septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
jag är också helt vrålhungrig efter varje amning.
Mår jättedåligt av detta då William äter så dåligt fortfarande.. Kanske ½ macka till frukost med några skedar gröt/puré och knappt en halv portion mat till lunch.. Funkar att äta någon frukt till mellis ibland t.ex. en halv kiwi.. Men annars är det bara tutte som gäller 
linnea, tack för dina svar!
undrar om sonen kanske inte vill dricka vatten, så länge han ammas? han kissar ju massor, väldigt ljust kiss, ibland färglöst.
nu har gan också börjat att kunna amma med folk runt omkring!
det var inte så det var tänkt
tanken var att amma mindre och mindre och ge mer och mer vanlig mat. Nu istället äter han "vanlig mat" som när han var 7-8 månader, och ammar mer och mer, han som vägrade amma så fort det var NÅGONTING i närheten, typ en person som gick förbi, eller nån som pratar lugnt i andra änden av rummet. Nu ammar han både kring folk, på bussen, restaurangen, i parker....
hmmmm.... alltså ska jag vara glad eller ledsen för det? har inte ens bestämt mig 
visst blir jag smalare och smalare....
brösten är det ingen fel på än så länge...
jjag hade storlek XS på kläder och 0 (noll) på bh före första barnet
sedan ammade jag och fick storlek 4 på brösten, fortsatte vara small trots att jag åt som en varg. det var MIN snyggaste tid i livet 
sedan slutade jag amma, gick upp till storlek L, och brösten blev 1 , vilket är ju bättre än 0 (tycker jag). de hänger inte, men det är kanske fettet som håller dem på plats... de är ju fortfarande små, kanske därför.
nu går jag ner till storlek Medium, brösten är strl 2-3... hmmm, får se hur det blir.
Har alla semester?! ;)
Min lille kille är nu snart 10 mån och jag har en liten fundering...
Hans storasyster som är 4 tar ibland saker av honom som hon är rädd om. Han kan då bli jättearg och antingen skrika eller bita henne. Ibland jagar han henne också, då kryper han efter henne med munnen öppen för att han vill bitas.
Gör era också så här?
Har alla semester?! ;)
Hans storasyster som är 4 tar ibland saker av honom som hon är rädd om. Han kan då bli jättearg och antingen skrika eller bita henne. Ibland jagar han henne också, då kryper han efter henne med munnen öppen för att han vill bitas.
Gör era också så här?
Har alla semester?! ;)
Gör era också så här?
Jag tycker mest det är lite "kul" att han har sånt temperament. Det är väldigt gulligt när han jagas med munnen öppen;)
Har alla semester?! ;)
Gör era också så här?
sonen fick glass första gången igår 
vi var på en lång cykeltur med grillning och bad, och sonen var sååå duktig (ingen gnäll inget skrik, åt redigt), och dessutom fyllde han ju 10 mån igår
så mannen gav honom halva av sin Magnum glass 
annars var ju tanken att vänta tills han fyller 1 år, då han skulle få en tårtbit på sin födelsedag. 
hur tänker ni kring sötsaker? har era små fått prova nått?
Grattis till tio månader! Vår är också tio månader nu. Mina föräldrar pratar ofta om att de vill ge henne sött, men vi har bestämt att dra ut på det så länge som möjligt. Hon har ju inget behov av sött, och det ger ju inget positivt rent näringsmässigt, så vi ser ingen anledning att ge henne det. Det vore bara för vår skull vi skulle ge henne, för att vi skulle få se hennes reaktioner. Men hennes kusin som är ett år äldre går alltid massor med sött vid efterrätter, för mycket i min mening, så det kan bli svårt att undvika på middagarna med familjen.
Apropå socker, hur noga är ni med salt? Tycker att det är svårt att hitta bröd och smör utan salt. Och pålägg också. Det känns som om min bebis får i sig salt även om man försöker vara restriktiv.
Bebisen har fått smaka glass en gång men annars håller vi oss till frukt när han ska få sött. Smörgåsrånen är nog onyttiga nog :P