• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • jemi02
    Sinilam skrev 2014-10-02 06:48:20 följande:
    Hej! Är från norra Stockholm bor i Täby :) vart bor du?mår är illa,extrem trötthet ryggvärk och rejält svullen . Skulle också vilja göra ett tidigt ultraljud då jag fick missfall i juni. .om man ber om ett brukar man få det då?
    Också från Stockholm! Mer åt västra hållet men jag ser det iaf som samma sida om stan!
  • Luttanlej
    Sinilam skrev 2014-10-02 06:48:20 följande:
    Hej! Är från norra Stockholm bor i Täby :) vart bor du?mår är illa,extrem trötthet ryggvärk och rejält svullen . Skulle också vilja göra ett tidigt ultraljud då jag fick missfall i juni. .om man ber om ett brukar man få det då?
    Jag bor i väsby! Vart i Täby bor du? Jag har jobbat i Täby!

Vad jobbig att du mår illa. Jag mår oförskämt bra faktiskt!

Min barnmorska frågade mig om jag ville ha vul. Jag trodde inte att att man blev tillfrågad utan fick boka själv men min mvc är så liten med lite folk så det får bra. Hon sa att det gör att min oro förhoppningsvis släpper! Fråga din bm så går det nog bra!
  • Malllis

Nu har vi börjat berätta. Barnen fick reda på det igår och sonen blev så glad att han började gråta. Makens familj fick också reda på det, och det va ingen som var förvånade direkt.

Pratade med mvc i morse, ska dit 15/10 på ett första besök. Verkar vara något nytt för med de andra har jag varit på första besöket efter v.12.

Nu längtar jag tills tiden går så jag kommer förbi den här hemska tröttheten och kan berätta på jobbet.

• Malllis

Nu har vi börjat berätta. Barnen fick reda på det igår och sonen blev så glad att han började gråta. Makens familj fick också reda på det, och det va ingen som var förvånade direkt.

Pratade med mvc i morse, ska dit 15/10 på ett första besök. Verkar vara något nytt för med de andra har jag varit på första besöket efter v.12.

Nu längtar jag tills tiden går så jag kommer förbi den här hemska tröttheten och kan berätta på jobbet.

• knaappeen

Trevligt Kanske vi stöter på varandra längre fram:)

Wilbes skrev 2014-10-02 09:23:34 följande:

Där bor mina föräldrar :)

Men fy så dyrt! Förstår inte varför man tar ut så mycket!
    kanien skrev 2014-10-02 09:26:50 följande:

Åh vad kul vi letar efter en 3a i sala just nu men är jätte svårt att hitta.. Medt privata som hyr ut för 10.000kr

Plussat med första barnet 24/9 6 månader efter pillerstopp.
  • carolinheiner
    Malllis skrev 2014-10-02 09:46:18 följande:

Första samtalet dvs hälsokontrollen gös tidigt.. Iaf här i halland.. Sen inskrivningen sker i v 12
  • Elsa83

Så var det ja! Nä det är ju en väldigt tidig forskning men om man får ett antal missfall kanske den är intressant, tänkte jag. Inte så att jag uppmuntrar till att ta värktabletter :)

Gillar bara att läsa ny forskning.

wishing skrev 2014-10-02 07:28:09 följande:

Fast den där handlar om acetylsalicylsyra (ASA/NSAID, dvs ibuprofen/Ipren), inte paracetamol. De verkar lätt "blodförtunnande" och rekommenderas inte för den som försöker bli gravid/är gravid rent generellt eftersom den ökar blödningsrisken. För de som har ökad risk för proppar kan det ju således fungera, men inte för alla gravida kvinnor. Helt klart inget man ska mixtra med själv, och definitivt inte innan man fått just upprepade, oförklarade missfall.

• micra
    kanien skrev 2014-10-02 09:26:50 följande:
    Åh vad kul smile1.gif vi letar efter en 3a i sala just nu men är jätte svårt att hitta.. Medt privata som hyr ut för 10.000kr smile4.gif
    Kul, jag bor också i krokarna men på ett väldigt litet ställe så vill inte skriva ut det än. Bor ni i Sala just nu och bara letar större eller ska ni flytta dit?
  • Fiiaaa

Hur är det med flygresor? Har en jobbresa inplanerad snart med långflygning. Kan det påverka missfallsrisken? Usch, idag känner jag mig nojig för ALLT ;)

Svar på tråden BF Juni 2015