• Manelma

BF Juni 2015

Hej! 

Denna tråd är skapad för alla er som väntar bebis i juni 2015. Här kan vi följas åt igenom alla faser av graviditeten. Alla är välkomna! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-10-23 08:33
    Lägger till länken för bildtråden in och lägg ut bilder på era magar!! :)

www.familjeliv.se/forum/thread/74195852-bild-forum-for-bf-juni-2015

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:07
    Tack vare duktiga Millie finns det nu en tråd för BF-listan som kommer att uppdateras just där, den kan alla ni som vill vara med i tråden skriva in sig i samt också ändra och uppdatera allt eftersom alla får mer exakta BF-datum.

Det finns också en Facebookgrupp som TwinkyWinky har skapat för alla som väntar bebis i maj - juni 2015, är du intresserad av att ansluta till gruppen kontakta då TwinkyWinky så hjälper hon dig in. Gruppen är hemlig och det innebär att ingen utanför gruppen kan läsa vad som skrivs eller se vilka som ingår i gruppen utanför den. Välkomna att ansluta!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-05 22:08
    Adressen till BF- listan : www.familjeliv.se/forum/thread/74291023-bf-listan-for-traden-bf-juni-2015/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-11-10 20:29
    Korrigerad stavning på personen att kontakta vid inträde till Facebookgruppen.
    TinkyWinky heter hon så klart och inget annat.
    Bifogar också länk till hennes profil. www.familjeliv.se/user/presentation/view/tinkywinky
    DMa henne för att komma med.
  • Svar på tråden BF Juni 2015
  • slightlymad

Hej hörrni! Jag skrev i början på tråden och orkar inte läsa genom alla inlägg, det var över hundra sedan igår. Jag har börjat må illa och idag spytt första gången. Jag var på hälsosamtal i tisdags och barnmorskan nämde seaband. Är det någon som har erfarenhet av detta? Hjälper det? Funderar på att prova. Inget roligt med detta illamåendet.

• ancl

Hoppar gärna in här. Plussade igår och är idag v.5 (4+3). Enligt mina beräkningar blir bf runt den 7/6 :) första barnet så håller tummar och tår att det går vägen!

• enannanmaria
    slightlymad skrev 2014-10-02 15:42:44 följande:

Hej hörrni! Jag skrev i början på tråden och orkar inte läsa genom alla inlägg, det var över hundra sedan igår. Jag har börjat må illa och idag spytt första gången. Jag var på hälsosamtal i tisdags och barnmorskan nämde seaband. Är det någon som har erfarenhet av detta? Hjälper det? Funderar på att prova. Inget roligt med detta illamåendet.

Hej! Jag har Seaband och tycker att det hjälper. Men jag måste även börja dagen med att äta innan jag går upp ur sängen (typ ett kex). Dessutom måste jag undvika kaffe/te helt under förmiddagen. Jag kan ta lite te eller kaffe i samband med ett mellanmål på eftermiddagen. På förmiddagen fungerar det med lite grönt te, men ibland känner jag lite illamående även av det.

Håll koll på att banden placeras helt enligt medföljande instruktioner, annars hjälper de inte. Om jag ligger ner kan jag ibland behöva ha huvudet placerat högre än vanligt samt att jag mår sämre om jag ligger på sidan.

Lycka till och hoppas att det blir bättre!
  • micra
    slightlymad skrev 2014-10-02 15:42:44 följande:

Jag har inte provat seaband men kan tipsa om Postafen om nu inte bandet skulle funka. Postafen är receptfria tabletter mot åksjuka. Funkar inte för alla men för mig tog det bort precis allt illamående så länge jag tog dem varje dag. Då hade jag ändå kräkts runt 5 ggr om dagen innan jag började. Åt dem till v 14. Hoppas du hittar någonting som fungerar! Inget roligt med illamående hela tiden, man blir ganska desperat till slut.
  • Fiiaaa
    effilant skrev 2014-10-02 13:53:54 följande:

Åh gud. Jag ska till Thailand i december när jag borde vara i vecka 14 ungefär. Det är ju en himla lång resa att göra, kan det va nån risk tror ni?

Som jag tolkar det jag läser är det nästan lugnare i v 14 eftersom den största mf-risken då är över. Min 24-timmars flygning x2 i samma vecka är i v 8 :/
  • tove78

Man kan inte få missfall av att flyga. Det man avråder från är att flyga när det finns risk för att föda, så oroa dig inte för det!!
    Jag flög både till Tyskland och Gran Canaria under min första graviditet. Och i december åker vi till Bali. 
    Jag är också orolig för missfall, men försöker att leva mitt liv som vanligt och inte hitta missfallsrisker där det inte finns några. Hoppas att ni andra som är oroliga också kan känna er lite lugnare snart! 

• Fröken1987

[quote=74097281][quote-nick]ancl skrev 2014-10-02 16:03:31 följande:[/quote-nick]Hoppar gärna in här. Plussade igår och är idag v.5 (4+3). Enligt mina beräkningar blir bf runt den 7/6 :) första barnet så håller tummar och tår att det går vägen![/

Grattis till plusset och välkommen. Vi har samma BF:) jag har också 7 Juni:)

Ditt första barn?:)

• heterSandra
    Luttanlej skrev 2014-10-02 13:38:57 följande:

Vart i väsby bor du heterSandra?

Det är ju ffa hemlig att jag är gravid men jag känner inte så många i väsby ändå. Ska du gå på mvc vid centrum? Min barnmorska heter Berit och jobbar där. Hur långt gången är du? Jag är i vecka 5+4 typ. Alltså vecka 6 va?

Jag bor mot Vallentuna hållet! Vart bor du?

Vi har berättat för familjen men inga vänner eller på jobbet. Vill vänta tills vecka 12 för det! Aah, där ska jag gå! Får se vem jag får! :)

Ja, jag tror att det är v,6. Jag är i vecka 4+3 så i vecka 5 :)
  • Fiiaaa
    tove78 skrev 2014-10-02 16:46:15 följande:

Man kan inte få missfall av att flyga. Det man avråder från är att flyga när det finns risk för att föda, så oroa dig inte för det!!

Jag flög både till Tyskland och Gran Canaria under min första graviditet. Och i december åker vi till Bali. 

Jag är också orolig för missfall, men försöker att leva mitt liv som vanligt och inte hitta missfallsrisker där det inte finns några. Hoppas att ni andra som är oroliga också kan känna er lite lugnare snart! 

Förra graviditeten flög jag också utan att ha en tanke på missfall. Började dock blöda efter flygresan och det slutade sedan i missfall så det är nog det som gör att jag nojjar lite extra nu. Kommer dessutom att vara i ett utvecklingsland under precis den tid jag fick missfall förra gången. Klart att det känns lite sådär rent mentalt även om det antagligen är en minimal risk att det händer nåt....
  • Gizza

Förra gången var vi på Zakynthos i v 15-16 och den här gången kom vi hem från Kreta dagen före jag plussade... :P

Svar på tråden BF Juni 2015