• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • kanien

Går in i v. 9 idag (8+0) och jag har fortfarande i te fattat riktigt att jag är gravid?! Jag har ju varit både på inskrivning hos mvc och gjort ul men ändå känns det dä overkligen.

Missfall är någonting som inte går att få ur min hjärna, är såå rädd för det :( var en tjej på jobbet som berättade för alla att hon var gravid och då i v. 11, 2 dagar senare fick hon missfall.. :(

Den 5 nov ska jag iaf tillbaka till mvc för första "riktiga" mötet med tester m.m, man kanske fattar mer då :)

• VioloLaviose

Snälla hjälp mig :( har huvudvärk från helvetet som inte går över varken av sömn, dryck eller Alvedon :( brukar få ett par veckor där runt vexka 15 med hormonell huvudvärk men inte såhär tidigt. Blir knäpp, orkar inte upp på morgonen och barnen behöver komma iväg till skola och förskola :(

• ÄlskarMina

Fick en liten blödning igår runt kl.16. Blev jätteledsen och tänkte att nu kommer ett missfall. Men det har inte kommit sen dess. Idag ytterst lite utspätt blod när jag torkar mig. Imorgon är det vul igen. Blir en upplevelse tror jag. :'(

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • Beth1

Hej hej! Får man va med här? Plussade idag och är beräknad till 2 juli men hittade ingen så tråd än

• Fläderpärlan

Jag fick och lite blod på papperet igår och även imorse... Nu kommer det bruna slemmiga flytningar. Jag tycker symptomen har avtagit och inser nog att det är kört ;(

ÄlskarMina skrev 2014-10-22 08:07:21 följande:

Fick en liten blödning igår runt kl.16. Blev jätteledsen och tänkte att nu kommer ett missfall. Men det har inte kommit sen dess. Idag ytterst lite utspätt blod när jag torkar mig. Imorgon är det vul igen. Blir en upplevelse tror jag. :'(

• Diamant
    Beth1 skrev 2014-10-22 08:11:44 följande:

Hej hej! Får man va med här? Plussade idag och är beräknad till 2 juli men hittade ingen så tråd än smile1.gif

Då får du ju skapa en ;)

Grattis till plusset! Första barnet?
  • Fröken1987

Är i vecka 9 (8+2).

( har inte uppdaterat BF- listan efter vul då jag blev flyttad) Såg hjärtslag förra veckan vilket var väldigt häftigt/ lugnande.

Igår och idag har jag inga känningar alls! Inge onda tuttar, molvärk, illamående eller hunger.

Känner någon igen sig??

Blir väldigt tacksam för svar:)

• Manelma
    avenell skrev 2014-10-21 10:45:05 följande:

Min gynekolog mätte mitt embryo till 7mm och sa att det motsvarar vecka 7+0... +- 3 dagar.

När jag kollar mina appar nu verkar det vara väldigt litet med 7mm för början av vecka 8.

Ni andra som har varit på VUL, vad fick ni för mått?

Va i 7+1 eller +2 när vi gjorde VUL och då va bebis 11.1 mm. Tror det är väldigt individuellt det där. Dom har nog ett ungf mått i mm som embryot ska ha till den veckan o går på det.
  • ÄlskarMina
    Fläderpärlan skrev 2014-10-22 08:25:32 följande:

Jag fick och lite blod på papperet igår och även imorse... Nu kommer det bruna slemmiga flytningar. Jag tycker symptomen har avtagit och inser nog att det är kört ;(

Jag håller tummarna åt oss att det ändå är okej. <3

Hoppet är det sista som lämnar en ju. Går mellan hopp och förtvivlan här hemma med.. Kram!
    ·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·