septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
sonen har fått sin första tand.
Det är en liten tröst att läsa att fler har det jobbigt med sömnen just nu. Vår lilla tjej har ju varit rätt knölig med nattsömnen hela tiden. Men i perioder har det varit hyfsat bra. Just nu är nätterna inte så jätteroligt. Vaknar många gånger och vill upp tidigt på morgonen. När hon somnat för natten kan jag inte lägga ner henne heller för då vaknar hon. Hon vill bara sova nära mig. På dagen sover hon oftast på mig. För där sover hon. Lägger jag henne i vagnen inne sover hon kanske en timme om man har tur. Att lägga henne i sängen är bara att glömma. Och hon som sov så bra ute förut sover max en timme där med nu. Hoppas det vänder snart.
Är era barn mammiga? Eller kanske pappiga? Här är det mammigt! Pappa går bra han med så länge hon är pigg och glad. När hon blir trött och kinkig så är det jag som gäller.
Är era barn "blyga"? Vet inte om jag kan kalla det så men min lilla är inte alls förtjust i att nån annan håller i henne. Eller ens rör henne. Tar nån i hennes hand drar hon den till sig precis som att "jag har inte sagt att du får röra mig". Hon stirrar ut människor totalt, även mormor, farmor och farfar. På 6-månaders kontrollen sa läkaren att hon hade en stor integritet och det stämmer nog.
Jag blir galen snart! Nu har bebisen i över en månad vaknat på nätterna och är pigg! Han vaknar vid tolv och två och ibland igen vid halv fem. Om vi har otur tycker han att det är morgon halv fem. Han sover lite bättre om han får sova i vår säng men problemet är att då kan jag inte sova alls. Jag ser inget slut på det här och jag håller på att bli galen av att aldrig få sova mer än fem timmar per natt. Man blir ju inte piggare av att det är gnäll och gnöl mest hela dagarna heller eftersom han försöker lära sig krypa och blir frustrerad när han inte kan. Och nästan alltid är det skrik när han ska sova. Det händer till och med att jag får gå hem med vagnen för han bara skriker och så får han vara vaken istället för det inte går att få honom att somna.
Jag hoppas att det blir bättre när han väl knäcker krypkoden. Och hoppas att det är snart för jag känner hur tålamodet tryter mer och mer för varje dag. Ursäkta gnälligt inlägg men var tvungen att skriva av mig lite.
Hon vill bara sova nära mig. På dagen sover hon oftast på mig. För där sover hon. Lägger jag henne i vagnen inne sover hon kanske en timme om man har tur. Att lägga henne i sängen är bara att glömma. Och hon som sov så bra ute förut sover max en timme där med nu. Hoppas det vänder snart.
Är era barn mammiga? Eller kanske pappiga? Här är det mammigt! Pappa går bra han med så länge hon är pigg och glad. När hon blir trött och kinkig så är det jag som gäller.
Är era barn "blyga"? Vet inte om jag kan kalla det så men min lilla är inte alls förtjust i att nån annan håller i henne. Eller ens rör henne. Tar nån i hennes hand drar hon den till sig precis som att "jag har inte sagt att du får röra mig". Hon stirrar ut människor totalt, även mormor, farmor och farfar. På 6-månaders kontrollen sa läkaren att hon hade en stor integritet och det stämmer nog.
Min dotter ler mot alla och verkar inte bry sig så mycket om vem som håller henne så länge hon ser mig. Är hon pigg så verkar jag inte behövas alls. Vet inte om pappa testat att låta någon annan hålla henne när han varit ensam med henne. Bara jag verkar duga om hon vaknar på natten även om hon inte behöver äta.
Pappa är nu ledig varje fredag, jag började jobba förra veckan. Det första som hände var att han "glömde att han var föräldraledig" och anmälde sig till att hålla en presentation på ett seminarium denna vecka. Så dottern ska följa med dit där seminariet är. Han ska bara prata i 15 minuter men det är ganska lång tid för en 6-månaders att sitta i vagnen och lyssna på pappa som pratar.
Det är en liten tröst att läsa att fler har det jobbigt med sömnen just nu. Vår lilla tjej har ju varit rätt knölig med nattsömnen hela tiden. Men i perioder har det varit hyfsat bra. Just nu är nätterna inte så jätteroligt. Vaknar många gånger och vill upp tidigt på morgonen. När hon somnat för natten kan jag inte lägga ner henne heller för då vaknar hon. Hon vill bara sova nära mig. På dagen sover hon oftast på mig. För där sover hon. Lägger jag henne i vagnen inne sover hon kanske en timme om man har tur. Att lägga henne i sängen är bara att glömma. Och hon som sov så bra ute förut sover max en timme där med nu. Hoppas det vänder snart.

Han ska bara prata i 15 minuter men det är ganska lång tid för en 6-månaders att sitta i vagnen och lyssna på pappa som pratar.
lycka till. du få berätta hur det har gått.