• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Edde
    Fläderpärlan skrev 2014-10-22 08:25:32 följande:

Jag fick och lite blod på papperet igår och även imorse... Nu kommer det bruna slemmiga flytningar. Jag tycker symptomen har avtagit och inser nog att det är kört ;(

Fast du, vad jag förstått så är brunaktiga flytningar ett tecken på att blödningen har slutat, det bruna är ju torkade blodrester. Det behöver inte vara kört! Att symtomen avtar är mig veterligen inget ovanligt heller.

Jag vet så klart inte, men jag håller tummarna för dig! Är du på väg på kontroll inom en snar framtid?
  • Fläderpärlan

Jag ska på en kontroll på måndag men ska höra med ivfkliniken om jag får komma innan helgen istället... Jo men jag känner fortfarande som mensvärk... Jag har aldrig varit gravid innan eller varit med om ett missfall men det kanske är ett långdraget missfall eller borde blödningen satt igång ganska direkt eller snart efteråt?

Edde skrev 2014-10-22 09:19:00 följande:

Fast du, vad jag förstått så är brunaktiga flytningar ett tecken på att blödningen har slutat, det bruna är ju torkade blodrester. Det behöver inte vara kört! Att symtomen avtar är mig veterligen inget ovanligt heller.

Jag vet så klart inte, men jag håller tummarna för dig! Är du på väg på kontroll inom en snar framtid?

• Fläderpärlan

<3

ÄlskarMina skrev 2014-10-22 09:15:56 följande:

Jag håller tummarna åt oss att det ändå är okej. <3

Hoppet är det sista som lämnar en ju. Går mellan hopp och förtvivlan här hemma med.. Kram!

• Malllis
    avenell skrev 2014-10-21 10:45:05 följande:

Min gynekolog mätte mitt embryo till 7mm och sa att det motsvarar vecka 7+0... +- 3 dagar.

När jag kollar mina appar nu verkar det vara väldigt litet med 7mm för början av vecka 8.

Ni andra som har varit på VUL, vad fick ni för mått?

Jag gjorde VUL i måndags natt efter att jag åkt in akut med buksmärtor, gynekologen mätte då bebisen till 9.9mm och det räknade han med att det var i v7+. Så min beräkning med 7+3 stämmer.
  • ÄlskarMina

Blöder lite nu igen.. Har ont i högra sidan. Har ringt gyn.som ska ringa om 1h. Är orolig nu då jag ju vet att grav. sitter lågt ner ev. i mina snittärr och jag tar blodförtunnande sprutor...

·¨`*·.¸¸.*Nova -04, Arvid -10*.¸¸.·*¨`·
  • avenell
    Jag vill skicka ett stort tack till alla som har kommenterat mitt inlägg om embryots storlek i början av vecka 8.

Mitt embryo mätte 7 mm när jag gjorde VUL igår och det har gjort mig väldigt orolig då jag enligt min beräkning var i 7+1. Dock fanns det hjärtaktivitet så embryot levde i alla fall.

Jag var uppe halva natten och googlade vilket inte gjorde mig ett dugg klokare.

Konstigt nog så står det olika överallt, på vissa ställen står det att embryot är ca 1,5 cm i vecka 8 och på andra ställen att det är 7-10 mm i vecka 8. Jag fattar inte hur det kan stå så olika?

Jag har två olika appar. I den ena står det för vecka 8: 14 - 20 mm och för vecka 7: 4-5 mm. Jag fattar inte hur det kan vara SÅ stor skillnad från vecka till vecka. Gäller dessa mått i slutet av veckan, eller vaddå?

I den andra appen står det för vecka 8: 8-11 mm och för vecka 7: 7-9 mm.

Återigen förstår jag inte hur det kan stå så olika på olika ställen? 

Vad jag förstår från er andra här som har varit på VUL så har era embryon mätt betydligt större än mitt. Det gör mig såklart också väldigt orolig.

Jag känner mig sjukt förvirrad just nu :(
  • avenell

Jag glömde förresten säga att jag gjorde cellprov igår när jag var hos gyn. När jag gick på toaletten efter så hade jag en torkning med lite rött på pappret. Sedan dess har jag inte haft någonting.

Jag var ju lite orolig över att oroa mig om jag blödde efter cellprovet men det var ju så lite och såklart direkt relaterat till cellprovet.

Såhär i efterhand är jag glad att jag gjorde cellprovet nu istället för att vänta!

• Luttanlej
    avenell skrev 2014-10-22 10:13:12 följande:

Jag vill skicka ett stort tack till alla som har kommenterat mitt inlägg om embryots storlek i början av vecka 8.

Mitt embryo mätte 7 mm när jag gjorde VUL igår och det har gjort mig väldigt orolig då jag enligt min beräkning var i 7+1. Dock fanns det hjärtaktivitet så embryot levde i alla fall.

Jag var uppe halva natten och googlade vilket inte gjorde mig ett dugg klokare.

Konstigt nog så står det olika överallt, på vissa ställen står det att embryot är ca 1,5 cm i vecka 8 och på andra ställen att det är 7-10 mm i vecka 8. Jag fattar inte hur det kan stå så olika?

Jag har två olika appar. I den ena står det för vecka 8: 14 - 20 mm och för vecka 7: 4-5 mm. Jag fattar inte hur det kan vara SÅ stor skillnad från vecka till vecka. Gäller dessa mått i slutet av veckan, eller vaddå?

I den andra appen står det för vecka 8: 8-11 mm och för vecka 7: 7-9 mm.

Återigen förstår jag inte hur det kan stå så olika på olika ställen? 

Vad jag förstår från er andra här som har varit på VUL så har era embryon mätt betydligt större än mitt. Det gör mig såklart också väldigt orolig.

Jag känner mig sjukt förvirrad just nu :(

Jag tror att deras mätningar är ungefär för alla är olika och har olika graviditeter. Min var 9,6 mm när jag gjorde vul i 7+3. Vänta några veckor så lovar jag att den växt på sig! Det händer ju så mkt denna tid. Jag har läst om folk som varit på vul utan att se något men efter två dagar så finns det hjärtaktivitet.

Det blir nog bra! Njut nu istället! Kram
  • carolinheiner
    Fröken1987 skrev 2014-10-22 08:53:42 följande:

Är i vecka 9 (8+2).

( har inte uppdaterat BF- listan efter vul då jag blev flyttad) Såg hjärtslag förra veckan vilket var väldigt häftigt/ lugnande.

Igår och idag har jag inga känningar alls! Inge onda tuttar, molvärk, illamående eller hunger.

Känner någon igen sig??

Blir väldigt tacksam för svar:)

Jag är också i v 9(8+3) å ja känner inget direkt.. Men ja vet att där e något med tickande hjärta:) kände inget innan vul heller så vart lite nervös.. Är även lite förstoppad imellanåt å får jätte ont i magen.. Men de e ju bara tarmarna som försöker arbeta ;) njut njut njut njut :)
  • Beth1
    Diamant skrev 2014-10-22 08:47:27 följande:
    Då får du ju skapa en ;)

Grattis till plusset! Första barnet?
    Tack! Nej andra barnet

Ja, kanske borde skapa en men eftersom det är så tidigt kändes det lite nojjigt än så länge.