• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Wilbes
    Awe83 skrev 2014-10-11 09:32:15 följande:

Halsen har hunnit i fatt mig med. Vaknade upp med rivig hals idag. Hur känns foglossningar? Vad gör man åt det när det börjar så tidigt?

För mig känns de som att nån står och håller emot mina ljumskar när jag går, gå i trappor är rena döden känns som att höfterna ska hoppa ur led varje steg jag tar.... sen brukar jag få mer ont i ryggen och så hamnar ischias nerven i kläm...

För vissa funkar akupunktur andra inre. . Sen finns de flera olika typer av foglossningsbälten man kan köpa... sen blir de kryckor och i allra värsta fall rullstol om de bor helt ohållbart..
  • MiniCatti

VioloLaviose

Sist hade jag en Urban Jungle och den var jag riktigt nöjd med. Grymt skön att köra både i stan och på landet. Nackdelen var storleken. Jag vill gärna ha en smidig och liten vagn eftersom jag åker så mycket buss och trängs med folk och andra barnvagnar.

• VioloLaviose
    MiniCatti skrev 2014-10-11 10:13:24 följande:

VioloLaviose

Sist hade jag en Urban Jungle och den var jag riktigt nöjd med. Grymt skön att köra både i stan och på landet. Nackdelen var storleken. Jag vill gärna ha en smidig och liten vagn eftersom jag åker så mycket buss och trängs med folk och andra barnvagnar.

Aha! Bor ni på landet? :)
  • Wilbes
    carolinheiner skrev 2014-10-11 10:15:58 följande:

Ja dricker fortfarande kaffe å kommer inte att sluta med de..

Jag också dock försöker jag mig ifrån att dricka en hel kanna som jag gjorde innan jag visste att jag var gravid...

Dock har jag fått avböja kaffe ett par ggr pga illamåendet
  • Diamant
    Jadu skrev 2014-10-11 09:03:30 följande:

Ååh inget kaffe :o

Hur gör man då? Är ju van att dricka mitt kaffe på morgonen :o

Jag tror att man väljer lite själv. Jag har alltid druckit kaffe, gärna flera koppar på morgonen och sen några till på jobbet.. Men de senaste två veckorna så KAN jag bara inte. När jag tänker på kaffe så får jag "cigarett-sump"-smak i munnen (Jag är inte rökare??!) så jag dricker örtté och gröna téer, för att fortsätta min normala morgonrutin med att dricka varmt och sen göra frukost! :) 

VioloLaviose skrev 2014-10-11 

Jag är också gluten- och laktosintolerant! Hur går det för dig med cravings? Jag är sååå sugen på Rån, men hittar inget glutenfritt alternativ :( 
  • hemligönskan

Jag är också glutenintolerant :)))

Diamant skrev 2014-10-11 10:35:47 följande:

Jag tror att man väljer lite själv. Jag har alltid druckit kaffe, gärna flera koppar på morgonen och sen några till på jobbet.. Men de senaste två veckorna så KAN jag bara inte. När jag tänker på kaffe så får jag "cigarett-sump"-smak i munnen (Jag är inte rökare??!) så jag dricker örtté och gröna téer, för att fortsätta min normala morgonrutin med att dricka varmt och sen göra frukost! :) 

Jag är också gluten- och laktosintolerant! Hur går det för dig med cravings? Jag är sååå sugen på Rån, men hittar inget glutenfritt alternativ :( 

• MiniCatti
    VioloLaviose skrev 2014-10-11 10:22:17 följande:
    Aha! Bor ni på landet? :)
    Nej, men vi är mycket på landet :)

Det där med vagnar känns som en djungel så vi har en del att provköra senare
  • FruFrost
    hemligönskan skrev 2014-10-10 22:05:33 följande:

Ja det är det verkligen! :)

ja det har jag faktiskt! Tänkte inte på det. Vad kan man göra mot det?

Saltlakrits, motion och ligga med benen högt som borde göra susen, vad jag vet, har också väldigt lågt blodtryck, men har inte känt av det så mycket än.
  • Mirella

Hej tänkte hoppa med här och joijna er här. Gjorde ett test idag för jag mått så illa i några dagar och det var lilla bulan i magen som gjorde sig till känna :)

Första barnen så det är lite skräckblandad förtjusning