• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Amfam
    mygustafsson skrev 2014-10-01 07:37:24 följande:

My, 25 år, plussade idag! Så lycklig :)

Härligt! Stort grattis!
  • JoyandBaby
    Diamant skrev 2014-10-01 04:51:42 följande:

Oj vad sen inskrivning! När tog du positivt test? 

Jag tog testet i måndags och har fått tid den 13/10! 

Godmorgon tjejer! 

Vaknade utan symtom, har nu tagit 2 klunkar kaffe och illamåendet sköljer över mig som en tsunami. Undrar hur det ska gå att få i sig frukosten? 

Även om det är supertidigt så måste jag berätta för min närmsta chef idag, har ett ganska fysiskt jobb och vill inte stå och lyfta tunga saker eller göra de farliga bitarna just nu. Eller spelar det ingen roll i såhär tidigt skede? 

Hon har dessutom sagt till mig i flera veckor nu att jag är gravid haha! Undrar hur hon kunde veta och inte jag??

Hon kommer bli superglad iallafall och det ska bli skönt att få dela detta med någon mer än mannen.

Önskar att man passerat den värsta osäkra tiden så man kunde berätta för familjen NU! :) 

Jag testade förra lördag ringde förra måndagen

Ringde tidigt för att jag ville ha samma barnmorska som förra gången och det fick jag men minns att förra gången var inskrivningen också ganska sen
  • Fiiaaa

Jag har inte heller ringt barnmorskan. Det var så jobbigt att ringa och avboka allt när jag fick mf förra gången (hade även RUL bokat etc). Så jag väntar med att ringa tills jag känner mej lite säkrare på graviditeten. Det enda som hände i början var ändå bara information om hälsa etc så jag känner inte att jag behöver det igen, har nog inte ändrats så mycket sen i våras :)

• kanien

Jag är gravid i v 6 idag (5+0) och jag ska på inskrivning redan på måndag. Barnmorskan på våran mvc sa att dom gärna vill träffas i v.6 för att prata och sen i v.10 för kontroller :) jag misstänker och är lite orolig för att det ligger 2 i min mage och kommer ta upp det med henne för att få en tid för att lyssna på hjärtat för att se om ett eller två slår. Jag har ca 8st tvillingpar på min mammas sida (alla är tvåäggs och det är det som är ärftligt) och dessutom tycker jag att jag har fått en riktig bebiskula redan nu i v.6, sambon har tvillingpar i sin släkt också så risken/chansen är väldigt stor. Den som fick tvillingar sist i min släkt är min kusin och hon och jag är ju i samma släkt-led om ni förstår vad jag menar. Jag mår fruuuktansvärt illa och klarar inte ens av att ta mig till jobbet som ligger 30min bilresa bort. Har läkartid idag kl 11 för att prata om en kortare sjukskrivning. Sover ingenting på nätterna utan ligger bara och vrider och vänder mig av illamående. Var till läkaren förra måndagen och fick legrigan komp men det har inte hjälp.

Annars är jag överlycklig över situationen. Vi har försökt i 1års tid och det tog 16månader för min kropp att komma igång igen efter att ha använt pspruta, men nu står vi här, lyckliga & gravida <3

• Fiiaaa
    Gizza skrev 2014-10-01 08:14:59 följande:

Var ska du gå Fiiiaa?

Hjärtat tänkte jag. Det var där jag började sist, och då hade jag inget att klaga på. Har flera kompisar som varit nöjda där också :) Vart går du?
  • Gizza
    Fiiaaa skrev 2014-10-01 08:30:17 följande:

Hjärtat tänkte jag. Det var där jag började sist, och då hade jag inget att klaga på. Har flera kompisar som varit nöjda där också :) Vart går du?

Det blir Samariterhemmet för mig den här gången med. Ligger lagom långt från bussen... :P

Har hört flera som är nöjda med Hjärtat, så det är nog ett bra val. :)
  • Hemlig78

Hej

Vart i Sthlm bor du?

Vilken bm mottagning ska du välja?

Mvh

Kessika skrev 2014-09-30 23:31:33 följande:

Grattis! :)

Japp, jag känner igen mig. Hade en vecka av crappy humör här nyligt, men visste inte då att jag var gravid... nu fattar jag ju! :D

Det stramar för mig oxå, just i nedre delen av magen på högra sidan, och ibland som det som du beskriver som ett litet håll, typ som jag kan känna vid ÄL ibland. Jag är beräknad dagen efter dig, så stämmer datumen lär vi ligga rätt lika. :)

• Lajsa82

Hej tjejer! Plussade i måndags och beräknad förlossning är den 9 juni, detta blir 3:e barnet och det sista, har en son på 8 år och en dotter på 16 månader. Båda är förlösta med kejsarsnitt då jag har för trångt bäcken, så även den 3:e kommer också bli förlöst så.

• summer88
    mygustafsson skrev 2014-10-01 07:37:24 följande:

My, 25 år, plussade idag! Så lycklig :)

Grattis!
Svar på tråden BF Juni 2015