• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Gozzan

Hej alla :D hoppar gärna in här, är beräknad till 3 juni efter att ha haft en ganska tuff IVF behandling under sommaren.

• Diamant

Tack Manelma för dina kloka ord! <3

• enannanmaria
    micra skrev 2014-10-01 18:55:08 följande:

Är det fler här som haft ett MA tidigare? I vilken vecka? Hur kommer ni göra, kommer ni be om ett tidigt vul?

Jag hade ett MA för många år sedan. I mars månad det året hade jag först ett tidigt MF i v. 5 och sedan ett MA i september månad samma år i v. 9. Den sommaren fyllde vår son 1 år och jag tänker i efterhand att både MF och MA berodde på att min kropp var ganska utmärglad av amningen, jag var nära undervikt. Sedan blev jag gravid igen i november samma år och då var kroppen stark nog och det gick hela vägen. Den gången var jag dock väldigt orolig och inne på extra VUL tidigt för att se så att allt såg bra ut.

Den här gången är jag än så länge lite lugnare och har inte bestämt mig för om vi ska be om extra VUL eller ej.
  • aj 378

Hej! Hoppar in här om det är okej :) ska försöka läsa ikapp alla sidor också.

Är gravid i v. 5+2 och är beräknad till 31maj. Mitt andra barn. Har en pojk på 13 månader. 25 år gammal ifrån Värmland :)

• Iida01
    micra skrev 2014-10-01 18:51:31 följande:
    Nu har jag inte hunnit ha sex sen jag plussade, här finns det sällan tid till det för tillfället. Helt otroligt att det ens lyckades bli en bebis när vi hade sex en gång denna månad. :) Så hur det är denna gång kan jag inte svara på. Men jag känner igen mig precis i det du skriver från tidigare graviditeter. Då har jag haft så till och från hela tiden. Enligt bm är det ingenting som är skadligt och en del får tydligen så då och då även när de inte är gravida. Det känns rejält mot slutet när livmodern är jättestor! Men ingenting som alltså är farligt, varken för bebisen eller för dig. :)
    jemi02 skrev 2014-10-01 19:16:35 följande:
    Känner igen det från förra graviditeten. Det hände ett par gånger, men är säkert inget farligt!
    Tack så mycket för svar!!! Gjorde mig lite lugnare! :) 

• micra
    effilant skrev 2014-10-01 19:34:03 följande:
    Ja jag fick MA i februari. Konstaterades i vecka 11, fostret hade dött i v 5. Jag "krävde" att få VUL denna gången med så ska förhoppningsvis få göra det om några veckor. Gick in i vecka 6 idag och har vansinnigt ont i brösten och lite lite illamående så lever på hoppet om symptomen som ett graviditetsbekräftelse.
    I vilken vecka ungefär kommer du att få göra vul? Innan v 8 antar jag att det är meningslöst, att de ser hjärtat slå är väl den största grejen man går på för att se att allt står rätt till?

Hade du märkt någonting innan det upptäcktes att du fått ett MA?

Jag har lite svårt att bestämma mig hur jag ska göra... Mitt upptäcktes i v 13 och den hade dött i v 8, alla symptom var borta hela den tiden. Så försvinner alla symptom kommer jag garanterat kräva det för jag vill inte gå fyra veckor igen och inte veta att den är död, men jag kan inte bestämma mig för om jag ska ligga på om ett vul ändå. Frågar man bara i förbifarten lär man ju inte få något så man lär ju ha bestämt sig för sin sak. :)
  • Lg85

Hur tänker ni kring detta med att "outa" graviditeten? När är rätt läge egentligen?

Har berättat för två vänner och sambon för en av sina (kanske nån mer jag inte vet om). Ena vännen ligger några veckor före mig och därför valde jag prata med henne, lite stöttning så där

• Anne Lisa

Hej allihopa!

Kan jag hoppa in här också? Jag har bf någon av de sista dagarna i maj. Men då jag gick över 12 dagar med första barnet räknar jag med ett junibarn.

Jag är 30 år och har ett barn sedan tidigare. Jag har haft två missfall också. Ett innan första barnet och ett nu i somras. Jag kommer absolut att boka ett tidigt ultraljud i vecka 10-11. Här får man göra det privat trots stark oro eller tidigare mf (om det är 1-3st). Dåligt tycker jag men landstinget har inte satsat på mödravården direkt. Jag oroar mig mycket och tycker att de här första veckorna är riktigt jobbiga. Jag hoppas vi kan lugna, stötta och peppa varandra och kanske få tiden att gå lite snabbare!

• micra
    enannanmaria skrev 2014-10-01 20:15:36 följande:
    Jag hade ett MA för många år sedan. I mars månad det året hade jag först ett tidigt MF i v. 5 och sedan ett MA i september månad samma år i v. 9. Den sommaren fyllde vår son 1 år och jag tänker i efterhand att både MF och MA berodde på att min kropp var ganska utmärglad av amningen, jag var nära undervikt. Sedan blev jag gravid igen i november samma år och då var kroppen stark nog och det gick hela vägen. Den gången var jag dock väldigt orolig och inne på extra VUL tidigt för att se så att allt såg bra ut.

Den här gången är jag än så länge lite lugnare och har inte bestämt mig för om vi ska be om extra VUL eller ej.
    Jag känner igen mig i det du skriver, min kropp var nog inte heller redo för en ny graviditet. Dottern var 10 mån när jag blev oplanerat gravid och sonen var 2,5 och jag var underviktig. Känner mig mycket mer fysiskt redo denna gång när jag hunnit komma ikapp. Jag oroar mig inte men samtidigt vill jag få veta på en gång om den lever eller inte. Berätta gärna när du har bestämt dig för hur du ska göra! :)
Svar på tråden BF Juni 2015