• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • Lollsans96
    Therese2014 skrev 2014-10-02 19:31:20 följande:

Hej, hoppar in här då jag plussade i tisdags med första barnet, första försöket:) enligt beräkningar är jag i vecka 5(4+2). När ringde ni bm?

Jag ringde barnmorskan dagen efter jag plussat och berättade lite att jag var orolig osv, ska in på kontroll nästa vecka då jag går in i v7 :)
  • Luttanlej
    heterSandra skrev 2014-10-02 19:31:12 följande:
    Ja, jag med! :P är det första barnet för er? :) hur mår du?

Jag kan inte sluta tänka på att det förmodligen ska komma en bebis i sommar!
    Alltså bor du i brunnby park? Ja det är första barnet. Jag mår bra. Men igår kom illamåendet som en smäll. Men det är inte så kraftigt utan mer molande. Hur mår du? Första barnet för er?

Jag tycker också det är sjukt att det förmodligen ska komma ett barn i sommar ????
  • Amfam

Någon som har tips om bra MVC i Sthlm? Var inte helt nöjd sist.

• Amfam

Hej, hoppar in här då jag plussade i tisdags med första barnet, första försöket:) enligt beräkningar är jag i vecka 5(4+2). När ringde ni bm?

Kul! Grattis!! Ringde nog någon gång i v fem förra gången. Denna gång väntar jag kanske lite längre. Det MVC jag hade sist hade delat upp inskrivningen på två besök varav det första var ett hälsosamtal (info om alkohol och levnadsvanor typ). Tänkte att jag skulle fråga om det kanske gick att hoppa över denna gång. Vet dock inte vilket MVC jag ska välja än, svårt. :-/
  • joseeffin
    Lollsans96 skrev 2014-10-02 19:15:36 följande:

Hej! 
    Mitt namn är Louise och jag är ny här. 

Jag är gravid i v.6. med första barnet.
    Men jag oroar mig så himla mycket att något ska vara fel eller att jag ska få mf eller liknande.
    Jag har som stickningar under naveln till och från hela tiden, ibland lite molvärk i hela magen. Jag är även förstoppad! har ont på vänster sida som går ut i nedre ryggen.. ibland som stickningar på både höger och vänster sida. BORDE JAG OROA MIG??? :(

Hej o grattis till graviditeten och första barnet <3

Att tarmarna arbetar extra långsamt så man blir förstoppad är pga allt som händer i magen. Det är mkt som förbereds. Om ett tag kommer gaser osv lägga sig något för att sedan ökas på igen. Många märker detta genom att få en "gravidmage" som plötsligt försvinner. Magen kan i många fall vara liten länge, efter rul brukar den synas mer.

Stickningar, molande värk och förstoppning är inget som är farligt
  • joseeffin

Jag ringde bm direkt då jag plussat. Jag fick tid runt vecka 8-9 förra gången och runt samma nu. Jag bad om samma bm så längtar tills jag sitter i väntrummet igen! Var på bvc med dottern för två veckor sen o råkade stöta in i min bm på mvc samtidigt. En stor sak man delar med någon.
  • Fröken1987
    {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}Gravid BF-Lista Gravid {#emotions_dlg.flower}{#emotions_dlg.flower}
    19 maj: JosPhi, första barnet, 22, Västervik 
    24 maj: Hemlig78, första barnet, 36 år 
    26 maj: Lina881, 26 år Blekinge 
    27 maj: Elsa83, första barnet, 30 år, Malmö 
    27 maj: MaHo89, tredje barnet (har ett änglabarn och ett barn som är 17 månader), 25 år, Västerbotten 
    28 maj: Flor Mariposa, tredje barnet, 32 år  
    28 maj: carolinheiner, andra barnet( 1 änglabarn) 26 år Halmstad 
    30 maj/1 juni: wishing, första barnet, 30 år
    30 maj/1 juni: Sinilam, andra barnet,24 år!  
    30 maj-2 juni: Gizza, andra barnet, 31 år, Uppsala 
    30 maj: Fiiaaa, 32 år, första barnet, Uppsala 
    30 maj: Luttanlej, 30år, Stockholm 
    30 maj: Joseeffin, 30 år, andra barnet, Göteborg. 
    30 maj: enannanmaria, 36 år, tredje barnet, Götaland 
    31 maj: Summer88, första barnet, 26 år, Malmö 
    31 maj/1 juni : Manelma, andra barnet, 28 år, Stockholm
    31 maj: Malin, första barnet, 22 år , Stockholm 
    1 juni: MalinA­87, ? , 27 år , Linköping
    1 juni: saran86, andra barnet, 28år, Umeå 
    2 juni: Kanien, första barnet, 25år från Sala 
    2 juni: banantelefon, tredje barnet, 33 år, Vallåkra
    2 juni: Nhv, första barnet, 24 år , utanför Uppsala 
    3 juni: KnytetsMamma, andra barnet, 34 år, Linköping  
    3 juni: jemi02, andra barnet, 30år, Stockholm  
    3 juni: Iida01, första barnet. 24 år, Karlstad 
    3 juni: effilant, första barnet, 25 år, Göteborstrakten 
    3 juni: FruGnu, första barnet, 31 år, Västsverige
    3 juni: Awe83, första barnet, 31 år, Stockholm
    4 juni: Onilla, första barnet, 25 år, Halland 
    4 juni: stayyoung, första barnet, 26 år, Jönköping. 
    4 juni: micra, tredje barnet, 28 år, Västerås 
    4 juni: lillafii, andra barnet, 27 år, Karlskoga 
    4 juni: Kessika, första barnet, 40 år, Stockholm 
    4 juni: knaappeen, första barnet, 24 år, Västerås  
    4 juni: Snöfrid, första barn 32 och 37 år, Flen 
    4 juni: Kyy, första barnet, 28 år, Lund.
    5 juni: Malllis, tredje barnet, 30 år, Falköping 
    5 juni: thuram första barnet, 23 år, jämtland.
    7 Juni: Diamant, första barnet, 30 år, Göteborg. 
    7 Juni: Isabel­la89, andra barnet,
    7 Juni: Fröken 1987, första barnet
    8 juni: Lg85, första barnet, 29, Karlstadtrakten 
    11 juni: Sawgni. tredje barnet, 39 år, Härjedalen
    12 juni: Emeeli­iee, första barnet, 24 år, Skövdetrakten
    13/6, Amfam, andra barnet, 30 år, Stockholm

Jag försvann på vägen så uppdaterar igen=)
  • Sinilam

Har bara hört gott om mama mia på Karlaplan :) Var inte heller nöjd med min förra gången så det stod mellan mama mia eller prima liv på Danderyd och kommer testa Danderyds eftersom det är närnare för mig :) Hoppas du hittar någon du trivs med!

Amfam skrev 2014-10-02 20:35:39 följande:

• jemi02
    Amfam skrev 2014-10-02 20:35:39 följande:

Var bor du och var jobbar du? Jag gick i gamla stan förra gången och var väldigt nöjd men valde ett annat ställe nu då det känns smidigare att ha det i närheten av jobbet.
  • Awe83

Hej igen alla. Läste om någon som skulle flyga till södra Afrika högre upp. Jag ska nämligen flyga till Zanzibar och Tanzania i december. Jag ska åka på safari i Tanzania och mest bara bada på Zanzibar, men hur var det med vaccin mot gula febern för gravida för dig? Har de sagt något? Hur blir det med malariatabletter för dig? Hört att man mår så dåligt av dem som man får ta när man är gravid.

Något annat också, är det någon som har en aning om hur riskabelt det är att flyga i 4:e-5:e månaden, så pass långt som i 15-19 timmar? Är lite nervös. Beställde resa och boende innan jag visste att jag var gravid. Dock ett väldigt välkommet barn ;)

Hoppas alla mår bra!

Svar på tråden BF Juni 2015