• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • hemligönskan

Nu är jag tillbaka från vul. Hon hade lite svårt att se hjärtat för att det var så tidigt fortfarande så vi har fått en ny tid till fredag nästa vecka. Men hon tyckte att allt såg fint ut annars, säcken var rätt storlek. Fick en liten blödning innan vi skulle gå in till doktorn så jag var ju jättenervös men hon sa att det såg fint ut att tappen var stängd och att det är vanligt att man blöder lite. Och så sa hon att 70% av de som har småblödningar får en helt vanligt bra graviditet så jag skulle inte oroa mig!:)

• Lg85

Snacka om att de är ute i god tid i alla fall. Fick hem tiden för RUL idag... 8 januari :-P

• Mirella
    hemligönskan skrev 2014-10-16 17:39:37 följande:

Nu är jag tillbaka från vul. Hon hade lite svårt att se hjärtat för att det var så tidigt fortfarande så vi har fått en ny tid till fredag nästa vecka. Men hon tyckte att allt såg fint ut annars, säcken var rätt storlek. Fick en liten blödning innan vi skulle gå in till doktorn så jag var ju jättenervös men hon sa att det såg fint ut att tappen var stängd och att det är vanligt att man blöder lite. Och så sa hon att 70% av de som har småblödningar får en helt vanligt bra graviditet så jag skulle inte oroa mig!:)

Men det var ju lugnande i sig :)
  • Fröken1987

[quote=74180710][quote-nick]joseeffin skrev 2014-10-16 16:09:47 följande:[/quote-nick]Hej tjejer! Jag hoppade ur gruppen pga ma i lördags men hoppar gärna in igen.

Bönans hjärta slog på undersökningen idag. Är beräknad 5/6. Jag fattar INGENTING. Det var ju ett ma.. har sörjt o haft mig hela veckan[/

Men shit vilken rysare!! Stort grattis och välkommen tillbaka:) solskenshistorier får man inte för mycket av:)

• hemligönskan

Ja verkligen det känns skönt!!!

Hur går det för dig på sjukhuset?

Mirella skrev 2014-10-16 17:57:48 följande:

Men det var ju lugnande i sig :)

• Liiten
    joseeffin skrev 2014-10-16 16:09:47 följande:

Hej tjejer! Jag hoppade ur gruppen pga ma i lördags men hoppar gärna in igen.

Bönans hjärta slog på undersökningen idag. Är beräknad 5/6. Jag fattar INGENTING. Det var ju ett ma.. har sörjt o haft mig hela veckan

Ett riktigt stort GRATTIS till dig :)
  • micra
    VioloLaviose skrev 2014-10-16 10:16:07 följande:
    Du måste gå och göra cellprovet, det är så viktigt och världens privilegium vi har. Jag har gjort många, även under graviditeter. <3
    Märkligt att min barnmorska sagt som hon gjort. Ska prata med henne vid inskrivningen!
  • micra
    avenell skrev 2014-10-16 10:12:45 följande:

Hur gör ni andra med kaffe/te/coca-cola och annat som innehåller koffein?

Jag har begränsat mig till max 1-2 koppar av kaffe eller te per dag. Jag är väldigt sugen på Cola light men det har jag inte druckit alls sedan jag testade positivt.

Jag blir mindre och mindre sugen på kaffe så jag kanske kan byta en kopp mot ett glas cola.

Hur gör ni andra med ert koffeinintag?

Tre koppar om dagen har jag dragit ner till än så länge. Lite senare får jag nog minska mer för halsbränna och så, men just nu vill jag inte leva utan de där stunderna när jag får dricka mitt kaffe.
  • VioloLaviose
    micra skrev 2014-10-16 18:54:49 följande:
    Märkligt att min barnmorska sagt som hon gjort. Ska prata med henne vid inskrivningen!
    Annars kan Du kanske göra det på efterkomtrollen :)
  • VioloLaviose

Illamåendet kom som ett brev på posten.. Uääärk. Men inte känslig för lukt eller smak ännu det bara ligger där och lurar i magen :/

Däremot tröttheten... Helt sjukt. Sov tre timmar idag :o