• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • hemligönskan

Åh ok haha ska försöka att INTE fokusera på missfall och försöka vara superglad över att jag är gravid istället :) så lätt att oroa sig bara

skorstenen skrev 2014-10-13 06:12:34 följande:

Jag har inte koll på min tapp. Men har läst en del om det då det fascinerar mig hur kroppen fungerar.

Du ska ju som jag förstått det känna vid samma tidpunkt varje dag då den flyttar sig. Jag tror inte du kan utläsa från tappen om ett ev MF skulle vara på G. Du måste dessutom känna typ varannan dag för att veta. :) Så jag hade tagit ett djupt andetag och inte oroat mig :)

• VioloLaviose
    Aakesson skrev 2014-10-12 23:14:42 följande:
    Hejsan! :) 

Ny på familjeliv och väntar vårt femte barn den 1 juni.
    Vet inte hur man lägger till i bf-tråden men ni får gärna
    lägga till mig!

Bor i Kalmar och är 33år :)
    Vad kul, vi väntar också femman =) VAD HAR NI FÖR BIL?! :D
  • Gizza
    hemligönskan skrev 2014-10-13 06:03:45 följande:

Nu har jag en lite konstig fråga.. åt vilket håll pekar er livmodertapp?? Alltså för 1 och en halv vecka sedan pekade den inåt I kroppen och va liksom högt uppe men idag när jag var på toa och kände efter så pekade den neråt mot öppningen och var jättelångt ner?:// kan et vara tecken på missfall eller rör den bara på sig olika genom graviditeten?

Jag brukar känna på min tapp och jag tycker den känns annorlunda jämt, haha!

Ibland är den helt svullen och stängd, ibland känner jag hålet, ibland är den mjuk och ibland hård.

Den "ska" ju vara mjuk och låg när man är gravid, men jag tycker inte min är jättemjuk...

Har för mig att den kan peka bakåt och det är oxå helt normalt.
    Dotter 130208 Lillasyskon BF 150530
  • skorstenen

Jag går ner i vikt.

Gjorde det en av mina förra graviditeter men då mådde jag illa. Det gör jag inte nu. Jag är 1.75 och väger nu 66 kilo. Har gått ner 1.5 kilo på mindre än en och en halv vecka. Får inte i mig mer mat heller. Vad äter ni ungefär på en dag?

Ojjar mig nu. Men lär gå upp sen ;)

• Amfam
    skorstenen skrev 2014-10-13 07:53:02 följande:

Jag går ner i vikt.

Gjorde det en av mina förra graviditeter men då mådde jag illa. Det gör jag inte nu. Jag är 1.75 och väger nu 66 kilo. Har gått ner 1.5 kilo på mindre än en och en halv vecka. Får inte i mig mer mat heller. Vad äter ni ungefär på en dag?

Jag har också gått ner i början av graviditeterna. Den här gången beror det mycket på illamående men förra gången hade jag bara inte så stor matlust. Tror inte du behöver oroa dig. Lite värre om man skulle gå ner precis i slutet tänker jag men nu är det så tidigt. Gör så gott du kan bara och ät det du får i dig.
  • Amfam
    Diamant skrev 2014-10-12 16:00:07 följande:

Någon som upplevt skrattgråten än?

Kollade på film med maken och så var det en jätterolig scen där jag gapskrattade tills tårarna kom som utvecklades till en jättegråt-attack! WTF??

Kände mig lite lätt hysterisk för jag var verkligen inte ledsen!

Tur mannen förstår en och bara skrattade o kramade om mig!

Haha, ja jag!! Kan inte minnas att jag var så här förr gången. Jag har gjort det omvända flera gånger, börjat hormongråta för att sedan plötsligt övergå i ett rejält skratt. Min man gjorde det samma. :)
  • Gozzan

Hej tjejer, eventuellt tråkiga nyheter, har troligast fått missfall under helgen så drar mig tillbaka ett tag. Men vill önska er alla ett stort lycka till :)

• micra
    skorstenen skrev 2014-10-13 07:53:02 följande:

Jag går ner i vikt.

Jag har också gått ner i vikt utan illamående. Har till och med ätit mer än vanligt eftersom jag varit hungrigare. Äter med barnen så det blir frukost, mellanmål, lunch, mellanmål, middag och sen kvällsfika. Vägde mig i morse och vågen visade då på 50,5 kg till mina 167 cm. Väger mig inte så ofta så vet inte exakt hur mycket jag gått ner men ungefär 2 kg skulle jag tro. Vad ska man göra för att inte gå ner, jag kan ju omöjligt äta mer än jag gör?!
  • micra
    Gozzan skrev 2014-10-13 09:49:16 följande:

Hej tjejer, eventuellt tråkiga nyheter, har troligast fått missfall under helgen så drar mig tillbaka ett tag. Men vill önska er alla ett stort lycka till :)

Åh nej, vad tråkigt! :( Men det är inte helt säkert?
  • Hemlig78

Nu har jag varit på VUL.
    Trodde att jag låg i v 7+6 <-> 8+0 eftersom det var så det var beräknat från ägginstoppningen (IVF), men embryot var bara i v 7+3 <-> 7+4 = 3 -> 4 dagar yngre.
    Hjärtat slog vilket var skönt.

Man är glad och lite orolig att det inte var exakt.

Vad tror ni?