• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • lisan26

Hej allihop! Verkar vara en mysig stämning här inne :) Jag är 26 år och bor i Uppsala - och har precis plussat för första gången!! Bf i mitten av juni. Skönt att se att det finns fler "första-gångare" här inne... Kanske nån i Uppsala till och med? :)

• Diamant
    hemligönskan skrev 2014-10-11 10:49:22 följande:

Jag är också glutenintolerant :)))

Gött, då har man några man kan vara gnällig ihop med ;) hehe 

Det är en pina med mat asså!! Vetat om det i ca 5 månader (sjuk ca 2-3 år) så håller fortfarande på o vänjer mig. Hur länge har du haft diagnosen? 

Har även DH, hudsjukdomen som ger utslag vid glutenintag.. Äter medicin mot detta men de vet inget om den (läkarna alltså) så jag måste sluta ta den nu när jag är gravid.. Är rädd för att det ska bli som innan jag fick medicinen, stora blödande blåsor och utslag som kliar så jag håller på o dö! (DH är en av de mest plågsamma hudsjukdomar som finns) :S 

• VioloLaviose

Vad "roligt" med flera intoleranta! Schär tillverkar rån, Supergoda, smakar precis som vanliga. Eller ja lite mer majsigt. Men goda! Köper mina på Coop :)

• Awe83
    MiniCatti skrev 2014-10-11 10:05:40 följande:
    Vadå ökar förbränningen med 25%? Jag trodde man bara la på sig mer vikt, om man inte drabbas av kräkningar.

Jag är uppsvälld om magen. Den är hård och putar ut, jag är ganska vältränad/slank i övrigt. Jag vill ju fortsätta träna men inte om man tappar vikt. Vad osäker jag blev nu :S
    Oj jag menade ämnesomsättningen! Sorry, mitt fel ;)
  • VioloLaviose

Jag har vetat några månader bara. Sökte för trötthet och depression som aldrig gav med sig.. Ett av barnen har också sjukdomen :/

• Diamant
    VioloLaviose skrev 2014-10-11 11:23:26 följande:

Vad "roligt" med flera intoleranta! Schär tillverkar rån, Supergoda, smakar precis som vanliga. Eller ja lite mer majsigt. Men goda! Köper mina på Coop :)

Aha! jag har Coop och Willys nära mig men båda dessa är VÄRDELÖSA på glutenfritt.. Får köra en rätt bra bit för att komma till ett Ica Maxi som har bra utbud, men det får det vara värt om det finns Rån som smakar som vanliga! 

Bara jag som är trött på att ALLT glutenfritt smakar majs? Har slutat köpa majspasta, får kväljningar! Äggpasta blir det nu, men då är utbudet väldigt litet istället.. Bönpasta ska vara gott säger vissa, har ni testat det? 
  • joseeffin

Kan någon ta bort mig från bf-listan? Fått ett ma och väntar på att kroppen stöter bort graviditeten nu.

Lycka till alla ?? kramar

• joseeffin
    joseeffin skrev 2014-10-11 11:53:23 följande:

Kan någon ta bort mig från bf-listan? Fått ett ma och väntar på att kroppen stöter bort graviditeten nu.

Lycka till alla ?? kramar

Jag har köpt gravad lax o ska köpa sushi imorgon. O ädelost!
  • joseeffin
    joseeffin skrev 2014-10-11 11:53:59 följande:
    Jag har köpt gravad lax o ska köpa sushi imorgon. O ädelost!
    Köpt allt det där bara för att jag ska trösta mig själv med allt jag tycker om.. inte för att fira ngt så jobbigt alltså
  • Diamant
    joseeffin skrev 2014-10-11 11:54:36 följande:
    Köpt allt det där bara för att jag ska trösta mig själv med allt jag tycker om.. inte för att fira ngt så jobbigt alltså
    Beklagar :( 

Nä jag förstod det också som tröstmat, låter som rätt inställning! 
    Stor kram!