septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
uppdateringar 
sonen är 6 månader och 1 dag 
varit på BVC idag, träffade läkare.
vikt 7275 (han hade precis bajsat
)
längd 69
bm och läkare skrek i kör: "mera mat, mindre bröstmjölk!"
(ni förstår att jag överdriver, fast bara litegrann. jättejobbiga var de iaf
)
visade Replicas utskrifter från amningshjälpen. De svarade att man ska titta individuellt på varje barn. 
här är dagens foto förresten. ser han undernärd ut?

mat ungefär son förut: 1 mål gröt till frukost, 1,5 dl mos till lunch, några teskedar av det som vi andra äter till middagen. annars bröstmjölk.
ec: jag har tröttnat på att potta honom VARJE gång, nu är det blöjor på, up&go, de funkar som trosor.
uppdateringar 
sonen är 6 månader och 1 dag 
varit på BVC idag, träffade läkare.
vikt 7275 (han hade precis bajsat
)
längd 69
bm och läkare skrek i kör: "mera mat, mindre bröstmjölk!"
(ni förstår att jag överdriver, fast bara litegrann. jättejobbiga var de iaf
)
visade Replicas utskrifter från amningshjälpen. De svarade att man ska titta individuellt på varje barn. 
mat ungefär son förut: 1 mål gröt till frukost, 1,5 dl mos till lunch, några teskedar av det som vi andra äter till middagen. annars bröstmjölk.
ec: jag har tröttnat på att potta honom VARJE gång, nu är det blöjor på, up&go, de funkar som trosor.

Idag blir min (vår) lilla tjej sex månader! Gud vad tiden går snabbt. Nästa vecka ska jag börja jobba en dag/vecka och det känns väldigt konstigt. Har aldrig varit borta från jobbet så lång tid och har aldrig jobbat deltid. Fast det ska också bli himla skönt, känns som att få lite ledigt. Tänk att få äta lunch i sin egen takt utan att tänka på att dottern blir otålig.
Vi ska äta mintkladdkaka i eftermiddag när mormor kommer, det är jättegott. Nu ska jag återgå till att städa köket medan dottern är med sin pappa. Helt sjukt att det känns som ensamtid att städa. Har rensat ut lite gamla grejer, hittade ströbröd som gick ut 2010!
Idag blir min (vår) lilla tjej sex månader!

sedan var de nyfödda och tittade knappt på något, bara låg och snusade mesta tiden... känns som en evighet sedan, och samtidigt känns det som det var igår 
Helt sjukt att det känns som ensamtid att städa.
förstår PRECIS hur du känner! att ställa in disken UTAN att hålla koll på en unge är ju typ lika med vila.Nästa vecka ska jag börja jobba en dag/vecka och det känns väldigt konstigt. Har aldrig varit borta från jobbet så lång tid och har aldrig jobbat deltid. Fast det ska också bli himla skönt, känns som att få lite ledigt. Tänk att få äta lunch i sin egen takt utan att tänka på att dottern blir otålig.
Vi ska äta mintkladdkaka i eftermiddag när mormor kommer, det är jättegott.

hittade ströbröd som gick ut 2010!

Min kille är 5,5 månad nu. Är 68cm och 8100g. Han äter rätt mkt mat nu. 1dl mat kl 12 och 0,5dl fruktpure. 1dl mat kl 16 och sen 1dl gröt med frukt kl 20. Det har gått snabbt med maten. Han gillar att äta!
Han snurrar mkt och vill gärna stå i knät. Är mkt mer bestämd och krävande nu, vill vara med hela tiden.
Börjar era få riktiga rutiner nu? Sover de hela natten?
Min kille är 5,5 månad nu. Är 68cm och 8100g. Han äter rätt mkt mat nu. 1dl mat kl 12 och 0,5dl fruktpure. 1dl mat kl 16 och sen 1dl gröt med frukt kl 20. Det har gått snabbt med maten. Han gillar att äta!
Han snurrar mkt och vill gärna stå i knät. Är mkt mer bestämd och krävande nu, vill vara med hela tiden.
Börjar era få riktiga rutiner nu? Sover de hela natten?
Vi är nog väldigt bortskämda, Matilda somnar runt nio varje kväll och sover till sju. Ibland vaknar hon mellan fyra och fem och äter lite men oftast sover hon hela natten. Dock får man ju stoppa om henne och stoppa in nappen ett par gånger varje natt men det är ju ändå väldigt smidigt.
Hon får gröt på morgon och kväll och tanken är att vi ska börja införa lunch och middag nu med så att jag kan dra ner lite mer på amningen. Hur mycket behöver dom få i sig varje måltid för att det ska räcka? Det är vårat första barn och hittills har jag ju ammat och då har hon ätit lagom mycket själv :)