• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Zandraorneling

Får man klaga av sig lite. Känns inte som någon förstår mig.

Väntar andra barnet och precis som med första så mår jag illa. Jag har fått tabletter utskrivna. Tyckte dom hjälpte en del i början men nu i 2 dagar har jag börjat må riktigt illa igen. Spyr inte som tur är. Men jag har verkligen fobi för illamående då jag mådde väldigt dåligt förra vinter. Pga galloperation.

Och i dag har jag verkligen mått konstigt, mått illa, känt mig yr, som att det har svartnat för ögonen på mig. Magen känns som den ska sprängas och jag är nära att spy hela tiden.

Och jag har vart förstoppad sen pluset typ är i v.9 kan skita var fjärde dag typ och då är det inte ens mycket.

Usch just nu vill jag bara gråta!

Sorry för ett långt klagoinlägg

• effilant
    thuram skrev 2014-10-21 16:43:42 följande:

Känns som att alla gör vul hit och dit i denna tråd, förstår alla dom som haft missfall i bagaget och så att ni får göra det :) Själv är jag sjukt avis på er, för enligt mitt landsting och deras regler gör dom inga tidiga ultraljud även fast jag ringt och försökt då jag blödit till och från i över 2 veckor.. Svaret jag fick var att avvakta, kul!

Självklart lever jag ändå på hoppet och intalar mig själv att jag väntar barn och inte missfall :) Men skulle ju vara lugnande att få veta att man verkligen har något där inne..

Men Gud så dumt! Var bor du? Jag fick göra VUL förra gången pga första grav och var svinnojjig. Det visade sig sen tyvärr va MA så nu när jag blev gravid igen behövde jag inte ens be om VUL, barnmorskan föreslog det själv. Och om du nu blöder borde du väl kunna åka till ett sjukhus eller nåt? Var bor du?
  • stooorafamiljen
    Gummsan skrev 2014-10-21 15:56:28 följande:

Väntar med 6e (inga tvillingar innan och nog inte nu heller)

Känner mig jätte uppsvälld. As trött och hugger i magen ibland. Annars bara lycklig än så länge :-P

Vad roligt ;) jag är inte ensam om att ha så många barn. Vilka åldrar har du?

Mina barn är 7, 6, 3 och tvillingar på 2år.

Hur har reaktionerna varit om ni nu har berättat?
  • stooorafamiljen
    enannanmaria skrev 2014-10-21 17:03:51 följande:

Grattis, vad härligt med en stor familj!

Nu mår jag illa trots Seaband och Postafen. Det hjälper inte att småäta heller

Djupandas, vilar och funderar på att sända iväg maken för att köpa piggelin och typ blåbärssoppa (eller något annat som smakar någorlunda ok om det kommer upp igen).

Ja det är alldeles underbart med en stor familj ;))

Usch inget vidare att må dåligt, hoppas du blir bättre snart. Hur långt gången är du?

Har du några barn sen tidigare?
  • thuram
    effilant skrev 2014-10-21 17:35:12 följande:

Men Gud så dumt! Var bor du? Jag fick göra VUL förra gången pga första grav och var svinnojjig. Det visade sig sen tyvärr va MA så nu när jag blev gravid igen behövde jag inte ens be om VUL, barnmorskan föreslog det själv. Och om du nu blöder borde du väl kunna åka till ett sjukhus eller nåt? Var bor du?

Bor i östersund, Jämtland. Pratade med kvinnokliniken på sjukhuset.. Vet inte vart jag annars kan vända mig.. Hon noterade dock att jag hade ringt om jag känner att jag blöder mer mängder och får ont så ska jag höra av mig igen så får väl se.. Känns så dumt att "tjata" till sig saker inom vården.. Har inskrivningen om en månad så får väl annars stå ut tills dess och prata med min bm..

Intalar mig ändå att det är normalt att blöda, hoppet är det sista som överger en :) Men känns ändå så orättvist att "alla andra" får göra vul.. Inte finns det någon privat klinik här uppe i skogen heller.. :p
  • enannanmaria
    stooorafamiljen skrev 2014-10-21 17:47:50 följande:
    Ja det är alldeles underbart med en stor familj ;))

Usch inget vidare att må dåligt, hoppas du blir bättre snart. Hur långt gången är du?

Har du några barn sen tidigare?
    Maken kokade nyponsoppa till mig och nu mår jag lite bättre Väntar tredje barnet och är i v. 9.
  • enannanmaria
    Zandraorneling skrev 2014-10-21 17:27:10 följande:

Får man klaga av sig lite. Känns inte som någon förstår mig.

Väntar andra barnet och precis som med första så mår jag illa. Jag har fått tabletter utskrivna. Tyckte dom hjälpte en del i början men nu i 2 dagar har jag börjat må riktigt illa igen. Spyr inte som tur är. Men jag har verkligen fobi för illamående då jag mådde väldigt dåligt förra vinter. Pga galloperation.

Och i dag har jag verkligen mått konstigt, mått illa, känt mig yr, som att det har svartnat för ögonen på mig. Magen känns som den ska sprängas och jag är nära att spy hela tiden.

Och jag har vart förstoppad sen pluset typ är i v.9 kan skita var fjärde dag typ och då är det inte ens mycket.

Usch just nu vill jag bara gråta!

Sorry för ett långt klagoinlägg

Usch, det låter inget vidare Jag tror att det är samma för mig, långsamt tarmarbete gör att man mår ännu mer illa. Vi får försöka att få i oss något som är mer lösande.
  • Milie

Det här är ju inte hållbart! Jag mår röv om jag inte äter varannan timme. VARANNAN timme! Vad kan man äta varannan timme utan att få i sig typ 18 miljoner kcal per dag? Jag hinner inte bli hungrig mellan så när jag (illamåendes) våldar i de första tuggorna så är jag verkligen i kräk-riskzonen.

Aja, gnäll och gnäll. Vad är bra att äta om man måste äta jämt?

• Diamant
    Milie skrev 2014-10-21 18:34:06 följande:

Det här är ju inte hållbart! Jag mår röv om jag inte äter varannan timme. VARANNAN timme! Vad kan man äta varannan timme utan att få i sig typ 18 miljoner kcal per dag? Jag hinner inte bli hungrig mellan så när jag (illamåendes) våldar i de första tuggorna så är jag verkligen i kräk-riskzonen.

Aja, gnäll och gnäll. Vad är bra att äta om man måste äta jämt?

Frukt, grönsaker (en gurka kanske funkar att tugga på? Lite kalorier då det är mest vatten) vattenmelon kanske? 

Kvarg med färsk banan är himla gott, protein, kalcium och bra för kroppen, inte supermycket kalorier. 

Hur mycket äter du när du äter? Om det bara är lite så är ju inte kalorierna i sig så farliga då det ändå inte blir så mycket totalt? 

• Fläderpärlan

Är det kört? Molvärk från och till idag, slemmig blodblandad flytning nyss. Är i vecka 7 (6+2)

Snälla :( :(