• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Liiinis

Jag hoppar gärna in i den här tråden :) har avvaktat lite för jag är rädd att jag ska bli stressad och orolig av allt som kan komma på tal här men nu tänker jag att fördelarna överväger nog nackdelarna :)

Jag är 28 år och gravid i v.8 (7+2) med första barnet. Bf 2/6!

Mår hittills (peppar, peppar) väldigt bra, vågar knappt skriva det eftersom jag har spyfobi och är rädd att illamåendet ska komma men jag hoppas att det håller sig borta. Hade som mensvärk första veckorna men det har avtagit nu och känns bara då och då. Däremot är brösten ömma som sjutton sen några veckor tillbaka. Lite tröttare än vanligt och mer kissnödig på morgonen men annars har jag inte så mycket symtom.

Hur är det med er andra? Märker ni av väl att ni är gravida?

Har tyvärr inte orkat läsa igenom alla 170 sidor som skrivits så ber om ursäkt om jag kommer ta upp saker som ni kanske redan har diskuterat.

• Fröken1987

Imorgon blir det vul, är då i vecka 7 (6+4).

Så sjukt rädd. MA förra gången så detta känns hemskt! Tror ni man kan se något så tidigt?

usch, denna väntan!

• MakeitHappen
    hemligönskan skrev 2014-10-16 10:10:58 följande:

Alltså jag är superorolig för mitt vul I eftermiddag... tänk om hjärtat inte slår? Vad fan gör jag då? Tänkte stilla mins nerver och googlade på småblödningar gravid, där kom det ju nästan bara upp hemska grejjer. Guuuuuud.

Det är farligt att googla!!! ;p man ska aldrig göra de, då man bara bli mer orolig när man ser va de står om allt!
  • MakeitHappen
    Allie779 skrev 2014-10-16 09:36:32 följande:
    Nä inte ett skavtt! Man blir ju orolig men minns i min förra graviditet att jag läängtade att må illa för att det skulle kännas på riktigt. Å sen plötsligt mådde jag skit i flera månader, blev nästan inlagd. Så egentligen ska man väl njuta? Ska göra vul nästa vecka på torsdag. Ska du göra vul?
    Oj nej för många symptom vill man inte ha bara lite så man vet att det är verkligt de som händer! Jag gjorde VUL i samband med cellprov igår :) så då såg ja hjärtat slå! :) underbart!
  • MakeitHappen
    avenell skrev 2014-10-16 10:20:18 följande:
    Jag förstår att det är nervöst och oroligt men försök att tänka positivt!

Vad jag har förstått så är det inte säkert att hjärtat slår så pass tidigt som 5+3 ( för visst är du 5+3?).

Det är nog bra att tänka på det innan, försök att komma ihåg att allt kan vara som det ska även om hjärtat inte slår.. det är ju ändå rätt tidigt.

Jag ska göra vul på tisdag nästa vecka då jag är 7+1. Jag är också sjukt nervös men försöker att inte oroa mig.

Lycka till!
    Jag gjorde mitt igår i samband med cellprov och då var jag 6+1 och hon sa hade vi kollat veckan innan hade man nog inte sett nått gör den är inte stor nu, så gör inget VUL för tidigt bara :)
  • Diamant
    Iida01 skrev 2014-10-16 12:28:17 följande:
    Åh tack, någon som förstår!! Till och med Subway problemet! Nej det finns inget som liknar det alls, det är ju så gott! Skulle kunna döda för en sådan nu! Hur länge har du haft diagnos?

Okej, skönt att höra att det är vanligt. Har varit dålig i en vecka nu och det har börjat göra ont i bröstet och lungorna (som vid lunginflammation) så ska nog faktiskt ta och kolla upp det. Vill ju inte ha lunginflammation :( Ska på vårt första besök till BM idag också lägligt nog...
    5 månader har jag haft diagnosen, så är fortfarande i sorgfasen och saknar allt gott man kunde äta förr.. När fick du din? 

Perfekt att du ska till BM idag, förhoppningsvis kan hon hjälpa dig få läkartid med för influensan! 
  • Lilindski
    Liiinis skrev 2014-10-16 12:36:08 följande:

Jag hoppar gärna in i den här tråden :) har avvaktat lite för jag är rädd att jag ska bli stressad och orolig av allt som kan komma på tal här men nu tänker jag att fördelarna överväger nog nackdelarna :)

Jag är 28 år och gravid i v.8 (7+2) med första barnet. Bf 2/6!

Mår hittills (peppar, peppar) väldigt bra, vågar knappt skriva det eftersom jag har spyfobi och är rädd att illamåendet ska komma men jag hoppas att det håller sig borta. Hade som mensvärk första veckorna men det har avtagit nu och känns bara då och då. Däremot är brösten ömma som sjutton sen några veckor tillbaka. Lite tröttare än vanligt och mer kissnödig på morgonen men annars har jag inte så mycket symtom.

Hur är det med er andra? Märker ni av väl att ni är gravida?

Har tyvärr inte orkat läsa igenom alla 170 sidor som skrivits så ber om ursäkt om jag kommer ta upp saker som ni kanske redan har diskuterat.

Välkommen!

Nej, har inte speciellt många symtom vilket såklart också är en källa till oro när "alla andra" verkar ha alla symtom som är möjliga? Känner av bröstvårtorna, mest var det veckan innan utebliven mens och de två följande veckorna, nu gör det lite ont vid kontakt men inte mer än så. Mådde illa EN dag, och sen inte mer, är täppt i näsan sen strax innan jag plussade och kissar lite mer än vanligt, känner mig inte speciellt trött heller, så nej, har väldigt få och svaga symtom.

Hoppas bara det inte betyder att ngt gått fel.. Usch blir ju så nervös! Ska bli skönt att ha gjort VUL vilket jag kommer göra i v 8 i samband med mitt första besök på MVC.
  • mamaG

Hej på er. Hänger gärna på här! Har precis plussat och väntar andra barnet i mitten av juni -15! Vet inte exakt då jag har haft så oregelbunden mens. Ska till bm på tisdag och får nog då boka ett vul för att se hur långt gången jag är. Känner ännu inte av att jag är gravid annat än ett väldigt svagt illamående. Hoppas den här graviditeten blit bättre än förra då jag hade nästan alla besvär man kan ha. ????

• Iida01
    Diamant skrev 2014-10-16 13:10:12 följande:
    5 månader har jag haft diagnosen, så är fortfarande i sorgfasen och saknar allt gott man kunde äta förr.. När fick du din? 

Perfekt att du ska till BM idag, förhoppningsvis kan hon hjälpa dig få läkartid med för influensan! 
    Åh :( jobbigt! Vet precis vad du går igenom. Jag fick diagnos för 2.5 år sedan. Sörjer fortfarande en del faktiskt. Inget slår ju en riktigt god saftig smörgås! :P Speciellt inte nu! 

Ja, tänkte se om hon kunde skriva en remiss eller något. Hoppas på det!