• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • molltroll
    Isabella89 skrev 2014-10-01 11:32:37 följande:

Jag hade bim 29/9 men fick ett väldigt svagt streck på RFSU testa tidigt onsdagen innan. Fick ett starkt streck på bim med ett likadant test

Så då borde jag tidigast kunna testa på fredag då? En vecka innan BIM.. Det är ju så spännande och man är så nervös, jag är helt upp åt väggarna för jag brukar ha kontroll över situationer men nu känner jag mig helt utlämnad oc förvirrad av att inte veta ha ha
  • stayyoung
    molltroll skrev 2014-10-01 11:36:01 följande:
    Så då borde jag tidigast kunna testa på fredag då? En vecka innan BIM.. Det är ju så spännande och man är så nervös, jag är helt upp åt väggarna för jag brukar ha kontroll över situationer men nu känner jag mig helt utlämnad oc förvirrad av att inte veta smile5.gifsmile1.gif ha ha
    Mitt tips till dig är att vänta till 10/10 hur svårt det än är. Jag tycker att man krossar sitt eget hjärta hundra gånger om när man inte får något streck. Därför är det bättre att bara vänta tills du med all säkerhet borde kunna se det i morgonurinet.
  • heterSandra

Hej och GRATTIS till alla som har plussat!

Jag fick ett plus i söndags - en dag innan BIM och har inskrivningssamtal med mvc på måndag då jag är i v.6(5+0)

Just nu mår jag nästan för bra så jag blir orolig istället att det inte händer någonting där inne men barnmorskan sa att det var normalt, lite öm i brösten och haft mer molvärk vid dagarna när jag plussade men ännu inget blod och smärta så jag hoppas vidare att det går som det ska! Någon annan som känner lika?

Detta är första barnet så känner efter hela tiden! BF är 7 juni :)

• Hemlig78
    molltroll skrev 2014-10-01 11:36:01 följande:
    Så då borde jag tidigast kunna testa på fredag då? En vecka innan BIM.. Det är ju så spännande och man är så nervös, jag är helt upp åt väggarna för jag brukar ha kontroll över situationer men nu känner jag mig helt utlämnad oc förvirrad av att inte veta ha ha
    Jag testade ca 3-4 dagar innan och det gav utslag, men jag hade känningar i brösten och trötthet som även gjorde att jag var lite halvsäker på att jag var gravid.

Vissa graviditetstester kan visa utslag redan 1 vecka innan.
  • stayyoung

Har gått in i vecka 6 (5+1) och symptomen är inte lika starka. Brösten är lite ömma till skillnad från förra veckan då jag inte stod ut utan BH.

Mensvärken har gått över även om jag känner något vid livmodern, lite som det brukar vara de sista mensdagarna.

Ryggen/svanken gör fortfarande lite ont men inte alla som förra veckan.

Jag börjar bli orolig att mina symptom börjar försvinna, och inga nya dykt upp. Brukar det vara så här?

• stayyoung
    heterSandra skrev 2014-10-01 11:59:00 följande:

Hej och GRATTIS till alla som har plussat!

Jag fick ett plus i söndags - en dag innan BIM och har inskrivningssamtal med mvc på måndag då jag är i v.6(5+0)

Just nu mår jag nästan för bra så jag blir orolig istället att det inte händer någonting där inne men barnmorskan sa att det var normalt, lite öm i brösten och haft mer molvärk vid dagarna när jag plussade men ännu inget blod och smärta så jag hoppas vidare att det går som det ska! Någon annan som känner lika?

Detta är första barnet så känner efter hela tiden! BF är 7 juni :)

Grattis till dig med! :D

Jag har också första besöket nästa vecka och precis som du orolig för att jag har för lite symptom. (Se mitt inlägg ovan)
  • molltroll
    Hemlig78 skrev 2014-10-01 12:03:36 följande:

Jag testade ca 3-4 dagar innan och det gav utslag, men jag hade känningar i brösten och trötthet som även gjorde att jag var lite halvsäker på att jag var gravid.

Vissa graviditetstester kan visa utslag redan 1 vecka innan.

Tröttheten ska vi inte ens tala om. Sovit dagarna o nätterna genom. Är som ett vrak och det blir bara värre och värre :| jag kan nästan med säkerhet säga att jag är gravid, bara bekräftelsen med testet jag vill ha! Jag har två test hemma och tänker beställa fler idag för nu får de va slut på ovissheten. Jag ligger o grubblar om nätterna och vill så gärna veta...
  • KnytetsMamma
    MalinA87 skrev 2014-10-01 10:47:50 följande:
    Jag väntar mitt första.. är lite nervös såklart :) Än så länge mår jag bra men är lite nervös för jag drack alkohol innan jag visste om att jag var gravid. Var på kräftskiva.. men folk säger ju att man inte ska oroa sig. Hur mår du?
    Jag mår bara bra men ganska trött, är dock lite orolig att jag inte känner något då jag fick ma i juli så är såklart nojig att det ska hända igen. Men har bestämt mig för att verkligen försöka glädjas så länge. Har du ringt kvinnohälsan än? Jag har ringt, ville ha samma barnmorska som med dottern och dessutom vill jag gärna göra ett tidigt vul eftersom det blev ma med dottern.
  • Kessika
    Hemlig78 skrev 2014-10-01 08:55:15 följande:

Hej

Vart i Sthlm bor du?

Vilken bm mottagning ska du välja?

Mvh

PM! :)
  • FruGnu
    knaappeen skrev 2014-10-01 11:13:17 följande:

Vad kul:) hur känner du dig?

Har du fler barn sen tidigare?

Detta är första barnet för oss. Ett väldigt efterlängtat barn, vi har försökt i 14 månader.

Inte jättemycket symptom än. Lite kissenödigare än vanligt, lite Illamående och brösten spänner av och till.

Men det kommer väl gissar jag.

Hur är det för dig? :)
Svar på tråden BF Juni 2015