graviditet men antingen var bebben för liten för inget hjärta fanns eller så är något knas. Han visste inte riktigt och ville jag skulle komma tillbaka nästa onsdag. Känns inte alls kul!

Styrkekramar!
  • Starshaped
    Ljusfat skrev 2014-10-07 19:01:12 följande:

Hahaha åh gud vad jag skrattade pga drt du skrev. Tårarna rann o ja allt.

Vilket elände.

Idag köpte jag faktiskt två bhar. Två strl större än i vanliga fall, behovde jag! Inte konstigt att de värker. De var sömlösa vilket gör att det inte finns något som skaver mot de ack så ömma bröstvårtorna. Riktigt sköna.

Köpte även ett par mammabyxor. Och jisses vad skönt!!!

Kan verkligen rekomendera ett par för det är så skömt när det inte sitter åt runt midjan där det könns svullet.

Vart shoppade du? Och vilken typ av byxa köpte du ? Börjar bli i behov jag med! :)
  • Starshaped
    Ljusfat skrev 2014-10-07 18:52:31 följande:

Jag hoppas du harrätt. Åhh man kommer ju bli knäckt om det är nåt fel nu när det ändå gått så här pass långt hihi. (Känns ju som år)

Är ni förrrsten känsliga mot dofter? Jag har faktiskt inte märkt nåt av det. Är alla känsliga?

Ja fy bubblan för att nåt går fel nu, skulle jag aldrig palla!

Det är olika från dag till dag, ibland klarar jag dofter sämre.. Har definitivt fått känsligare näsa :)
  • Starshaped
    Battlingbard skrev 2014-10-07 22:49:04 följande:

Yes, vul imorgon på akademiska

Who-hooo ert första?

Vilken vecka är ni i?

:)
Svar på tråden Första barnet, BF maj 2015.