• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Gozzan
    micra skrev 2014-10-13 10:03:24 följande:

Åh nej, vad tråkigt! :( Men det är inte helt säkert?

Nä, var in på södersjukhuset i sthlm men hon kunde inte avgöra där om det var ett missfall utan hon ville att jag skulle kontakta min klinik i umeå. Så nu sitter jag och väntar på att dom ska ringa upp.
  • Fläderpärlan

Så roligt grattis, jag ska också på vul v.44, är väl då i vecka 8 (7+2) tror jag, vet du hur vanligt det är att hjärtat inte slår, är det det som kallas missed abortion, jag är jätterädd för att hjärtat inte ska slå, kan inte riktigt tro på den här graviditeten förändring efter ultraljudet... Grattis igen!

Hemlig78 skrev 2014-10-13 10:08:26 följande:

Nu har jag varit på VUL.

Trodde att jag låg i v 7+6 <-> 8+0 eftersom det var så det var beräknat från ägginstoppningen (IVF), men embryot var bara i v 7+3 <-> 7+4 = 3 -> 4 dagar yngre.

Hjärtat slog vilket var skönt.

Man är glad och lite orolig att det inte var exakt.

Vad tror ni?

• hemligönskan

Jag gick in till min kille igår och sa till honom att vi ALDRIG kommer göra oss av med katterna(vilket vi aldrig ens har pratat om). Han sa "såklart vi inte kommer!" Då började jag störtböla som ett litet barn och slängde armarna runt om honom och satt o hulka. Han började trösta mig och tittade på mig och då började jag skratta jättemycket för att jag tyckte han såg så kul ut i fejset :p stackarn han såg så förvirrad ut. Då sa jag att det här är nog vad som kallas moodswings och han instämde haha

Amfam skrev 2014-10-13 08:16:23 följande:

Haha, ja jag!! Kan inte minnas att jag var så här förr gången. Jag har gjort det omvända flera gånger, börjat hormongråta för att sedan plötsligt övergå i ett rejält skratt. Min man gjorde det samma. :)

• avenell

Är det någon som har haft rosa/bruna flytningar?

Igår morse hade jag ljusrosa flytningar, alltså inte rent blod utan svagt färgade flytningar. Det kom inget mer under dagen men på kvällen fick jag ljusbruna flytningar.

Idag har det inte kommit något mer men jag är orolig att detta är början till missfall och att jag kommer börja blöda snart. Jag har inte haft ont.

Finns det någon som har upplevt något liknande? Hur gick det?

• avenell
    hemligönskan skrev 2014-10-13 06:03:45 följande:

Nu har jag en lite konstig fråga.. åt vilket håll pekar er livmodertapp?? Alltså för 1 och en halv vecka sedan pekade den inåt I kroppen och va liksom högt uppe men idag när jag var på toa och kände efter så pekade den neråt mot öppningen och var jättelångt ner?:// kan et vara tecken på missfall eller rör den bara på sig olika genom graviditeten?

Jag känner på min tapp ibland och jag tycker att den flyttar sig hela tiden och att den även känns olika. Jag tror inte att man kan utläsa något från hur den känns, jag har förstått att den kan bete sig lite hur som helst under graviditeten.

Jag kollar tappen ibland för att jag är nyfiken men ska försöka sluta med det då jag tror att man kan irritera den nu när den är extra känslig.

Jag tycker inte att du ska oroa dig för hur din tapp känns och dess position!
  • micra
    avenell skrev 2014-10-13 11:00:04 följande:

Är det någon som har haft rosa/bruna flytningar?

Igår morse hade jag ljusrosa flytningar, alltså inte rent blod utan svagt färgade flytningar. Det kom inget mer under dagen men på kvällen fick jag ljusbruna flytningar.

Idag har det inte kommit något mer men jag är orolig att detta är början till missfall och att jag kommer börja blöda snart. Jag har inte haft ont.

Finns det någon som har upplevt något liknande? Hur gick det?

Jag har fått både färgade flytningar och rött färskt blod under alla graviditeter. Någon gång har det kommit efter sex men de andra gångerna har det bara kommit av sig självt. Mina barn är friska och mår bra. :) Men jag vet, man blir ju orolig.. Men det är vanligt att det blir så utan att något är fel. Man har ju tex sköra slemhinnor när man är gravid så blodet kan ju lika gärna komma därifrån.
  • micra
    Gozzan skrev 2014-10-13 10:14:54 följande:
    Nä, var in på södersjukhuset i sthlm men hon kunde inte avgöra där om det var ett missfall utan hon ville att jag skulle kontakta min klinik i umeå. Så nu sitter jag och väntar på att dom ska ringa upp.
    Hade du ont eller blödde du? Varför åkte du in? Jag håller mina tummar för dig och hoppas att du får se ett litet hjärta vid nästa undersökning!
  • avenell
    micra skrev 2014-10-13 11:29:16 följande:

Jag har fått både färgade flytningar och rött färskt blod under alla graviditeter. Någon gång har det kommit efter sex men de andra gångerna har det bara kommit av sig självt. Mina barn är friska och mår bra. :) Men jag vet, man blir ju orolig.. Men det är vanligt att det blir så utan att något är fel. Man har ju tex sköra slemhinnor när man är gravid så blodet kan ju lika gärna komma därifrån.

Tack snälla micra för ditt svar! Jag ska försöka att inte oroa mig för flytningarna. I min förra graviditet som var en komplett mola hade jag inga blödningar alls. Läkarna tyckte att det var jättemärkligt då det tydligen är väldigt vanligt vid mola. Nu blir jag nojig att det är en ny mola då jag har färgade flytningar.

Usch vad man oroar sig! Jag ska få göra vul på sjukhuset i vecka 8-10 så jag får försöka att stå ut tills dess. Är 6+0 idag.

Vilken vecka är du i?
  • VioloLaviose
    Gozzan skrev 2014-10-13 09:49:16 följande:

Hej tjejer, eventuellt tråkiga nyheter, har troligast fått missfall under helgen så drar mig tillbaka ett tag. Men vill önska er alla ett stort lycka till :)

Åh :( kram <3
  • VioloLaviose
    Hemlig78 skrev 2014-10-13 10:08:26 följande:

Nu har jag varit på VUL.
    Trodde att jag låg i v 7+6 <-> 8+0 eftersom det var så det var beräknat från ägginstoppningen (IVF), men embryot var bara i v 7+3 <-> 7+4 = 3 -> 4 dagar yngre.
    Hjärtat slog vilket var skönt.

Man är glad och lite orolig att det inte var exakt.

Vad tror ni?

Alltså så tidigt kan det diffa på dagar rejält har jag märkt. Min sista graviditet skulle inte ens funnits när jag plussade om man gick efter vul. Dessutom skiljde det inte flera veckor på ditt foster ändå så, tror definitivt du bara kan släppa det och slappna av :)