• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • stooorafamiljen

Hej på er alla!

Hoppas att det är okej att jag hoppar in här?!

Jag är 3år och är gravid med sjätte barnet eller (sjätte & sjunde barnet) om det blir tvillingar igen.

Jag är 6+5 (v7) har första inskrivningen nu i början på november och då ska jag ta blodprov inför kubtest.

Magen har blivit stor och jag har spänningar. Mår upp och ner men är ofta trött.

Hur mår alla ni andra?

• mayamelissa
    Diamant skrev 2014-10-21 14:05:52 följande:
    Haha ja vi kvinnor är EXPERTER på att oroa oss i onödan ;) 
    Första veckan efter mitt plus så sprang jag på toa säkert 2 ggr i timmen bara för att jag trodde att mensen började! Jag hade rejäl mensvärk och det kändes som att det "rann till" också men det var bara flytningar. 

Allt du går igenom är HELT normalt!  
    Om du ska googla något kan jag rekommendera "roliga kattbilder", allt annat kan leda till att ens nageltrång blir fot-aids eller nåt.. Man får passa sig lite hehe 

Slappna av och njut av att du (och partnern?) vet om era fina lilla hemlighet och så boka in en tid till BM, efter inskrivningen så känns allt lite mer verkligt och man får bekräftat att alla ens "konstiga" symtom är fullt normala!  Solig

Ja vi är väl det, åh vad jag hoppas att det ska gå vägen med detta :) Jag är precis så där, springer på toaletten heeeela tiden. 

Tack igen för lugnande ord, jag ska försöka hålla mig borta från google, men det är svårt när det är ens första graviditet hehe. Skrattande

Ja, partner har jag & han håller med dig haha. Lycka till med grav :) 

• slightlymad

Blir ledsen med alla som fått dåliga besked! Ni får kämpa på och ta en dag i taget. <.3

Jag har förövrigt fått mjäll!? Är det någon mer som fått det under graviditeten? Sjukt jobbigt.

• Gummsan
    stooorafamiljen skrev 2014-10-21 14:27:11 följande:

Hej på er alla!

Jag är 3år och är gravid med sjätte barnet eller (sjätte & sjunde barnet) om det blir tvillingar igen.

Jag är 6+5 (v7) har första inskrivningen nu i början på november och då ska jag ta blodprov inför kubtest.

Magen har blivit stor och jag har spänningar. Mår upp och ner men är ofta trött.

Hur mår alla ni andra?

Väntar med 6e (inga tvillingar innan och nog inte nu heller)

Känner mig jätte uppsvälld. As trött och hugger i magen ibland. Annars bara lycklig än så länge :-P
  • EW82

Hej hej :) Hoppar in på ett bananskal här och ville bara önska alla lycka till.. Glad Själv har jag precis fått reda på att jag är gravid, nytt förhållande och inga barn sedan innan, så vi är fortfarande i tänkarfasen.. Gravid Ska försöka titta på alla för/nackdelar och komma fram till ett bra beslut för oss alla 3 Hjärta

• Alvolina

Vill bara kommentera oron att fostret skulle vara för litet vid VUL. Det är väldigt svårt att mäta! Jag fick i vecka 7 (6+0) förra graviditeten se att jag endast hade en liten blåsa i livmodern, ingen visste om det levde något där. Läkaren flyttade mig en vecka bakåt vilket skulle innebära att jag hade plussat på ÄL+4 och inte 10 som jag var stensäker på. Var givetvis jätteorolig eftersom eftersom det inte stämde alls. Två veckor senare hade den lilla blåsan växt till sig något enormt och hjärtat slog. På RUL blev jag sedan framflyttad en vecka och då stämde allt igen:)

• avenell

Tack snälla för din kommentar! Jag hoppas att mitt lilla embryo växer på sig och att allt är som det ska.

Tack igen!

• thuram

Känns som att alla gör vul hit och dit i denna tråd, förstår alla dom som haft missfall i bagaget och så att ni får göra det :) Själv är jag sjukt avis på er, för enligt mitt landsting och deras regler gör dom inga tidiga ultraljud även fast jag ringt och försökt då jag blödit till och från i över 2 veckor.. Svaret jag fick var att avvakta, kul!

Självklart lever jag ändå på hoppet och intalar mig själv att jag väntar barn och inte missfall :) Men skulle ju vara lugnande att få veta att man verkligen har något där inne..

• enannanmaria
    stooorafamiljen skrev 2014-10-21 14:27:11 följande:

Hej på er alla!

Hur mår alla ni andra?

Grattis, vad härligt med en stor familj!

Nu mår jag illa trots Seaband och Postafen. Det hjälper inte att småäta heller

Djupandas, vilar och funderar på att sända iväg maken för att köpa piggelin och typ blåbärssoppa (eller något annat som smakar någorlunda ok om det kommer upp igen).