septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Jodå, vi har kommit igång igen med den biten. Tror vår tjej var ca.4 veckor när vi fick till det. Svårt med en bebis och tre stora barn. Tonåringar går aldrig och lägger sig så alltid nån vaken. Och vårt sovrum har ingen dörr.
Tycker allt känns som vanligt med Serbien. Lite torrare där nere bara men det är naturligt när man ammar. Och så sitter livmodertappen fortfarande lite långt ner, men det rättar till sig om ett tag
Känner fortfarande att jag nog aldrig mer kommer vilja ha sex. Men så är inte mina bristningar läkta än. Det kommer nog att dröja ett tag innan jag vågar. Kanske efter jul heh.
Till mig sa dom att vi skulle vänta med sex tills lillen var 6 veckor. Han blir 3 veckor imorgon och sex känns lite läskigt på något sätt, även fast vi saknar det väääldigt mycket!
Var och vägde oss idag och lillen har gått upp 200 g senaste veckan och jag har gått ner 5 kg sen förlossningen. Gick ju bara upp 8 totalt så känns bra :) Sen köpte vi droppar till gasig mage som man bara ska ta en gång om dagen, så får vi se om vi slipper att ha en så himla ledsen kille när magen bråkar på honom!
Jag köpte en manuellpump i panik efter några dagar för att brösten blev så knöliga. Men nu donerar jag överflödig mjölk till neo så får låna en elektrisk pump gratis från sjukhuset, och den är bra! :) Har ni mycket mjölk är den guldvärd på neo!!
Till mig sa dom att vi skulle vänta med sex tills lillen var 6 veckor. Han blir 3 veckor imorgon och sex känns lite läskigt på något sätt, även fast vi saknar det väääldigt mycket!
Var och vägde oss idag och lillen har gått upp 200 g senaste veckan och jag har gått ner 5 kg sen förlossningen. Gick ju bara upp 8 totalt så känns bra :) Sen köpte vi droppar till gasig mage som man bara ska ta en gång om dagen, så får vi se om vi slipper att ha en så himla ledsen kille när magen bråkar på honom!
Jag känner mig så ytlig, trodde inte de här känslorna skulle komma och jag skäms för det för min kropp har ju bakat ihop vår helt underbara dotter.
Massor med lös hus på magen med massor med bristningar, bristningar längst hela insidan av låren, rumpan höfterna och nu på brösten. Gick upp 20kilo under graviditeten och hade idag 3 veckor efter snittet gått ner 10 av dem. Har alltid vart en smal tjej och nu känner jag mig så tjock och ful och min dumma hjärna får för sig att min man också tyxker att jag är tjock och ful.
Arg blir jag för vad sjutton spelar det för roll, bristningar lös hud och mullig är ju egentligen fullkomligt skitsamma.. Men känslorna är där ändå.
Tur att man har lillan att titta på som är helt perfekt och frisk.
Jag har ju också ett överflöd av mjölk. Hur funkar det att donera/sälja mjölk till neo? Bor ni nära ett sjukhus med neo?
Vad är det för droppar? :) vore skönt att ha något att ta en gång om dagen! Vi ger miniform innan varje matning.
Vad är det för droppar? :) vore skönt att ha något att ta en gång om dagen! Vi ger miniform innan varje matning.
Semper magdroppar. Ska finnas på apoteket dom med :) Var bm på bvc som tipsade om dom just för att vi bara behöver ge en gång om dagen och att de finns forskning som bevisar att det hjälper, tillskillnad från miniform tydligen.
Det var ett tag sen men det skrevs en del om mjölkstockning tidigare i tråden. Jag tror att jag har det nu, ont i bröstet hela tiden och så ganska hög feber, 39 grader (har ganska låg normaltemperatur så det är mycket för mig). Tog alvedon för fyra timmar sen och febern har knappt gått ner en halv grad, någon som känner igen sig?