• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Emizz86

Hej! Hoppar in här! Plussade i onsdags med sambons och mitt 3 barn. Har en 7 åring och en 6 åring här hemma! Har bf 4 juni.

• Manelma
    wishing skrev 2014-10-02 07:28:09 följande:
    Fast den där handlar om acetylsalicylsyra (ASA/NSAID, dvs ibuprofen/Ipren), inte paracetamol. De verkar lätt "blodförtunnande" och rekommenderas inte för den som försöker bli gravid/är gravid rent generellt eftersom den ökar blödningsrisken. För de som har ökad risk för proppar kan det ju således fungera, men inte för alla gravida kvinnor. Helt klart inget man ska mixtra med själv, och definitivt inte innan man fått just upprepade, oförklarade missfall.
    Jag tror snarare läkaren använder Trombyl för detta och inte ipren/ibuprofen. Det är lite olika saker. Trombyl brukar läkare skriva ut för att motverka just dom där små blodpropparna i livmodern som det skrivs om i artickeln. Inne i annat tråd va det en kunnig sjuksyster som förklarade att hon hade fått det utskrivet av sin gyn, och förklarade för oss också varför och beskrev just det som sas i denna artickel. 
  • wishing
    Manelma skrev 2014-10-02 08:04:53 följande:
    Jag tror snarare läkaren använder Trombyl för detta och inte ipren/ibuprofen. Det är lite olika saker. Trombyl brukar läkare skriva ut för att motverka just dom där små blodpropparna i livmodern som det skrivs om i artickeln. Inne i annat tråd va det en kunnig sjuksyster som förklarade att hon hade fått det utskrivet av sin gyn, och förklarade för oss också varför och beskrev just det som sas i denna artickel. 
    Förmodligen Trombyl, ja, poängen var mer att det inte är paracetamol, samt att Ipren är något många har hemma i läkemedelsskåpet och därför kanske man får för sig att testa det. Trombyl är ju på recept och således svårare att få tag på.
  • wishing
    Manelma skrev 2014-10-02 08:04:53 följande:
    Förmodligen Trombyl, ja, poängen var mer att det inte är paracetamol, samt att Ipren är något många har hemma i läkemedelsskåpet och därför kanske man får för sig att testa det. Trombyl är ju på recept och således svårare att få tag på.
  • knaappeen

Vad roligt:) Själv bor jag i Västerås. Precis köpt hus i Tillberga så ska flytta dit snart:)

kanien skrev 2014-10-02 07:23:49 följande:

Ja jag bor i västmanland vart bor du?

Plussat med första barnet 24/9 6 månader efter pillerstopp.
  • gabriellap

Hallå.. Jag hoppar gärna om här :) plussade på bim +8 , bor i Stockholm med sambo och en dotter på 1 år och 2 månader .. Jag har bf 31 maj men hänger gärna med här :)

• Wilbes
    knaappeen skrev 2014-10-02 08:56:05 följande:

Vad roligt:) Själv bor jag i Västerås. Precis köpt hus i Tillberga så ska flytta dit snart:)

Där bor mina föräldrar :)
  • kanien

Åh vad kul vi letar efter en 3a i sala just nu men är jätte svårt att hitta.. Medt privata som hyr ut för 10.000kr
  • kanien

Jag plussade 21/9 med första
  • kanien
    kanien skrev 2014-10-02 09:27:54 följande:
    Jag plussade 21/9 med första smile2.gif
    16 månader efter pspruta stopp
Svar på tråden BF Juni 2015