• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Manelma
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}Gravid BF-Lista Gravid {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    19 maj: JosPhi, första barnet, 22, Västervik 
    24 maj: Hemlig78, första barnet, 36 år 
    26 maj: Lina881, 26 år Blekinge 
    27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö 
    27 maj: MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten 
    28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år  
    28 maj: carolinheiner, andra barnet( 1 änglabarn) 26 år Halmstad 
    30 maj/1 juni: wishing, första barnet, 30 år
    30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!  
    30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala 
    30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala 
    30 maj: Luttanlej, 30år, Stockholm 
    30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg. 
    30 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland 
    31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö 
    31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm  
    1 juni: MalinA­87, ? , 27 år , Linköping
    1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå 
    2 juni: Kanien, första barnet, 25år från Sala 
    2 juni: banantelefon, tredje barnet, 33 år, Vallåkra
    2 juni: Nhv, första barnet, 24 år , utanför Uppsala 
    3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping  
    3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm  
    3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad 
    3 juni: effilant, första barnet, 25 år, Göteborstrakten 
    3 juni: FruGnu, första barnet, 31 år, Västsverige
    3 juni: Awe83, första barnet, 31 år, Stockholm
    4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland 
    4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping. 
    4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås 
    4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga 
    4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm 
    4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås  
    4 juni: Snöfrid, första barn 32 och 37 år, Flen 
    4 juni: Kyy, första barnet, 28 år, Lund.
    5 juni: Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping 
    5 juni: thuram första barnet, 23 år, jämtland.
    7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg. 
    7 Juni: Isabel­la89, andra barnet,  
    8 juni: Lg85, första barnet, 29, Karlstadtrakten 
    11 juni: Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen
    12 juni: Emeeli­iee, första barnet, 24 år, Skövdetrakten
    13/6, Amfam, andra barnet, 30 år, Stockholm
  • JosPhi

Jag gråter ofta över hur nojig jag är, känns som att mina symtom har avtagit något, och väntar bara besked om missfall typ, har varit på bristningsgränsen heeela helgen... Imorgon ska vi till bm, hoppas få någlon slags klarhet i detta!

Hoppas ni andra mår bra! Är det inte lite mysigt att må såhär när man vet vad som väntar

• jemi02
    Awe83 skrev 2014-09-30 21:37:45 följande:

Hoppar in här med! Är beräknad den 3 juni enligt babyappen (kollade i helgen). Första graviditeten för mig och min sambo och blev gravid på andra försöket! Är så lycklig. Har ont i ryggen idag, kände förra helgen att mitt humör var galet. Mår annars bra. Hur har ni det brudar? Känner ni också att det stramar i nedre delen av magen redan? För mig känns det väldigt mycket på den högra sidan, stramt å ibland som ett litet håll. Känns det igen av någon här?

Samma symtom som du, det molar och sticker lite emellanåt. Det är väl livmodern sombörjar förbereda sig på att växa
  • Lg85

Får nog förlika mig med tanke att jag nog är illamående och har halsbränna (redan?). Fått småäta mig igenom dagen idag, fast jag inte är hungrig. Tuggummit är min bästa kompis (vilket jag inte tuggat senaste halvåret pga LCHF diet).

Molsmärtan i magen avtar. Positivt lr negativt? De kan man undra =)

• micra
    jemi02 skrev 2014-09-30 19:55:51 följande:

Jag äter sushi så länge den är färsk, så därför ser jag till att gå till ett populärt ställe om jag skulle äta. Då vet jag att det inte är gammal fisk.

Känner dock att jag har dålig koll på vad man får och inte får äta.

Hur gör ni med kaffe? Jag dricker vanligen ca 3 koppar per dag men tänkte försöka dra ner till 1/dag.

Tre koppar kaffe har jag för mig är ok enligt Livsmedelsverkets rekommendationer. Jag fick dra ner till en kopp mot slutet av de andra graviditeterna, dels för halsbrännan och dels för att min järnvärde var dåligt och kaffet förhindrade upptaget av järntabletterna. Men nu dricker jag som vanligt, typ tre om dagen.
  • micra

Vad många vi är här inne nu och då har vi ändå bara kommit fram till mitten av juni än så länge! Kul!

Är det någon mer än jag som just nu är mitt uppe i en jobbig period av nikotinabstinens?

• Nolan

Man har ju fullt upp med att bara läsa vad alla skriver. Lätt illamående mest hela tiden och mkt molvärk. Hade glömt den sista biten... Förra gången som mensvärk dagligen fram till runt Rul v 20-21 sen lugnt några få v och sen foglossning. Ont i ryggen redan, men tror det kan vara pga en låsning. Kiropraktor i nov o massage om 2 v. Längtar!

• JoyandBaby

Har inga symptom

Känner mig knappt gravid längre, glömmer bort det hela tiden.

Och jag har inskrivning 4/11 det är liksom evigheter dit

• sillen9

Idag ringde jag mvc för inskrivning känns skönt att det är bokat.

Jag mår mycket mer illa än första barnet och har molvärk däremot spänner brösten inte alls lika som förra gången kanske för att de redan är uttänjda hihi ;)

Vet inte riktigt när bf kommer bli men borde bli o början av juni. Någon som vill vara gullig att lägga till mig till listan?

Väntar andra barnet bor i Sthlm, 30 år

Svar på tråden BF Juni 2015