septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Smart idé! Synd bara att många av våra besökare bor i andra städer, vilket också gör att folk stannar en stund. Men ska applicera den på alla vänner som är kvar här omkring hehe. Men helst av allt skulle jag bara vilja ta det lugnt och vara osocial.
Ja ibland blir det för mycket, särskilt om folk ska stanna i flera dagar. Förstår precis känslan av att bara vilja vara själv med familjen. Förhoppningsvis lugnar det ner sig efter ett tag i alla fall :)
Smart idé! Synd bara att många av våra besökare bor i andra städer, vilket också gör att folk stannar en stund. Men ska applicera den på alla vänner som är kvar här omkring hehe. Men helst av allt skulle jag bara vilja ta det lugnt och vara osocial.
Har helt missat den här tråden
Min förlossningsberättelse
"På morgonen den 16/9 gick vattnet vid 5.30. Kontaktade förlossningen och fick komma inpå koll, hade dock inga värkar. Fick ligga en timma med CTG och med värkar som tilltog.. Allt såg dock fint ut och vi fick åka hem i väntan på att värkarna skulle kännas ännu mer.. Fick tid för en koll dagen efter vid 9.00 om värkarna inte har satt igång ordentligt innan.. (BM trodde dock att vi skulle ses innan dess!)
).. Vet bara att jag började vråla på sambon att han kommer nu, och i nästa sekund är hela rummet fullt av personal. Det skriks om urakut kejsarsnitt och jag kastas över på en annan säng. Sambon trycks in i ett hörn och glöms bort - hjärtljuden på bebisen hade tydligen försvunnit totalt! 
, betydligt mindre än vad jag/vi befarade!"Känner väl igen det där med besök som kommer tiden, och när de stannar länge! Jag tycker att det är jättesvårt att säga ifrån när jag tycker att det blir för länge eller att jag bara vill vara ensam hemma med min egen lilla familj en dag eller två, helt utan besök.
Hade en av mina systrar här en dag (när vi bara hade varit hemma en vecka) och när hon väl åkte hem så var jag så trött att jag började storgråta ;) men nu i efterhand så kunde jag varit tydligare (men det är ju så svårt) med att det var för länge och hon är ju bara 16 år och då kanske det inte är helt lätt att föreställa sig hur trött man kan bli av det här nya livet ;)
Jag tycker att det är jobbigt med alla besök och jag har så svårt att säga nej. Folk vill ju komma medan han är liten. Varje helg är det någon som kommer och jag bara längtar efter en helg med lugn och ro..
Jag tycker det låter jättetrevligt med en massa besök. Hellre det än att sitta ensam hela dagarna som jag gör, förutom dotterns sällskap då. Min syster har varit här två gånger och min mamma också. Plus en av mina bästa kompisar. Min pappa har vi varit hos en gång. En gång har killen haft några kompisar på besök. Det är allt på fem veckor.
Det är kanske vi som är lite ensamvargar. Antar att svärmor hade kommit hit var och varannan dag om hon kunnat, men killens föräldrar bor utomlands. Min mamma jobbar på vardagar och kan inte komma varje helg, även om hon skulle vilja. det får hon gärna göra också. Njut av sällskapet!
Här har det varit lagom mycket besök. Tycket gott att folk kan vänta lite för man orkar absolut inte träffa en massa folk i början när man kommit hem. Bebisen är ju faktiskt kvar... Vi hade lite kalas i helgen och hela min mans släkt kom på besök. Inget avancerat - köpte tårta, bullar och kakor som vi bjöd på. Vår andra dotter fyllde 10 år några dagar efter bebisens födelse så det va henne vi firade. Men bebisen fick nästan mer presenter än systern.
Angående svamp, prata med BVC de brukar kunna skriva ut något som man penslar på bröstet och ev i munnen på bebisen. Försök att lufta brösten så mycket som möjligt.
Nu börjar musten gå ur oss här hemma.. Har haft en hemsk uvi som efter behandling böts av med en förkylning som verkligen påverkar hela kroppen! Jag som aldrig är sjuk.. Kan inte andas, svälja och har ont i varenda muskel! Och inatt har lilleman viljat ha bröstet varje timme! Tur att han är bra söt iaf ;)
Hur går nätterna för er?
Nu vaknar hon när varannan timme men nu är hon lite förkyld också. Annars har hon sovit 3-4 timmar innan hon har vaknat första gången. Efter det har hon sovit 2 timmar ungefär så det har känts helt ok. Jag hoppas att dom sovvanorna kommer tillbaka när hon är frisk igen :)
Jag förstår om du är sliten när hon vaknar varje timme. Dessutom blir man ju mycket tröttare när man är sjuk också. Ammar man är det ju svårt att turas om också. Jag håller tummarna för att du ska blir frisk snart och att han ska vilja sova lie längre mellan varje matpaus.