septemberbarn 2014
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
En fortsättningstråd för oss som hade BF i september som nu fått våra små. Ventilera och diskutera småbarnslivet!
Vår lilla har börjat äta allt från varannan till var fjärde timme dygnet runt, var mycket enklare när han åt var tredje timme på pricken.
Förresten varför har ingen nämnt detta enorma sötsug vid amning för mig? Jag blir galen, jag vill bara ha godis godis och godis.
Hjärnan vill ju inte äta då jag vill gå ner mina grav kilo men kroppen vinner hela tiden så jag sitter och käkar massa skit :(
Vår lilla har börjat äta allt från varannan till var fjärde timme dygnet runt, var mycket enklare när han åt var tredje timme på pricken.
Förresten varför har ingen nämnt detta enorma sötsug vid amning för mig? Jag blir galen, jag vill bara ha godis godis och godis.
Hjärnan vill ju inte äta då jag vill gå ner mina grav kilo men kroppen vinner hela tiden så jag sitter och käkar massa skit :(
Tack Brewilma :) Febern bara stiger dock och han är "otröstlig" förutom när han ligger till bröstet. Påverkas bebisarna något av att mamman är sjuk? Eftersom jag helammar menar jag. "sjukmjölk" liksom?
Har med haft ett galet sötsug och det har blivit sånna sjuka mängder godis, glass och kladdkaka! Även fast jag håller vikten känns det ju inte så hälsosamt :/
Är det p.g.a. amningen som jag äter choklad varje dag?! Den kopplingen har jag inte ens tänkt på. Sitter här med en läsk nu trots att jag lovat mig själv att sluta med läsk, men det är så svårt att stå emot.
Nätterna är så där för mig/oss. Inatt sov hon 22:30-02:30 och 03:00-06:00 och så lite lätt fram till åtta, vilket är ok tider tycker jag. Natten innan vaknade hon en gång i timmen tills jag gav ersättning på flaska, då sov hon tre timmar.
Hej! Jag hoppar gärna in här med! Fick min lilla dotter Leia den 1 september. Hon var beräknad till den 13 september, men jag hade ett planerat snitt den 9 september för hon låg med rumpan ner. Men 05.30 den 1 september gick vattnet, så det fick bli ett akutsnitt istället, men det gick jättebra! Ut kom en liten tjej på 2785g och 48cm :) nu är hon 7 veckor och har blivit en stor tjej med stark vilja och väldigt känslig och orolig mage.
Vi har haft mycket besök och det är trevligt. Bor i London och har haft både familj och vänner över från Sverige plus vänner och bekanta som vi umgås med här i London.
Min lilla kille föddes 27:e september.
Tack Brewilma :) Febern bara stiger dock och han är "otröstlig" förutom när han ligger till bröstet. Påverkas bebisarna något av att mamman är sjuk? Eftersom jag helammar menar jag. "sjukmjölk" liksom?
Har med haft ett galet sötsug och det har blivit sånna sjuka mängder godis, glass och kladdkaka! Även fast jag håller vikten känns det ju inte så hälsosamt :/
Vår flicka har också varit förkyld. Sovit sittande med henne på bröstet, spolat med koksaltlösning, sugit med näsfridan... Hon har ätit dåligt eftersom hon inte kan andas bra och därför har min produktion gått ner vilket i sin tur gjort att hon fått mindre mat och sovit sämre...
Åå vilken härlig natt! Eftersom jag skriver när det går "dåligt" får jag ta mig tid att skriva när det gått bra också ;) Inatt somnade vi vid 21, sen vaknade han för mat vid 00:00 och sen vid 06:30 och där ammade han i 1,5 timme! Men det viktigaste är att han verkligen SOV där emellan!! Så skönt!! Min feber har gått ner med så hoppas på att det fortsätter åt rätt håll :)
Vi var hos läkaren idag med och sonen är helt frisk och växer som han ska! Han kräks som en fontän fortfarande men läkaren beskrev det med att han inte lärt sig att sluta äta när han egentligen är mätt så då kommer allt överflödigt upp.