septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Vår son som nästan är 6,5 månad somnar runt 20, sen vaknar han allt mellan 1-5 gånger på natten och vägrar somna om försen han fått amma. Han följde alltid med mig till hästarna på mornarna förut vid halv 6 så de har väl blivit en vana. Så nu när jag jobbar (åker klockan 5) så vaknar han vid halv 6-6 och är pigg. Han äter bara "vanlig" mat på dagen.
Trodde det hörde mer till vanligheterna än undantag att dom små inte sover hela nätter än.
Vår son som nästan är 6,5 månad somnar runt 20, sen vaknar han allt mellan 1-5 gånger på natten och vägrar somna om försen han fått amma. Han följde alltid med mig till hästarna på mornarna förut vid halv 6 så de har väl blivit en vana. Så nu när jag jobbar (åker klockan 5) så vaknar han vid halv 6-6 och är pigg. Han äter bara "vanlig" mat på dagen.
Trodde det hörde mer till vanligheterna än undantag att dom små inte sover hela nätter än.
Min lilla blev 6 månader i söndags, hon äter lite matpure till lunch och gröt med fruktpure vid sju tiden på kvällen. Den senaste veckan har hon börjat sova lite bättre på nätterna. Hoppas bara att det håller i sig. Hon har ammat sig till sömns, jag har kunnat lägga henne i spjälsängen och sen har hon sovit där till någon gång runt fem på morgonen. Skönt att få sova själv i sängen och flera timmar i sträck.
En liten fråga, tappar nu också enormt mycket hår? Jag tappar massor! Visst jag har ganska mycket hår men det bara dräller av mig. Hur är det för er?
Det verkar visst som vi har en nattsuddare här hemma, hehe! Har dock inga problem med det, det vore dock skönt om hon kunde sova oavbrutet en hel natt.
Min lilla blev 6 månader i söndags, hon äter lite matpure till lunch och gröt med fruktpure vid sju tiden på kvällen. Den senaste veckan har hon börjat sova lite bättre på nätterna. Hoppas bara att det håller i sig. Hon har ammat sig till sömns, jag har kunnat lägga henne i spjälsängen och sen har hon sovit där till någon gång runt fem på morgonen. Skönt att få sova själv i sängen och flera timmar i sträck.
En liten fråga, tappar nu också enormt mycket hår? Jag tappar massor! Visst jag har ganska mycket hår men det bara dräller av mig. Hur är det för er?
Någon mer som börjat jobba än föresten? :)
Vilken natt vi haft! Först så vägrade bebisen sova igår eftermiddag, sov en liten stund runt 13 bara. Sen var hon vaken till strax efter 20. Inte ledsen eller så utan full rulle och glad hela tiden. Hon somnade strax efter 20, vaknade till strax innan 21 och ville äta mer. Hon var så trött vid 20 så hon hade inte ens ro att amma ordentligt. Sen vaknade hon 23.30, 02, 03, 04.30 (då ville hon inte äta men kinkade, grät och bökade i 20 min), 05.30 (då åt hon men sen kinkade, grät oxh bökade hon i 30 min efter) och vid 07 var det morgon. Funderar på om det är fler tänder på gång för hon knölar in snuttefilten i munnen och tuggar på den. Jaja, det visar sig.
Ni med barn som vaknar mkt på natten, sover de mkt på dan?
Jag är väldigt noga med att min son inte sover för mkt på dan. Ibland är han vaken mellan 8-11.30, sover sen 11.30-15, är sen vaken 15-20. Det är perfekt och "vårt mål".
Blir det att vi åker mkt bil så somnar han ofta fler korta gånger under dagen. Då är jag noga med att han inte sover så mycket från kl 16. Det har hjälpt oss med nattsömnen.